Gamechanger το Μετρό για τη Θεσσαλονίκη
Eurokinissi
Eurokinissi
Στ. Καλαφάτης στο Liberal

Gamechanger το Μετρό για τη Θεσσαλονίκη

Ήταν Σεπτέμβριος του 2022, όταν η κυβέρνηση - διά του τότε υφυπουργού Εσωτερικών, αρμόδιου για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Σταύρου Καλαφάτη και του Γενικού Γραμματέα Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιου Μπακογιάννη - παρουσίαζε έναν κατάλογο «30+ έργων που αλλάζουν τη Θεσσαλονίκη». 

«Για πρώτη φορά η Θεσσαλονίκη διεκδικεί τη θέση, που δικαιούται στο “αύριο” με μια ολιστική, πολυεπίπεδη προσέγγιση. Με 30 και πλέον project και παρεμβάσεις, διαγράφουμε την πορεία για τη Θεσσαλονίκη του 2030», είχε πει τότε ο κ. Καλαφάτης, ο οποίος σήμερα είναι ακόμη πιο αισιόδοξος για την επόμενη μέρα της πόλης μετά τη λειτουργία του Μετρό. 

Ο Γενικός Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ, Σταύρος Καλαφάτης μιλά στο Liberal.gr για το μέλλον που χτίζει για τη Θεσσαλονίκη η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, ενώ είναι βέβαιος πως το μετρό που το Σάββατο (30/11) μπήκε επισήμως στις ράγες θα λειτουργήσει ως gamechanger για την πόλη. Δηλώνει δε πως θα τηρηθούν και τα χρονοδιαγράμματα στα υπόλοιπα έργα, καθώς αυτή είναι η εντολή του πρωθυπουργού.

Συνέντευξη στη Δέσποινα Ιωαννίδου

Τι σηματοδοτεί για την επόμενη μέρα της Θεσσαλονίκης η λειτουργία του μετρό; 

Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο, gamechanger για την πόλη. Είμαι βέβαιος πως θα λειτουργήσει ως καταλύτης όχι μόνο για την ψυχολογία της αλλά και για τη λειτουργία της. 

Είναι ένα έργο που δείχνει τον δρόμο που ούτως ή άλλως θα ακολουθήσει η Θεσσαλονίκη τα επόμενα λίγα χρόνια, καθώς μια σειρά από αναπτυξιακά έργα βρίσκονται σε εξέλιξη. Και είμαστε βέβαιοι ότι με τη δρομολόγηση και την υλοποίησή τους - είτε αφορούν στα νοσοκομεία είτε άλλα έργα υποδομής - το 2030 η Θεσσαλονίκη θα είναι μια εντελώς άλλη πόλη, ένα σύγχρονο επιχειρηματικό και ανταγωνιστικό κέντρο ανάπτυξης.

Η κυβέρνηση αισθάνεται δικαιωμένη από τη λύση, η οποία επελέγη τελικά για τον Σταθμό Βενιζέλου;

Σίγουρα ναι. Πρόκειται για ένα μοναδικό τοπόσημο για τη Θεσσαλονίκη. Δεν έχω υπόψη μου να υπάρχει κάτι αντίστοιχο σε άλλη πόλη: ένα μουσείο μέσα σε έναν σταθμό μετρό όπως έχει πλέον η Θεσσαλονίκη. Και αυτό είναι η απάντηση προς εκείνους, τους λίγους, οι οποίοι θέλησαν να σταματήσουν το έργο και να αφαιρέσουν από τη γραμμή τον Σταθμό Βενιζέλου. 

Υλοποιήσαμε, λοιπόν, αυτό που είχαμε υποσχεθεί - και μετρό και αρχαία - σε ένα μοναδικό μίγμα αισθητικής και λειτουργίας, ενώ ταυτόχρονα έχουμε το πιο σύγχρονο και ασφαλές μετρό στην Ευρώπη.

Οι επεκτάσεις του μετρό θα είναι στην ατζέντα των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης ή το υψηλό κόστος μπορεί να φρενάρει τον σχεδιασμό;

Προφανώς και είναι στον σχεδιασμό της κυβέρνησης οι επεκτάσεις του μετρό. Σε έναν χρόνο από τώρα θα έχουν γίνει και οι σταθμοί προς την Καλαμαριά οπότε θα έχει ολοκληρωθεί το έργο και προς τη συγκεκριμένη περιοχή. Επίσης, έχουν ήδη ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες για την εξέλιξη του μετρό προς τις δυτικές συνοικίες όπου διαμένουν περισσότεροι από 450.000 - 500.000 συμπολίτες μας. Άρα, έχει ήδη μπει στις ράγες το μετρό και για τη δυτική Θεσσαλονίκη.

Είστε ικανοποιημένος από τον ρυθμό, με τον οποίο υλοποιούνται τα υπόλοιπα 30+ έργα που αλλάζουν τη Θεσσαλονίκη και τα οποία είχατε ανακοινώσει το 2022 από τη θέση τότε του υφυπουργού Εσωτερικών αρμόδιου για θέματα Μακεδονίας και Θράκης; Τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί;

Μέσα στο 2027 θα είναι έτοιμο το Παιδιατρικό Νοσοκομείο στο Φίλυρο - που αποτελεί ουσιαστικά μια σύμπραξη του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα -, ενώ έχει δρομολογηθεί το νέο Αντικαρκινικό Νοσοκομείο. Μαζί με το νοσοκομείο Παπαγεωργίου και το 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο ουσιαστικά θα δημιουργηθεί ένα Πάρκο Υγείας στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη, που θα είναι μοναδικό για τη νοτιοανατολική Ευρώπη και θα προσφέρει καλύτερες και ποιοτικότερες υπηρεσίες υγείας σε χιλιάδες πολίτες από τη Θεσσαλονίκη, τη Β. Ελλάδα και όχι μόνο.

Σε εξέλιξη είναι και άλλα έργα στη δυτική πλευρά της πόλης που καταδεικνύουν πως ο χάρτης της Θεσσαλονίκης θα είναι εντελώς διαφοροποιημένος από τώρα. Θυμίζω, πως το 2022 είχαμε ανακοινώσει μια σειρά παρεμβάσεων που αφορούν πολλούς τομείς: Υποδομές, Υγεία και Πρόνοια, Επιχειρηματικότητα και  Καινοτομία, Αναπλάσεις και επεμβάσεις με αναφορά στον Πολιτισμό, στον Αθλητισμό, στο Πράσινο, στην Αναψυχή, στον Πολεοδομικό σχεδιασμό. 

Θυμίζω, επίσης, ότι προχωρά η ανάπλαση του Μητροπολιτικού Πάρκου Παύλου Μελά, εκδόθηκε η οικοδομική άδεια για το Μουσείο Ολοκαυτώματος και ξεκινούν τα έργα, άρχισαν οι πρόδρομες εργασίες για το Τεχνολογικό Πάρκο Thess INTEC στην Περαία, προχωρά ο διαγωνισμός για τα logistics στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου. Καθώς και οι διαδικασίες για την ανάπλαση της ΔΕΘ, που θα φέρει σύγχρονες εκθεσιακές και συνεδριακές υποδομές, αλλά και περισσότερο πράσινο στο κέντρο της πόλης. Ό,τι σχεδιάσαμε, προχωρά αταλάντευτα. Ό,τι είπε ο πρωθυπουργός, γίνεται.

Πώς παρακολουθεί αυτά τα χρονοδιαγράμματα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ποιες είναι οι εντολές που έχει δώσει για τη Θεσσαλονίκη και τη βόρεια Ελλάδα;

Θεωρώ ότι ποτέ στην ιστορία της Θεσσαλονίκης δεν έχει υπάρξει πρωθυπουργός, όπως ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που να ενδιαφέρεται τόσο για την ανάπτυξη της πόλης, θέτοντας μάλιστα συγκεκριμένες προτεραιότητες και συγκαλώντας πολλές συσκέψεις υπουργών σε τακτική βάση. 

Να είστε βέβαιοι, πως τα έργα που ανακοινώθηκαν είναι σε εξέλιξη και έχουν εξασφαλιστεί  χρηματοδοτήσεις. Και θεωρώ, πως η ολοκλήρωσή τους εντός των χρονοδιαγραμμάτων είναι το μεγάλο στοίχημα όχι μόνο του Κυριάκου Μητσοτάκη αλλά όλης της χώρας, καθώς θα ενισχύσει το μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης και της Β. Ελλάδας. Στο πλαίσιο αυτό δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα σε επενδύσεις του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα σε όλη τη Μακεδονία και τη Θράκη. 

Μπορεί η ολοκλήρωση του μετρό αφενός να κάμψει την επιφυλακτικότητα των Θεσσαλονικέων απέναντι στις εξαγγελίες μεγάλων έργων που μέχρι πρότινος έμεναν στα χαρτιά και αφετέρου να αποτελέσει μια αφετηρία για την κυβέρνηση σηματοδοτώντας ουσιαστικά την εκ νέου ισχυροποίησή της στο πολιτικό σκηνικό, που έχει διαμορφωθεί;

Το μετρό είναι τρανή απόδειξη πως σε πείσμα όσων επέμεναν τόσα χρόνια να θέτουν εμπόδια στην πορεία του έργου, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είναι αυτή που παρέδωσε το έργο στους Θεσσαλονικείς. Ό,τι είπαμε έγινε. Στον χρόνο που είπαμε. Δεν χρειάζεται να λέμε πολλά. Θα μιλήσουν οι ίδιοι οι Θεσσαλονικείς που βιωματικά θα ζήσουν τη λειτουργία του. 

Το Μετρό είναι ένα άλμα στο μέλλον. Και συμβάλλει στην προσπάθεια της κυβέρνησης για την ολοκλήρωση έργων και μεταρρυθμίσεων που ακουμπούν την καθημερινότητα των πολιτών. Τις οποίες - κυβέρνηση και Κοινοβουλευτική Ομάδα - συνεχίζουμε σταθερά μαζί με τις πολιτικές για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, τις πολιτικές που βελτιώνουν τα εισοδήματα και δημιουργούν νέες δουλειές - θυμίζω ότι 500 χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας δημιουργήθηκαν την τελευταία πενταετία -, τις πολιτικές στην υγεία, την παιδεία, την ασφάλεια, πολιτικές, που αποδεικνύουν τον  κοινωνικό και πατριωτικό χαρακτήρα της Νέας Δημοκρατίας. Που θωρακίζουν τα σύνορα, ενισχύουν τις Ένοπλες Δυνάμεις, αναβαθμίζουν τη θέση της χώρας. Μια μεγάλη προσπάθεια αναγνωρίζουν οι πολίτες, που πάει την Ελλάδα πιο ψηλά, πιο μπροστά, πιο γρήγορα.