Του Γιάννη Γορανίτη
Σχεδόν δέκα μήνες μετά το λανσάρισμά του, το Apple Watch έρχεται και στη χώρα μας. Η επίσημη κυκλοφορία του έξυπνου ρολογιού της Apple ανακοινώθηκε «έμμεσα» μέσω μιας ανάρτησης στο site του προϊόντος, όπου αναφέρεται: «Διαθέσιμο στις 12/2». Το motto του λανσαρίσματος στη χώρα μας είναι: «Το ρολόι, ειδωμένο από την αρχή». Πιασάρικο μεν με διαφημιστικούς όρους, ανορθόγραφο δε (επιτρέψτε μας τη διόρθωση, φίλτατοι στην Apple, αλλά το ορθό είναι: ιδωμένο).
Από τη 12η Φεβρουαρίου, λοιπόν, το άγιο δισκοπότηρο των wearables θα βρίσκεται στα ράφια των εγχώριων καταστημάτων.
Όπως ανακοίνωσε επίσημα η iSquare, επίσημος αντιπρόσωπος των προϊόντων της Apple, στη χώρα μας θα κυκλοφορήσει το Apple Watch και το Apple Watch Sport με τιμές που θα ξεκινούν από τα €429. Η διάθεση των ρολογιών θα γίνεται αρχικά από τα καταστήματα των Apple Premium Reseller.
Πάντως, φαντάζει μάλλον απίθανο να δούμε στην Ελλάδα τις ειδικές και τις κατά πολύ ακριβότερες εκδόσεις του ρολογιού, όπως το κατασκευασμένο από κίτρινο χρυσό 18 καρατίων, Apple Watch Edition, που κοστολογείται περί τα €16.500 ή το ιδιαίτερα στυλάτο, Apple Watch Hermes.
Ακόμα δεν το είδαμε
Αν και ακόμη δεν έχουμε δει το έξυπνο ρολόι της Apple –τουλάχιστον επίσημα– στη χώρα μας, η γνωστή εταιρεία ετοιμάζει ήδη το διάδοχό του. Το Apple Watch 2 αναμένεται να παρουσιαστεί τους επόμενους μήνες, ίσως και μέσα στο Μάρτιο, αν και οι τελευταίες φήμες κάνουν λόγο για αναβολή της ανακοίνωσης. Η αναβολή ερμηνεύεται είτε λόγω της ανέλπιστα καλής εμπορικής διαδρομής του πρώτου μοντέλου –έχει ήδη στο τσεπάκι το 75% της αγοράς– είτε γιατί οι μηχανικοί της Apple δεν έχουν κάτι πραγματικά επαναστατικό να παρουσιάσουν.
Αλλά και σε επίπεδο εντυπώσεων το ρολόι της Apple έχει θριαμβεύσει. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα της Netbase για την online φήμη γνωστών εταιρειών, το Apple Watch ανέβηκε στην κορυφαία θέση της λίστας των ρολογιών. Όλων των ρολογιών. Παρά τους ελάχιστους μήνες παρουσίας του στην αγορά άφησε πίσω του ιστορικές μάρκες και μεγάλα ονόματα της ωρολογοποιίας, όπως η Rolex, η Tag Heuer, η Richemont κ.α..
Παράλληλα, η Apple βρέθηκε στην τέταρτη θέση της λίστας μεταξύ όλων των πολυτελών brands –πρώτη αναδείχτηκε η Chanel. Η συγκεκριμένη κατάταξη βέβαια αφορά τον αριθμό αναφορών των χρηστών των social media.
Να το πάρω;
Οι λεγόμενοι early-adopters, όσοι δηλαδή θέλουν να δοκιμάζουν και να αποκτούν πρώτοι τα πιο σύγχρονα gadgets πιθανότατα θα βλέπουν ήδη ένα Apple Watch στον καρπό τους. Οι φανατικοί της Apple που πίνουν ακόμη νερό στο όνομα του Steve Jobs και αγοράζουν οτιδήποτε σημαδεύεται από το logo με το δαγκωμένο μήλο, σίγουρα θα σπεύσουν. Οι υπόλοιποι θα πρέπει πρώτα να «μετρήσουν» τη χρησιμότητά του. Μιας και δεν πρόκειται για ένα οικονομικό αξεσουάρ –γιατί περί αξεσουάρ πρόκειται– οι καταναλωτές οφείλουν να το δοκιμάσουν πριν το αγοράσουν και να απαντήσουν σε αυτονόητες απορίες.
Εμφανισιακά τι λέει; Όμορφο, αλλά όχι άψογο –αν και οι αισθητικές προτιμήσεις είναι υποκειμενικές. Και τι μου προσφέρει; Πολλά και διάφορα. Όχι όλα 100% απολύτως απαραίτητα (αλλά μεταξύ μας, ποιο gadget προσφέρει μόνο τα απαραίτητα;).
Έχουμε και λέμε: μέσω του Apple Watch μπορείτε να στέλνετε και να δέχεστε μηνύματα, email και κλήσεις (αρκεί να είναι συνδεδεμένο με iPhone), να «νιώθετε» τη δόνηση κάθε φορά που έχετε μια νέα ειδοποίηση, να πραγματοποιείτε ανέπαφες πληρωμές, να επικοινωνείτε με άλλους κατόχους Apple Watch με «διασκεδαστικούς τρόπους», να παρακολουθείτε τη σωματική και όχι μόνο δραστηριότητά σας, αλλά και να καταγράφετε τους καρδιακούς σας παλμούς.
Μπορείτε ακόμη να κατεβάζετε εφαρμογές από το ειδικό app store και να τις αξιοποιείτε από την ευκολία του καρπού σας. Φυσικά, το Apple Watch λειτουργεί όπως και ένα συμβατικό ρολόι και διαθέτει μια ψηφιακή κορώνα, μέσω της οποίας μπορείτε να εκτελέσετε διάφορες λειτουργίες με τον παραδοσιακό τρόπο.
Τι λέτε, λοιπόν, δεν βλέπετε την ώρα;