Όπως συμβαίνει με όλους τους αυτοματισμούς στην Ιστορία, η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει ως στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας, της παραγωγικότητας και της ευκολίας, αλλά εξακολουθεί να χρειάζεται μια ανθρώπινη συνεργασία για να διασφαλιστεί η σταθερότητα.
Αυτοματοποίηση και AI: Πώς απλοποιείται η καθημερινότητα των επιχειρήσεων
Shutterstock
Shutterstock

Αυτοματοποίηση και AI: Πώς απλοποιείται η καθημερινότητα των επιχειρήσεων

Όπως συμβαίνει με όλους τους αυτοματισμούς στην Ιστορία, η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει ως στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας, της παραγωγικότητας και της ευκολίας, αλλά εξακολουθεί να χρειάζεται μια ανθρώπινη συνεργασία για να διασφαλιστεί η σταθερότητα.

Ο αυτοματισμός αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της επιχειρηματικής καινοτομίας εδώ και αιώνες, εξελισσόμενος από τους πρώτους μηχανισμούς, όπως ο υδραυλικός τροχός και ο ανεμόμυλος, στις επαναστατικές επιπτώσεις της ατμομηχανής και του ηλεκτρισμού. Ωστόσο, η διαδικασία αυτοματοποίησης δεν αναπτύχθηκε ποτέ για να είναι hands-off, δηλαδή να την αφήνετε να λειτουργεί και να φεύγετε.

Η παρακολούθηση, η διαχείριση και οι αναβαθμίσεις συνεχίζουν να αποτελούν μέρος της διαδικασίας, συμπεριλαμβανομένης της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI). Όπως συμβαίνει με όλους τους αυτοματισμούς σε όλη την Ιστορία, η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει ως στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας, της παραγωγικότητας και της ευκολίας, αλλά εξακολουθεί να χρειάζεται μια ανθρώπινη συνεργασία για να διασφαλιστεί η σταθερότητα.

Με βάση τα παραπάνω, οι επιχειρήσεις υιοθετούν, η καθεμιά με το δικό της τρόπο και τη δική της μέθοδο, το σύστημα ρομποτικής αυτοματοποίησης διαδικασιών (Robotic Processing Automation - RPA).

Ρομποτική αυτοματοποίηση διαδικασιών (RPA)

Η ρομποτική αυτοματοποίηση διαδικασιών (RPA) έχει εισέλθει στον σημερινό επιχειρηματικό κόσμο για την εκτέλεση καθημερινών και καθημερινών εργασιών ρουτίνας. Εξυπηρετεί τον ίδιο σκοπό που έχει μόνιμα η αυτοματοποίηση - να εξοικονομεί χρόνο και πόρους, αυξάνοντας παράλληλα την ακρίβεια και την παραγωγικότητα. Στην περίπτωση της RPA, εκτελεί τις εργασίες ρουτίνας που απαιτούνται για να έχει κανείς πρόσβαση στο Intranet, στο Enterprise Resource Planning (ERP), στη διαχείριση πελατειακών σχέσεων (CRM), στους πληρωτέους λογαριασμούς (A/P) και στις εφαρμογές ανθρώπινου δυναμικού (HR).

Το RPA διέπει πλέον την επεξεργασία τιμολογίων, μισθοδοσίας και απαιτήσεων. Αυτές οι εργασίες περιλαμβάνουν την εξαγωγή πληροφοριών από ψηφιακό περιεχόμενο που είναι αποθηκευμένο σε αποθετήρια εγγράφων ή κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας συλλογής περιεχομένου.

Ο στόχος της RPA είναι η αποτελεσματικότητα της διαδικασίας, η καλύτερη ακρίβεια των δεδομένων και ένα χαμηλότερο σημείο κόστους.

Ωστόσο, οι χρήστες δεν απαιτείται να διαθέτουν δεξιότητες προγραμματισμού ή κωδικοποίησης χαμηλού επιπέδου για να αξιοποιήσουν το RPA. Αυτή η έλλειψη γνώσεων κωδικοποίησης δεν σημαίνει ότι πρόκειται για μια λειτουργία χωρίς χέρια - η εποπτεία και οι αναβαθμίσεις είναι απαραίτητες.

Πώς θα είναι αποτελεσματική η χρήση της RPA

Για την αποτελεσματική και κατάλληλη χρήση της RPA απαιτείται ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο διαχείρισης της πλατφόρμας RPA. Αυτή η διαχείριση περιλαμβάνει τη γνώση των ρόλων, των αρμοδιοτήτων και άλλων διαδικασιών που σχετίζονται με τη λειτουργία της RPA. Για τη σωστή λειτουργία της RPA, είναι απαραίτητο να κλείσουν τα λεγόμενα «κενά διαχείρισης της πλατφόρμας» για την ενεργή ρύθμιση των αλλαγών, τη διαχείριση περιστατικών και τις συμφωνίες επιπέδου υπηρεσιών (SLA). Για τους λόγους αυτούς, είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί ότι η διαχείριση παρέχει πληροφορίες σχετικά με τα εξής:

Μετρήσεις επιδόσεων: Οι μετρήσεις επιδόσεων περιλαμβάνουν τη χρήση ρομπότ, την απόδοση, το χρονικό διάστημα κύκλου, τα ποσοστά σφαλμάτων και την εξοικονόμηση κόστους.

Εφαρμογές-στόχοι των ρομπότ: Πληροφορίες επιπέδου υπηρεσιών για τις εφαρμογές που αυτοματοποιούν τα ρομπότ, όπως η διαθεσιμότητα των εφαρμογών, η απόδοση και τα επίπεδα υπηρεσιών.

Επιχειρησιακή διορατικότητα: Διαφάνεια στον τρόπο λειτουργίας της πλατφόρμας RPA, όπως ο χρόνος διαθεσιμότητας της πλατφόρμας RPA, η κατάσταση της βάσης δεδομένων RPA και τα ποσοστά σφαλμάτων του συστήματος.

Όλα τα παραπάνω, ωστόσο, ακόμα και αν φαίνεται πως έχουμε πλήρως αυτοματοποιημένες διαδικασίες, προϋποθέτουν πάντοτε κάτι βασικό: Την ενεργό παρέμβαση και συμμετοχή του ανθρώπινου παράγοντα