Του Γιάννη Γορανίτη
Στα τέλη της δεκαετίας του '90 τα παιχνίδια για κινητά ήταν ελάχιστα. Ελάχιστα και καθόλου ενδιαφέροντα. Μεταξύ των φωτεινών εξαιρέσεων ξεχώριζε το Snake. Το επονομαζόμενο «φιδάκι» ερχόταν προεγκατεστημένο στα κινητά της κραταιάς τότε Nokia και κρατούσε απασχολημένους εκατομμύρια χρήστες.
Όλα αυτά πολύ πριν κάνουν την εμφάνισή τους τα smartphones με τις οθόνες αφής που ευνοούσαν τα μέγιστα το mobile gaming. Την τελευταία δεκαετία έχουν παρουσιαστεί ιδιαίτερα απαιτητικά games με κορυφαία γραφικά, επαγγελματικό σχεδιασμό και κινηματογραφικών προδιαγραφών παραγωγές.
Το φιδάκι έμοιαζε –και δικαίως– με μια ανάμνηση από το παρελθόν (κι ας μην έχουν περάσει ούτε είκοσι χρόνια από την πρώτη του εμφάνιση). Το MOMA (Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Νέας Υόρκης) μάλιστα το επέλεξε ως ένα από τα 40 κλασικά videogames που θα περιληφθούν στην συλλογή του. Και θα συνέχιζε να αποτελεί μια ρετρό αναφορά αν ο developer Steve Howse δεν αποφάσιζε να το αναβαπτίσει και να το προσαρμόσει στα σύγχρονα δεδομένα.
Στους browser και τα κινητά
Ο Howse λοιπόν παρουσίασε πριν λίγους μήνες το Slither.io, ένα mobile και browser game με προφανείς ομοιότητες με το Snake και γρήγορα γνώρισε τεράστια επιτυχία. Το παιχνίδι διατίθεται δωρεάν τόσο για iOS όσο και για Android, ενώ όσοι επιμένουν στο PC μπορούν να το απολαύσουν μέσω των browser –επίσης δωρεάν.
Η επιτυχία του αποδίδεται κυρίως στο απλό και παράλληλα εθιστικό gameplay του. Ο παίκτης χειρίζεται ένα φίδι, το οποίο κινείται σε ένα ταμπλό και μεγαλώνει καταναλώνοντας χρωματιστούς βώλους. Στο ίδιο ταμπλό κινούνται και φίδια άλλων χρηστών, τα οποία συνεχίζουν να ανταγωνίζονται, χωρίς βέβαια το ένα να αγγίζει το άλλο, μέχρι να αναδειχθεί το μακρύτερο!
Η ιδέα απλή –απλοϊκή, θα τη χαρακτήριζαν οι hardcore gamers– αλλά το αποτέλεσμα είναι ότι εκατομμύρια χρήστες παίζουν καθημερινά Slither. Αντίστοιχη, αλλά όχι τόσο εκτεταμένη επιτυχία, είχε σημειώσει και το ανησυχητικά παρόμοιο Agar.io, που κυκλοφόρησε το 2015.
Ρεκόρ downloads
Το παιχνίδι γνώρισε ιδιαίτερη επιτυχία, σχεδόν αμέσως μετά το λανσάρισμά του στο App Store της Apple. Λίγες εβδομάδες αργότερα κυκλοφόρησε και η έκδοση του για Android, η οποία επίσης συνοδεύτηκε από δεκάδες χιλιάδες downloads. Εξίσου επιτυχημένη ήταν και η πορεία του ως browser game, αφού από τον πρώτο μήνα εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες έσπευσαν να παίξουν online.
Πλέον θεωρείται ένα από τα πιο επιτυχημένα mobile games που κυκλοφόρησαν ποτέ με εκατομμύρια καθημερινούς χρήστες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Sensor Tower, το παιχνίδι ήταν το κορυφαίο σε downloads για το δεύτερο τρίμηνο του 2016 σε αμφότερα τα app stores.
Συνολικά 80 εκατομμύρια χρήστες κατέβασαν το Slither στα smartphones και τα tablets τους, ενώ περίπου ισάριθμοι το παίζουν τη Web έκδοσή του. Αν θέλετε να το δοκιμάσετε και να θυμηθείτε τα «παλιά» δεν έχετε παρά να επισκεφθείτε το http://slither.io ή να το κατεβάσετε από το App Store ή το Google Play.