Του Γιάννη Γορανίτη
Για να είμαστε ακριβείς, υπόσχεται ασφάλεια για τα παιδιά, αλλά αυτό που (θα) προσφέρει είναι μειωμένο άγχος για τους γονείς. Το έξυπνο gadget που κατασκευάζει η αμερικανική KiLife αξιοποιεί γνωστές τεχνολογίες προκειμένου να καθησυχάσει τους δικτυωμένους γονείς που ανησυχούν διαρκώς ότι θα «χάσουν» τα παιδιά τους.
Το Kiband, όπως αφήνει να εννοηθεί το όνομά του, είναι ένα smartband («βραχιολάκι») που επιτρέπει τον εντοπισμό του παιδιού σας σε πραγματικό χρόνο. Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε αντίστοιχες συσκευές, καθώς μέχρι σήμερα έχουν εμφανιστεί αρκετές συσκευές και υπηρεσίες εντοπισμού για τον εντοπισμό παιδιών, κατοικίδιων, αλλά και αντικειμένων.
Οι ιθύνοντες της KiLife επιλέγουν μια ελαφρώς διαφορετική μεθοδολογία, αφού αντί για GPS για τον εντοπισμό χρησιμοποιούν τεχνολογία Bluetooth. Γι' αυτό και ισχυρίζονται ότι η συσκευή κάνει πολλά περισσότερα από τον εντοπισμό του τέκνου – για την ακρίβεια προλαμβάνει την απομάκρυνσή του.
Εντοπίστε το παιδί μέσω Bluetooth
Το Kiband είναι ένα βραχιόλι το οποίο τοποθετείται εύκολα και με ασφάλεια στον καρπό του παιδιού και συνεργάζεται με την ομώνυμη εφαρμογή για smartphone προκειμένου ο γονιός να θέτει τα όρια. Έχει για παράδειγμα τη δυνατότητα να ορίσει την ακριβή ακτίνα στην οποία μπορεί να κινηθεί το παιδί (έως 120 μέτρα). Εφόσον απομακρυνθεί τον ειδοποιεί ενεργοποιώντας μια αρκετά δυνατή σειρήνα (85-90 ντεσιμπέλ).
Με αυτό τον τρόπο και παρότι φαντάζει αρκετά περιοριστικό (στο πρώτο άκουσμα μάς θύμισε το βραχιολάκι των φυλακισμένων), επιτρέπει στα παιδιά να κινούνται ελεύθερα ακόμη και σε πολυσύχναστους ή μεγάλους χώρους, χωρίς να έχουν το γονιό διαρκώς δίπλα τους. Οι γονείς παράλληλα μπορούν να αισθάνονται ήσυχοι ότι το παιδί δεν θα απομακρυνθεί περισσότερο του επιτρεπτού και κατά συνέπεια δεν θα κινδυνεύσει.
Γιατί όμως ένα ατίθασο παιδί να μην αφαιρέσει το βραχιολάκι, θα αναρωτηθείτε. Οι σχεδιαστές της KiLife έχουν έτοιμη απάντηση στην απορία σας, καθώς έχουν προσθέσει ένα ειδικό κούμπωμα ασφαλείας, το οποίο είναι απαραβίαστο –τουλάχιστον από ένα παιδί. Προκειμένου να ξεκουμπωθεί και να αφαιρεθεί το smartband πρέπει ο γονιός να πατήσει το σχετικό πλήκτρο στο περιβάλλον της εφαρμογής, η οποία επίσης προστατεύεται από πλήκτρα γονικού ελέγχου.
Σιωπηλή προειδοποίηση
Για μεγαλύτερα παιδιά, υπάρχει η δυνατότητα ενεργοποίησης των «σιωπηλών υπενθυμίσεων» που μέσω δόνησης θα ειδοποιούν το παιδί ότι πλησιάζει στα όρια της περιμέτρου που έχει θέσει ο γονιός. Αν το τέκνο σας αγνοήσει την ειδοποίηση, θα ενεργοποιηθεί ο ήχος του συναγερμού.
Μακροπρόθεσμος στόχος της εφαρμογής –αφού δηλαδή ακουστεί η σειρήνα πέντε έξι φορές– είναι να συνειδητοποιεί το παιδί ότι υπάρχουν όρια (και ποια είναι αυτά), χωρίς να αισθάνεται περιορισμένο. Με αυτό τον τρόπο οι γονείς θα μεγαλώνουν ανεξάρτητα παιδιά που δεν θα φοβούνται να «εξερευνήσουν» ένα ξένο περιβάλλον, ενώ οι ίδιοι δεν θα νιώθουν στιγμή ανασφαλείς.
Οι δυνατότητες προσαρμογής τόσο του εύρους και της ακτίνας στην οποία μπορεί να κινηθεί όσο και του επίπεδου δραστηριότητας του παιδιού, είναι μεγάλες ούτως ώστε οι γονείς να αισθάνονται άνετα σε κάθε περιβάλλον. Εξάλλου διαθέτει ειδικό αισθητήρα που ενεργοποιεί τη σειρήνα αν τυχόν βυθιστεί στο νερό, ούτως ώστε ο γονιός να δράσει άμεσα.
Μια βίντεο-παρουσίαση της συσκευής και της εφαρμογής:
Χωρίς χρεώσεις και συνδρομές
Ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα του Kiband είναι ότι δεν απαιτεί συνδρομή ή άλλες χρεώσεις για να λειτουργήσει. Αφού αγοράσετε το smartband και κατεβάσετε τη συμβατή εφαρμογή, μπορείτε να ελέγχετε τα πάντα μέσω του smartphone, χωρίς πρόσθετες χρεώσεις.
Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τη χαμηλή εκτιμώμενη τιμή του ($120), αλλά και την ευφυή αξιοποίηση μιας τόσο κοινής τεχνολογίας, που υπάρχει σε όλα τα σύγχρονα κινητά, είναι οι λόγοι που το Kiband κέρδισε αμέσως το ενδιαφέρον του κοινού και των επενδυτών.
Κάλυψε ταχύτατα το ποσό της απαιτούμενης χρηματοδότησης μέσω της πλατφόρμας Indiegogo, κέρδισε το πρώτο βραβείο (και $620.000) στον διαγωνισμό του Πανεπιστημίου Rice μεταξύ 500 startups και τον περασμένο Οκτώβριο είδε τον CEO της, Spencer Behrend να χτυπάει το καμπανάκι του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης με αφορμή της είσοδο της εταιρείας στον NASDAQ.
Οι ιθύνοντες της KiLife με τις «επιταγές» που κέρδισαν σε διαγωνισμούς και γύρους χρηματοδότησης startups.
Πλέον και αφού μεσολάβησε μια πολύμηνη περίοδο ανάπτυξης το Kiband είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους μέσω της σχετικής φόρμας στο επίσημο site και να το προπαραγγείλουν όταν γίνει διαθέσιμο μέσα στον Σεπτέμβριο.