Μερικές φορές ο Α. Τσίπρας και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ «ξύνονται στην γκλίτσα του τσομπάνη». Είτε από ένδεια αντιπολιτευτικού λόγου είτε από έλλειψη επίγνωσης των πεπραγμένων τους, εκτίθενται με αυτά που ισχυρίζονται. Δίνουν λαβή στην κυβέρνηση με κτύπημα uppercut να τους ρίξει στο καναβάτσο.
Κάπως έτσι τους αντιμετώπισε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. Είπε επί λέξει: «εμείς δεν κάνουμε εγκαίνια με μουσαμάδες. Με το που θα πάμε να εγκαινιάσουμε το μετρό προς Πειραιά, την ίδια μέρα θα ανοίξει για το επιβατικό κοινό.»
Μπορεί να πέρασαν σχεδόν τέσσερα χρόνια από τα «εγκαίνια» του μετρό της Θεσσαλονίκη, αλλά το θέαμα και το θράσος δεν ξεχνιούνται. Άλλωστε και να θέλουμε να το ξεχάσουμε δε μας αφήνουν οι ίδιοι οι Συριζαίοι. Υποτίμησαν τη νοημοσύνη των κατοίκων μιας ολόκληρης πόλης, όταν εγκαινίασαν ένα έργο που βρισκόταν ακόμα σε φάση αποπεράτωσης. Και γι΄ αυτό έκαναν ό,τι έκαναν.
Φυσικά, στην πολιτική όταν ένα κόμμα --αντί να φροντίζει τα αρνητικά πεπραγμένα του να ξεχαστούν, αυτό τα υπενθυμίζει με τον τρόπο που αντιπολιτεύεται-- είναι απολύτως φυσιολογικό να γίνεται, για μια ακόμα φορά, εύκολος στόχος επιθέσεων. Εννοείται πως αυτά τα «εγκαίνια» έχουν καταγραφεί στη μνήμη των πολιτών ως μια γελοιοποίηση τόσο της πολιτικής όσο και των πολιτικών —που δεν ήταν λίγοι— οι οποίοι συμμετείχαν σε αυτή τη φαρσοκωμωδία. Υπάρχουν οι φωτογραφίες.
Με την ευκαιρία των γνήσιων εγκαινίων της γραμμής προς Πειραιά, δόθηκε στη δημοσιότητα η πανοραμική εικόνα της πλατείας Κοραή έτσι όπως έχει διαμορφωθεί με την ολοκλήρωση των έργων. Η κυβέρνηση ας επιδεικνύει αυτή τη φωτογραφία στους πραγματικούς κατοίκους των Εξαρχείων, για να δουν τι μορφή θα λάβει και η δική τους αστική περιοχή. Δεν θα αναβαθμιστούν μόνον τα ακίνητα, το κυριότερο, θα αναβαθμιστεί και η καθημερινότητα των απλών ανθρώπων.
Οι περιφερόμενοι μπαχαλάκηδες αυτό ακριβώς θέλουν να αποτρέψουν. Την αναμόρφωση των Εξαρχείων, γιατί σε μια τέτοια αναμορφωμένη γειτονιά είτε δε θα έχουν θέση είτε θα πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Να αλλάξουν την παραβατική συμπεριφορά τους.
Λίγο πριν από την τελική ευθεία προς τις εκλογές, τα δημόσια έργα αναδεικνύονται σε ένα από τα ισχυρά χαρτιά της κυβέρνησης. Με αθόρυβο, αλλά αποτελεσματικό τρόπο άλλα έργα δημοπρατούνται και άλλα ολοκληρώνονται. Ας μην ξεχνάμε το πώς επηρέασαν το πολιτικό σκηνικό —ήταν προεκλογική περίοδος— τα εγκαίνια του μετρό της Αθήνας στις 29 Ιανουαρίου 2000 όταν, την πρώτη κιόλας ημέρα λειτουργίας του, μετακινήθηκαν με αυτό 1.000.000 Αθηναίοι. Να υπενθυμίσω πως το ΠΑΣΟΚ κέρδισε οριακά τις εκλογές του Απριλίου, ανατρέποντας την ήττα του στις ευρωεκλογές του 1999.
Τα εγκαίνια όταν δεν είναι «μουσαντένια» πάντα έχουν τον πολιτικό τους αντίκτυπο.