RedNote: Ποια είναι η εφαρμογή στην οποία σπεύδουν οι χρήστες του TikTok
Shutterstock
Shutterstock

RedNote: Ποια είναι η εφαρμογή στην οποία σπεύδουν οι χρήστες του TikTok

Στο προσκήνιο έχει εισέλθει η κινεζική εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης RedNote, καθώς περισσότερο από μισό εκατομμύριο χρήστες του TikTok «μετακινήθηκαν» στην πλατφόρμα, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την πιθανή επικείμενη απαγόρευση της εφαρμογής στις ΗΠΑ.

Γνωστή με το κινεζικό της όνομα «Xiaohongshu» στην Κίνα, η πλατφόρμα είναι μια δημοφιλής εφαρμογή lifestyle, όπου οι χρήστες καταγράφουν τη ζωή τους και δημοσιεύουν συμβουλές και προτάσεις τους.

Τι είναι αυτή η εφαρμογή;

Το RedNote θεωρείται συχνά ως μια τοπική προσαρμογή του Instagram στην Κίνα. Το κινεζικό του όνομα Xiaohongshu μεταφράζεται στα αγγλικά ως «Little Red Book», μια φράση που παραδοσιακά αναφέρεται σε μια συλλογή από ρητά του Κινέζου ηγέτη, Μάο Τσετούνγκ.

Θεωρείται ευρέως γνωστή ως η «μηχανή αναζήτησης» στην Κίνα για διάφορες προτάσεις, με τα πιο δημοφιλή θέματα στην εφαρμογή να καλύπτουν θεματολογία, όπως η ομορφιά, η μόδα, τα ταξίδια και το φαγητό.

Οι χρήστες της στην Κίνα είναι κυρίως νέοι και γυναίκες. 

Η διεπαφή της διαφέρει από το TikTok ή το Instagram στο ότι εμφανίζει ταυτόχρονα πολλαπλές αναρτήσεις - είτε βίντεο, είτε φωτογραφίες, είτε κείμενα μεγαλύτερης διάρκειας. 

Οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε συζητήσεις, να μοιράζονται τις αναρτήσεις τους, να καλούν ο ένας τον άλλον και να αγοράσουν προϊόντα. Η πλατφόρμα έχει δεχθεί πρόσφατα μεγάλη ώθηση από τις πωλήσεις μέσω livestreaming. 

Από το 2023, είχε περισσότερους από 300 εκατομμύρια μηνιαίως ενεργούς χρήστες, σύμφωνα με αναφορές κινεζικών μέσων ενημέρωσης.

Σε ποιον ανήκει η RedNote;

Η εφαρμογή ιδρύθηκε από τη Μιράντα Κου, τη σημερινή πρόεδρό της, και τον Τσάρλγουιν Μάο, τον διευθύνοντα σύμβουλό της, το 2013 στη Σαγκάη.

Αρχικά ονόμασαν την εφαρμογή «Hong Kong Shopping Guide» και απευθύνονταν σε Κινέζους τουρίστες που αναζητούσαν συστάσεις εκτός της ηπειρωτικής χώρας. 

Η RedNote θεωρείται ως πιθανή υποψήφια για IPO. Στους μετόχους περιλαμβάνονται οι κινεζικοί τεχνολογικοί «κολοσσοί»: Alibaba και Tencent, ο κρατικός επενδυτής Temasek της Σιγκαπούρης, καθώς και οι εταιρείες επιχειρηματικών κεφαλαίων GSR Ventures, DST Global και GGV Capital.

Ο Μάο έχει προσωπική περιουσία περίπου 18 δισ. γιουάν (2,5 δισ. δολάρια), ενώ ο Κου έχει περιουσία 12 δισ. γιουάν, σύμφωνα με τον κατάλογο πλουσίων της Hurun της Κίνας.

Έχει παγκόσμιες φιλοδοξίες;

Η εφαρμογή χρησιμοποιείται κυρίως από Κινέζους και ενώ οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν τη γλώσσα της εφαρμογής, το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου μέχρι σήμερα είναι στα Μανδαρινικά κινέζικα. 

Η εισροή χρηστών του TikTok φαίνεται να αιφνιδίασε τη RedNote. Δύο πηγές που γνωρίζουν την εταιρεία δήλωσαν ότι προσπαθούσαν να βρουν τρόπους να συντονίσουν το αγγλόφωνο περιεχόμενο και να δημιουργήσουν εργαλεία μετάφρασης αγγλικών - κινέζικων.

Η RedNote διατηρεί μόνο μία έκδοση της εφαρμογής της, αντί να τη χωρίζει σε υπερπόντιες και εγχώριες εφαρμογές. Αντίθετα, η Tencent διατηρεί υπερπόντιες και εγχώριες εκδόσεις της εφαρμογής WeChat, ενώ η ByteDance διαθέτει επίσης μια έκδοση του TikTok για την ηπειρωτική Κίνα που ονομάζεται Douyin, εν μέρει για να συμμορφωθεί με τους κανόνες της κινεζικής κυβέρνησης για τη μετριοπάθεια. 

Η εταιρεία επιθυμεί να εκμεταλλευτεί την ξαφνική έξαρση της προσοχής, καθώς τα στελέχη τη βλέπουν ως μια πιθανή πορεία για την επίτευξη παγκόσμιας δημοτικότητας παρόμοιας με αυτή του TikTok, ανέφεραν οι πηγές.

Η RedNote δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.