Ελπίζοντας να διαφοροποιήσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και να είναι λιγότερο εξαρτημένες από τους ημιαγωγούς είτε από την Κίνα είτε από την Ταϊβάν, οι δυτικές χώρες βασίζονται σε άλλες χώρες του Ινδο-Ειρηνικού να μετατραπούν σε μεγάλους κατασκευαστές.
Επί του παρόντος, το μεγαλύτερο μέρος των ημιαγωγών παγκοσμίως αποστέλλεται, μέσω του πορθμού της Ταϊβάν. Και εν μέσω φόβων ότι το Πεκίνο μπορεί να εισβάλει στο νησί ή να μπλοκάρει το στενό, η Δύση επιθυμεί να έχει εναλλακτικούς προμηθευτές και πιέζει σε μια ανοιχτή πόρτα με την Ινδία και το Βιετνάμ.
Στο πλαίσιο των προσπαθειών της, η ΕΕ υπέγραψε πέρυσι μνημόνιο κατανόησης με την Ινδία για κοινές επιχειρήσεις και τεχνολογικές συμπράξεις. Η Ένωση προσπαθεί να ενισχύσει τη συνεργασία με το Βιετνάμ με παρόμοιο τρόπο και παρουσίασε τη νέα ευρωπαϊκή πράξη για τα τσιπς και την ευρωπαϊκή πράξη για τις κρίσιμες πρώτες ύλες σε συναντήσεις με αξιωματούχους της χώρας πέρυσι. Το Βιετνάμ βρίσκεται σε στρατηγική θέση κατά μήκος της ακτογραμμής της Θάλασσας της Νότιας Κίνας, με καλά συνδεδεμένες ναυτιλιακές οδούς προς τις μεγάλες δυτικές αγορές και κρίσιμες αλυσίδες εφοδιασμού.
Επιπλέον, νωρίτερα φέτος, η Infineon -η κορυφαία ευρωπαϊκή εταιρεία κατασκευής τσιπ- ανακοίνωσε σχέδια για αύξηση των προσλήψεων και στις δύο χώρες.
«Οι ημιαγωγοί διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στον κόσμο με περισσότερους τρόπους από όσους μπορούμε να φανταστούμε. Ο συλλογικός μας στόχος είναι να καθιερώσουμε την Ινδία ως έναν από τους βασικούς εταίρους στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού ημιαγωγών» είχε δηλώσει ο Ινδός πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι. «Επενδύουμε σε μεγάλο βαθμό στην κατάρτιση και εκπαίδευση των νέων Ινδών για τις ανάγκες του 21ου αιώνα».
Σύμφωνα με τον Akhil Ramesh, διευθυντή του προγράμματος για την Ινδία και της πρωτοβουλίας οικονομικής κρατικής τεχνικής στο Φόρουμ του Ειρηνικού, η κατασκευή ημιαγωγών είναι μια ακριβή επιχείρηση που χρειάζεται επίσης χρόνο για να αναπτυχθεί. «Τώρα, αφού υπάρχει λόγος διαφοροποίησης, ο δυτικός κόσμος φαίνεται πιο πρόθυμος να υποστηρίξει τις αναπτυσσόμενες χώρες μέσω συνεργασιών και μεταφοράς τεχνολογίας», δήλωσε στο POLITICO.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Infineon στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού Chua Chee Seong συμφωνεί: «Νομίζω ότι η σημασία της νοτιοανατολικής Ασίας και της νότιας Ασίας όσον αφορά το ταλέντο των τσιπ και την αλυσίδα εφοδιασμού τσιπ θα αυξηθεί μόνο τα επόμενα χρόνια», λέει/
Γεγονός είναι ότι από τότε που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία, υπάρχει αισθητή ανησυχία σε αρκετές δυτικές πρωτεύουσες ότι η Κίνα μπορεί να αισθανθεί ενθαρρυμένη να χτυπήσει την Ταϊβάν, την οποία διεκδικεί ως μέρος της επικράτειάς της.
Οι εταιρείες της Ταϊβάν είναι σήμερα οι κορυφαίοι προμηθευτές τσιπ ημιαγωγών που χρησιμοποιούνται σε όλα τα είδη, από αυτοκίνητα, ιατρικό εξοπλισμό και τηλέφωνα μέχρι καθαρή ενέργεια και πολλές άλλες εφαρμογές ζωτικής σημασίας για τη σύγχρονη ζωή. Και αν η Κίνα μπλοκάρει τους θαλάσσιους δρόμους, αυτό θα μπορούσε να ανατρέψει το παγκόσμιο εμπόριο και να διαταράξει τις οικονομίες.
Ήδη, έχει φανεί ο αντίκτυπος της καθυστέρησης ή της διακοπής των προμηθειών ημιαγωγών κατά τη διάρκεια της Covid-19 - και δεν ήταν μόνο οι δυτικές χώρες που επλήγησαν. Αρκετοί τομείς στην Ινδία επηρεάστηκαν σοβαρά: Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετώπισε έλλειψη βασικών εξαρτημάτων και αναγκάστηκε να μειώσει την παραγωγή - ο ινδικός Τύπος ανέφερε ότι τα σχέδια της χώρας για την ανάπτυξη του 5G αντιμετώπισαν πλήγμα λόγω έλλειψης ημιαγωγών - και παρόλο που η ζήτηση για καταναλωτικά ηλεκτρονικά είδη αυξήθηκε υπό το κλείδωμα, οι τιμές δεν έπεσαν.
Έτσι, η Ινδία δαπανά τώρα δισεκατομμύρια δολάρια για τη δημιουργία του κατάλληλου οικοσυστήματος για την κατασκευή τσιπ - πρώτα για να εξασφαλίσει τις δικές της ανάγκες. Και οι δυτικές επιχειρήσεις που θέλουν να πουλήσουν τα προϊόντα τους στην αυξανόμενη ινδική μεσαία τάξη το βλέπουν ως μια win - win λύση.
Γ