Σημαντικό μέρος της στρατηγικής αλλαγής που έχει βάλει ως στόχο ο Ίλον Μασκ είναι το σχέδιο για την ενίσχυση της παγκόσμιας ανάπτυξης του συστήματος αυτόνομης οδήγησης.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν το θέμα και μίλησαν στο Reuters, η Tesla θα αξιοποιεί δεδομένα από την Κίνα που θα μπορούσαν να υποβληθούν σε επεξεργασία εντός της χώρας.
Προκειμένου να εκπαιδεύσει τον αλγόριθμο που απαιτείται για πιο πλήρως αυτόνομα οχήματα, η Tesla, ως μέρος αυτής της προσπάθειας αναπτύσσει σχέδια για ένα κέντρο δεδομένων στην Κίνα.
Η εταιρία, μέχρι τώρα, είχε επικεντρωθεί κυρίως στις προσπάθειες για την εξασφάλιση έγκρισης από τις κινεζικές ρυθμιστικές αρχές για τη μεταφορά δεδομένων που δημιουργούνται από τα ηλεκτρικά της οχήματα στην Κίνα εκτός χώρας για το σύστημα «Full Self Driving» (FSD).
Δεν ήταν σαφές εάν η εταιρεία θα προχωρούσε και στις δύο επιλογές για τον χειρισμό δεδομένων αυτόνομης οδήγησης από την Κίνα – μεταφορά δεδομένων και τοπικό κέντρο δεδομένων – ή εάν θα αναπτύξει παράλληλα σχέδια ως αντιστάθμιση.
Οι προσπάθειες της Tesla υπογραμμίζουν τη σπουδή του κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων να ποντάρει σε μια σημαντική ανακάλυψη στην τεχνητή νοημοσύνη σε μια εποχή που η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει επιβραδυνθεί και ο ανταγωνισμός της έχει βαθύνει.
Η προσπάθειά της για πληρέστερη χρήση δεδομένων από οχήματα στην Κίνα για την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης της αυτοκινητοβιομηχανίας για οδήγηση έρχεται καθώς η κυβέρνηση των ΗΠΑ προσπαθεί να περιορίσει τη μεταφορά τεχνολογίας AI από αμερικανικές εταιρείες στην Κίνα.
Η Tesla δεν μπόρεσε να προσφέρει την πλήρη έκδοση του FSD, η οποία κοστίζει σχεδόν 9.000 δολάρια, στην Κίνα.
Η διάθεση της πλήρους έκδοσης του FSD στην Κίνα θα έδινε ώθηση στα έσοδα και τα κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας σε μια εποχή που και και τα δύο δέχονται μεγάλες πιέσεις από κινέζους αντιπάλους όπως η BYD.
Η δημιουργία ενός κέντρου δεδομένων στην Κίνα για την ανάπτυξη του FSD θα απαιτούσε η Tesla να συνεργαστεί με έναν Κινέζο εταίρο, ανέφεραν δύο από τις πηγές. Θα υπάρξουν επίσης προκλήσεις και στον τομέα της προμήθειας υλικών.
Σύμφωνα με πηγές, η Tesla είχε συνομιλίες με την Nvidia σχετικά με την απόκτηση μονάδων επεξεργασίας γραφικών για ένα κέντρο δεδομένων στην Κίνα. Ωστόσο υπάρχουν και οι κυρώσεις των ΗΠΑ που εμποδίζουν τη Nvidia και τους συνεργάτες της να πουλήσουν τα πιο προηγμένα τσιπ της στην Κίνα.
Η Nvidia αρνήθηκε να σχολιάσει εάν είχε συνομιλίες με την Tesla.
Η εκστρατεία της Tesla για περισσότερη χρήση δεδομένων από την Κίνα ανεβάζει στροφές μετά από το ταξίδι – αστραπή του Mασκ στο Πεκίνο τον περασμένο μήνα, όταν συναντήθηκε με αξιωματούχους, συμπεριλαμβανομένου του πρωθυπουργού Λι Κιάνγκ.
Στη συνάντησή του με τον Λι, ο Μασκ προσπάθησε να εξομαλύνει τις άδειες για τη μεταφορά δεδομένων της Tesla, ανέφεραν δύο από τις πηγές. Οι δυνατότητες της Tesla να επενδύσει σε ένα κέντρο δεδομένων στην Κίνα αυξήθηκαν επίσης, είπαν.
Ο Μασκ συζήτησε επίσης τη δυνατότητα της Tesla να αδειοδοτήσει τα συστήματα FSD της σε κινέζους κατασκευαστές EV, σύμφωνα με μια πηγή. Ο Μασκ είχε πει τον Απρίλιο ότι η Tesla μιλούσε με μια άλλη «μεγάλη» αυτοκινητοβιομηχανία για την αδειοδότηση του FSD χωρίς να την κατονομάσει.
Η Κίνα και τα δεδομένα της
Η Κίνα, που αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο αυτοκινήτων εξοπλισμένων με αισθητήρες τα οποία είναι ικανά να συλλέγουν δεδομένα από υπερφορτωμένες πόλεις με περίπλοκα μοτίβα κυκλοφορίας, καθιστώντας τα δεδομένα που παράγονται εκεί πολύτιμα για αυτοκινητοβιομηχανίες και παρόχους τεχνητής νοημοσύνης.
Ο Μασκ εξέφρασε προηγουμένως την αντίθεσή του στη δημιουργία κέντρου δεδομένων στην Κίνα, υποστηρίζοντας ότι η μεταφορά δεδομένων στις Ηνωμένες Πολιτείες ήταν η πιο αποτελεσματική επιλογή, σύμφωνα με δύο πηγές.
Από το 2021, η Tesla έχει αποθηκεύσει δεδομένα που συλλέγονται από τα κινεζικά ηλεκτρικά της οχήματα στη Σαγκάη. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η ομάδα της Tesla στην Κίνα αναζητούσε εγκρίσεις από τις κινεζικές ρυθμιστικές αρχές για τη μεταφορά δεδομένων εκτός της χώρας.
Στο πλαίσιο ενός πιλοτικού προγράμματος διάρκειας ενός έτους, οι εταιρείες στην περιοχή Lingang της Σαγκάης, όπου βρίσκεται το εργοστάσιο της Tesla, θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν ορισμένα δεδομένα χωρίς να χρειάζονται περαιτέρω αξιολογήσεις ασφαλείας, ανέφερε το Reuters την Παρασκευή.
Ορισμένοι αναλυτές θεωρούν ότι ο Μασκ προσπαθεί να κάνει την Κίνα σημείο εκτόξευσης για αυτόνομη οδήγηση, με τον ίδιο τρόπο που το στοίχημα της Tesla το 2019 στο Gigafactory της Σαγκάης, της επέτρεψε να διεισδύσει στην μεγάλη κινεχική αγορά ως κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων μαζικής αγοράς.