S. Mancinelli (Premier): Επενδύσεις με αιχμή του δόρατος νέα καταστήματα και logistics

S. Mancinelli (Premier): Επενδύσεις με αιχμή του δόρατος νέα καταστήματα και logistics

Η λειτουργία ενός δικτύου 50 εστιατορίων McDonald’s στην Ελλάδα ως το 2028 είναι ο βασικός στόχος της Premier Capital Ελλάς, όπως αναφέρει στο Liberal και στον Γεράσιμο Ζώτο, η Simona Mancinelli managing director της εταιρείας. Παράλληλα η επένδυση στο logistic center του Ασπροπύργου, που θα ξεκινήσει να λειτουργεί πριν το τέλος του α΄τριμήνου του τρέχοντος έτους αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας.  

Με αφορμή το guidance σχετικά με την ανάπτυξη της εταιρείας την τετραετία 2025 - 2028, που ανακοινώθηκε με το άνοιγμα του νέου εστιατορίου στο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη, ποια τα πλάνα σας για το νεοεισελθέν έτος. Πόσα νέα εστιατόρια στοχεύετε να ανοίξετε και ποια η συνολική επένδυση; 

Η Premier Capital Ελλάς είναι μέλος της Premier Capital plc, με έδρα τη Μάλτα, που είναι ο developmental licensee της McDonald’s για την Ελλάδα, Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία, Μάλτα και Ρουμανία. Η Premier Capital Ελλάς λειτουργεί 35 εστιατόρια McDonald’s στην ελληνική αγορά με περίπου 1.600 εργαζόμενους που εξυπηρετούν πάνω από 11 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να  επενδύουμε στο να προσφέρουμε στους επισκέπτες μας την καλύτερη εμπειρία και να επεκτείνουμε το δίκτυό μας για να φτάσουμε σε ακόμα περισσότερους καταναλωτές.

Από το 2011, έχουμε επενδύσει στην ελληνική αγορά περισσότερα από 50 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη νέων εστιατορίων, την ανακαίνιση υφιστάμενων και την αναβάθμιση των υποδομών και της τεχνολογίας σε ολόκληρο το τοπικό δίκτυο. Το 2024 ανοίξαμε 3 νέα εστιατόρια: 2 στην Αττική (McDonald’s Νέας Σμύρνης και McDonald’s Κορυδαλλού), καθώς και το 4ο εστιατόριο McDonald’s στη Θεσσαλονίκη (McDonald’s Mediterranean Cosmos), συνολικής επένδυσης περίπου 4 εκατ. ευρώ.

Η Premier Capital Ελλάς σκοπεύει να αναπτύξει ένα δίκτυο 50 εστιατορίων μέχρι το 2028 και αναλύει συνεχώς την αγορά για κατάλληλους χώρους σε κεντρικά σημεία σε όλη την Ελλάδα. Το 2025, σχεδιάζουμε να ανοίξουμε 3 νέα εστιατόρια ώστε να φέρουμε το brand πιο κοντά σε περισσότερους καταναλωτές. 

Για το 2023 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας «έσπασε» το φράγμα των 100 εκατ.ευρώ, και ήταν αυξημένος κατά 26% έναντι του 2022. Υπάρχει κάποια εκτίμηση σχετικά με το 2024; 

Η μακροχρόνια στρατηγική μας αποδίδει καρπούς και η Premier Capital Ελλάς έχει πολλαπλασιάσει τον τζίρο της και τον αριθμό των πελατών από το 2011. Ιδίως τα δύο τελευταία χρόνια, το brand έχει αναπτυχθεί σημαντικά, τόσο όσον αφορά τη διεύρυνση των πωλήσεων όσο και τη διείσδυση στο καταναλωτικό κοινό. Το 2023, οι πωλήσεις μας σχεδόν διπλασιάστηκαν από το 2021 και ξεπέρασαν τα 102 εκατ. ευρώ. Αυτό είναι αποτέλεσμα της επέκτασης του δικτύου μας και της συνεχούς επένδυσης σε ανθρώπους και marketing. 

Άλλοι παράγοντες αυτής της ανάπτυξης είναι η Άνεση και οι Ψηφιακές υπηρεσίες – δύο στοιχεία που διαφοροποιούν τη McDonald’s. Η άνεση / convenience ήταν πάντα συνώνυμο του brand μας, καθώς προσφέρουμε εναλλακτικούς τρόπους παραγγελίας απολαυστικού φαγητού και διευρύνουμε την πρόσβαση των καταναλωτών στα McDonald’s, με τις υπηρεσίες McDrive και McDelivery. Περαιτέρω, καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες στα εστιατόρια και μέσω της εφαρμογής McDonald’s app αναμορφώνουν και εκσυγχρονίζουν την επαφή με τους πελάτες μας, με τρόπους που ταιριάζουν στον τρόπο ζωής τους.

Η ανανεωμένη στρατηγική της McDonald's -Accelerating the Arches- στηρίζεται στην εστίασή μας στη λειτουργία εξαιρετικών εστιατορίων και στην ενδυνάμωση των ανθρώπων μας. Διατηρούμε τη στρατηγική μας να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε την επιχείρησή μας, να φέρουμε το brand πιο κοντά σε περισσότερους καταναλωτές και να συνεχίζουμε να είμαστε πιστοί στην αποστολή μας να προσφέρουμε μια αναβαθμισμένη συνολική εμπειρία για «απολαυστικές στιγμές εύκολα για όλους». 

Σε ποιο στάδιο βρίσκεται το πλάνο για τη δημιουργία και λειτουργία του κέντρου logistics στον Ασπρόπυργο; 

Η κατασκευαστική φάση του νέου, τελευταίας τεχνολογίας Κέντρου Διανομής στον Ασπρόπυργο έχει ολοκληρωθεί και το έργο βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο ώστε να τεθεί σε λειτουργία, με τις εργασίες του να υπολογίζεται να ξεκινήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Το Κέντρο Διανομής με έκταση περισσότερα  από 4.000 τ.μ. αποτελεί μια επένδυση περίπου 7 εκατ. ευρώ και αναπτύσσεται από την TBP Properties MAE.  Αυτή η υποδομή θα βελτιώσει την αποτελεσματικότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα της λειτουργίας του McDonald’s στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη στρατηγική μας να φτάσει τα 50 εστιατόρια έως το 2028.

Σε μια περίοδο που πολλοί καταναλωτές «γκρινιάζουν» για την ακρίβεια, τι ενέργειες κάνετε προκειμένου να διατηρήσετε το «οικονομικό» προφίλ που χαρακτηρίζει την εταιρεία;

Στη McDonald’s δε μιλάμε μόνο για τιμές, μιλάμε για αξία. Βασική μας προτεραιότητα είναι να προσφέρουμε την καλύτερη αξία στην καλύτερη τιμή, ενώ ενισχύουμε τη συνολική εμπειρία McDonald’s. Αυτή περιλαμβάνει το αναβαθμισμένο περιβάλλον των εστιατορίων, τους πολλαπλούς τρόπους που μπορεί κάποιος να παραγγείλει γευστικό φαγητό, την άνεση καθώς και την ίδια την τιμή. 

Επιπλέον, προσπαθούμε να προσφέρουμε μια ποικιλία επιλογών όσον αφορά στο μενού και τις τιμές, ώστε να καλύψουμε διαφορετικές προτιμήσεις. Αρκετά από τα αγαπημένα και δημοφιλή προϊόντα McDonald’s περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα ανταμοιβών “MyMcDonald’s Rewards” στην εφαρμογή McDonald’s App. Εκεί οι πελάτες μας μπορούν να έχουν πρόσβαση σε μια ποικιλία προσφορών κάθε μέρα, να αποκτούν πόντους με κάθε αγορά και να τους εξαργυρώνουν σε γευστικές ανταμοιβές.

Ακόμα, αυτό το διάστημα τρέχει η προωθητική ενέργεια ‘It’s a Deal’, που περιλαμβάνει δύο McMenu στα 4,95€ το κάθε ένα (McDouble McMenu ή McChicken McMenu), καθώς και 6 δημοφιλή προϊόντα (Hamburger, Chicken Burger, Chicken McBites 9 τεμ, Μικρό Αναψυκτικό 250ml, Milkshake 250ml, Freddo Espresso 200ml) με λιγότερο από 2€ το κάθε ένα. 

Πώς αντιμετωπίζετε το αυξημένο ενεργειακό κόστος; Βλέπετε να έχει εξορθολογιστεί το τελευταίο διάστημα; 

Τα ενεργειακό κόστος έχει εξορθολογιστεί τελευταία αλλά παραμένει σημαντικό για την επιχείρησή μας. Όπως όλες οι εταιρείες, συνεχίζουμε τη δραστηριότητά μας μέσα από τις πιέσεις της αγοράς, ενώ παρακολουθούμε στενά τυχόν επιπτώσεις από εξωτερικούς παράγοντες.

Έχει επηρεάσει την κίνηση στα καταστήματα και στις πωλήσεις ο απόηχος από τα πρόσφατα γεγονότα στις ΗΠΑ, με τα κρούσματα E-coli; 

Περιστατικά που συμβαίνουν διεθνώς κατά καιρούς έχουν αντίκτυπο στη δραστηριότητά μας. Ωστόσο, θέλουμε να διαβεβαιώσουμε τους πελάτες μας ότι το συγκεκριμένο θέμα δεν επηρέασε τη λειτουργία της McDonald’s στην Ελλάδα καθώς τα φρέσκα προϊόντα μας προέρχονται από τοπικούς προμηθευτές.

Η αύξηση του τουρισμού τα τελευταία χρόνια, μετά την πανδημία έχει θετικές επιπτώσεις στην αύξηση των πωλήσεων και στην ανάπτυξη της εταιρείας; 

Καθώς η Ελλάδα γίνεται όλο και μεγαλύτερος πόλος έλξης για τον τουρισμό, οι ταξιδιώτες αποτελούν ένα σημαντικό μέρος της πελατειακής μας βάσης. Η McDonald’s είναι ένα πολύ αγαπητό brand σε όλο τον κόσμο και θέλουμε οι τουρίστες να βρίσκουν τα αγαπημένα τους προϊόντα σε πολλές περιοχές στη χώρα μας. Έτσι, μέσω του δικτύου μας και του στρατηγικού πλάνου ανάπτυξης, φροντίζουμε ώστε να υπάρχουν εστιατόρια McDonald’s σε βασικούς τουριστικούς προορισμούς (Κρήτη, Ρόδος, Σαντορίνη, Ζάκυνθος), καθώς και σε κεντρικά σημεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Οι πόρτες μας είναι ανοιχτές για όλους, από τον περιστασιακό επισκέπτη, τον ταξιδιώτη και τον πιο πιστό μας πελάτη. Καλωσορίζουμε και εξυπηρετούμε μια μεγάλη βάση πελατών, αγκαλιάζοντας τους κατοίκους αλλά και τους διεθνείς επισκέπτες. Τα εστιατόριά μας εξυπηρετούν περισσότερους από 11 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο.