Οι Αρχές τις Κίνας ήραν τους περιορισμούς για τα αυτοκίνητα της Tesla, καθώς τα οχήματα της εταιρείας που κατασκευάστηκαν στη χώρα αυτή ικανοποίησαν τα κριτήρια ασφαλείας δεδομένων, όπως ανέφερε η αυτοκινητοβιομηχανία σε ανακοίνωσή της.
Η ανακοίνωση, δημοσιεύθηκε μετά την απροσδόκητη συνάντηση του Διευθύνων Συμβούλου της Tesla, Ίλον Μασκ στο Πεκίνο με τον Κινέζο πρωθυπουργό, Λι Γιανγκ, εν μέσω της πρώτης μεγάλης έκθεσης αυτοκινήτου στην πόλη εδώ και τέσσερα χρόνια.
Παρ' όλο που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Tesla είναι μερικά από τα πιο δημοφιλή οχήματα στην Κίνα, η κυβέρνηση Μπάιντεν νωρίτερα φέτος, ανακοίνωσε ότι διερευνά κατά πόσο τα εισαγόμενα αυτοκίνητα από την Κίνα αποτελούν κίνδυνο για την εθνική ασφάλεια λόγω της ικανότητάς τους να συλλέγουν δυνητικά δεδομένα για τις ΗΠΑ και να τα στέλνουν πίσω στην Κίνα.
«Εκτός από το Model 3 και το Model Y της Tesla, αρκετά οχήματα νέας ενέργειας από την BYD, Lotus, Nezha, Li Auto και Nio
ικανοποίησαν τα κριτήρια ασφαλείας δεδομένων της Κίνας», δήλωσαν την Κυριακή (28/04) η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας και η Εθνική Τεχνική Ομάδα Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών Δικτύων Υπολογιστών / Συντονιστικό Κέντρο της Κίνας.
Οι νέες απαιτήσεις ασφαλείας δεδομένων για τα «συνδεδεμένα οχήματα» κυκλοφόρησαν τον Νοέμβριο του 2023 και καλύπτουν τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν το 2022 και το 2023 και τα οποία οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποβάλλουν εθελοντικά για έλεγχο, δήλωσε το κέντρο.
Οι κανόνες ελέγχουν κατά πόσο τα αυτοκίνητα διατηρούν την ανωνυμία των δεδομένων αναγνώρισης προσώπου εκτός του οχήματος, προεπιλέγουν να μην συλλέγουν δεδομένα από το σύστημα πιλοτηρίου, επεξεργάζονται τα δεδομένα αυτά εντός του αυτοκινήτου και ενημερώνουν εμφανώς τους χρήστες για την επεξεργασία προσωπικών πληροφοριών.
Η Tesla συμπεριλήφθηκε στην πρώτη παρτίδα αυτοκινητοβιομηχανιών που πληρούσαν τις απαιτήσεις συμμόρφωσης με τα δεδομένα αυτά.
Η επίσκεψη του Μασκ στην Κίνα την Κυριακή αύξησε τις προσδοκίες, ότι το λογισμικό υποβοήθησης οδηγού Full Self Driving της Tesla θα είναι σύντομα διαθέσιμο στη χώρα.
Ωστόσο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της JL Warren Capital και επικεφαλής έρευνας Γιούνγκχεν Λι, δήλωσε ότι, «η διάθεση μιας εποπτευόμενης έκδοσης του FSD στην Κίνα είναι εξαιρετικά απίθανη».