Του Γιάννη Γορανίτη
Ακριβώς οκτώ χρόνια πριν, οι εικοσιπεντάχρονοι τότε Daniel Ek και Martin Lorentzon δοκίμαζαν τις δυνατότητες μιας υπερφιλόδοξης music streaming υπηρεσίας, που θα έβγαινε στον αέρα την 1η Οκτωβρίου. Τα τεχνικά προβλήματα ήταν πολυάριθμα, αλλά δεν τους καθυστέρησαν παρά μία εβδομάδα από το προγραμματισμένο λανσάρισμα.
Το Spotify τελικά λειτούργησε στις 7 Οκτωβρίου 2008, αρχικά μόνο με προσκλήσεις. Το ενδιαφέρον ήταν έντονο, αλλά όχι αρκετό για να συντηρήσει έναν τόσο μεγάλο όγκο περιεχομένου. Η απόφαση των ιδρυτών του να «ανοίξουν» τις εγγραφές στη δωρεάν υπηρεσία, αρχικά στη Μ. Βρετανία, και στη συνέχεια σε αρκετές ακόμη περιοχές, έδωσε στο Spotify την απαιτούμενη ώθηση.
Τα διαθέσιμα τραγούδια πολλαπλασιάζονταν με ταχείς ρυθμούς και οι χώρες στις οποίες προσφερόταν η υπηρεσία αυξανόντουσαν εκθετικά, αλλά απαιτήθηκαν σχεδόν δυόμιση χρόνια για να αγγίξει η υπηρεσία το ορόσημο του ενός εκατομμυρίου συνδρομητών τον Μάρτιο του 2011.
Το ρεκόρ των 100 εκατομμυρίων συνδρομητών
Σήμερα, το ορόσημο εκείνο του 2011 φαντάζει απειροελάχιστο. Όπως ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες η εταιρεία, το Spotify έφτασε τους 40 εκατομμύρια συνδρομητές, καταγράφοντας μια εντυπωσιακή αύξηση. Είναι ενδεικτικό ότι τον Ιούνιο του 2015 οι συνδρομητές του ήταν ακριβώς οι μισοί (20 εκατομμύρια), ενώ μόλις τον περασμένο Μάρτιο έφταναν τα 30 εκατομμύρια.
Αθροιστικά, ο συνολικός αριθμός χρηστών του Spotify (τόσο των συνδρομητών της premium υπηρεσίας όσο και των εγγεγραμμένων στη δωρεάν έκδοση) έχει φτάσει τα δυσθεώρητα 100 εκατομμύρια.
Οι ανταγωνιστικές υπηρεσίες έχουν εν τω μεταξύ πολλαπλασιαστεί αριθμητικά, αλλά σε καμία περίπτωση δεν προσεγγίζουν τα μεγέθη του Spotify. Ενδεικτικό είναι ότι το αντίπαλο δέος της Apple έχει μείνει αρκετά πίσω, αφού το Apple music δεν αριθμεί περισσότερους από 17 εκατ. συνδρομητές. Άλλες ανταγωνιστικές πλατφόρμες music streaming (Napster, Tidal, Pandora) κινούνται σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα, μεταξύ 3 και 4 εκατ. συνδρομητών.
Πρωτιά και στην Ελλάδα
Η συνδρομητική υπηρεσία του Spotify κατατάσσεται πρώτη και μεταξύ των προτιμήσεων των Ελλήνων χρηστών. Οι εγγεγραμμένοι χρήστες φτάνουν το ένα εκατομμύριο, όπως πληροφορηθήκαμε από την Adweb, αποκλειστικό συνεργάτη (Reseller) του Spotify στη χώρα μας από το 2013.
Η Adweb έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει πολλές επιτυχημένες διαφημιστικές καμπάνιες σε ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό μέσο με ιδιαίτερα formats και σε διάφορες πλατφόρμες, καθώς η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών, smartphones και tablets, του Playstation, αλλά και πολλών smart TVs.
Στην απίθανη περίπτωση που δεν γνωρίζετε το Spotify μπορείτε να μάθετε περισσότερα και να το δοκιμάσετε εδώ.
Έχετε τη δυνατότητα να εγγραφείτε είτε στη δωρεάν υπηρεσία, μέσω της οποίας έχετε απεριόριστη πρόσβαση σε 30 εκατ. τραγούδια, αλλά ακούτε υποχρεωτικά και διαφημίσεις, είτε στην Premium, η οποία προσφέρει μουσική χωρίς διακοπές για διαφημίσεις, αλλά και ακρόαση χωρίς να είστε συνδεδεμένοι online.
Αυτή την περίοδο μάλιστα προσφέρεται η δυνατότητα δοκιμής του Spotify Premium δωρεάν για 30 ημέρες, ενώ στη συνέχεια θα πρέπει να πληρώνετε €6,99 κάθε μήνα για να συνεχίσετε να απολαμβάνετε τα προνόμια της υπηρεσίας.