Αν οι επικοινωνιολόγοι του Στέφανου Κασσελάκη είχαν ασχοληθεί και με τις εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ, τότε ίσως ο Αλέξης Τσίπρας και να μην είχε συντριβεί. Οι άνθρωποι έχουν διαβάσει σωστά την ελληνική πραγματικότητα μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Αν ήταν άλλος και δεν επρόκειτο για υποψήφιο της αριστεράς, θα σας έλεγα ότι τέτοιες εκστρατείες είναι ακριβές. Αλλά οι αριστεροί είναι της προσφοράς και του εθελοντισμού. Όχι ότι ο εφοπλιστής Κασσελάκης θα είχε πρόβλημα με τα χρήματα...
Ο Στέφανος δεν μας έχει πει τι ακριβώς πιστεύει. Ακόμη και όταν έχει κληθεί να εκφράσει την γνώμη του σε ένα θέμα έχει επιφυλαχτεί να απαντήσει αφού στο μεταξύ ενημερωθεί. Μιλάμε για παγκόσμιο φαινόμενο: Εμφανίζεται από το πουθενά και μέσα σε έναν μήνα αποκτά πρωταγωνιστικό ρόλο στην πολιτική ζωή μιας ευρωπαϊκής χώρας χωρίς να ξέρει κάποιος τι ακριβώς πρεσβεύει. Μιλάμε για ένα κανονικό παιδί του επικοινωνιακού σωλήνα.
Από το πουθενά; όχι ακριβώς! Ο Στέφανος Κασσελάκης δεν είδε φως στην Κουμουνδούρου και μπήκε. Κάποιος τον πήγε στους πάνω ορόφους και τον γνώρισε πριν τις εκλογές στον Αλέξη Τσίπρα. Ο Στέφανος Κασσελάκης δεν είναι ο «κομήτης» που φαντάζονται κάποιοι. Είναι ένα «άλλο προϊόν» που στοχεύει απευθείας σε ένα κοινό που σήμερα ψηφίζει τον Κυριάκο Μητσοτάκη και το οποίο δεν υπήρχε πιθανότητα στον αιώνα τον άπαντα να ψηφίσει τον Αλέξη Τσίπρα. Είναι ένα προϊόν τόσο απολιτίκ, όσο ακριβώς χρειάζεται για να διασπάσει τις «ιδεολογικές γραμμές» από τα δεξιά και τα αριστερά. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για έναν βραχυπρόθεσμο στόχο. Από την άλλη η αριστερά του Αλέξη Τσίπρα δεν μας έχει συνηθίσει σε κάτι περισσότερο απ' αυτό. Κι αυτά είναι τα καλά στοιχεία αυτής της ιστορίας!
Το πρόβλημα είναι ότι οι «κύκλοι» που συνέλαβαν το μεγαλειώδες αυτό έργο κάνουν ένα συνηθισμένο λάθος: Υποτιμούν τον ελληνικό λαό. Το έκαναν το 2012, το έκαναν το 2015 και δεν φαίνεται να πήραν το μάθημά τους. Τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις καταστρεπτικές συνέπειες των επιλογών τους για την ίδια την χώρα.
Ο Στέφανος Κασσελάκης δεν μας έχει δείξει ακόμη το ποιος είναι. Κι ενώ το απολιτίκ φαίνεται να είναι μία στρατηγική επιλογή, ενδέχεται η δόση να είναι τόσο μεγάλη που να μην μπορέσει στο τέλος να την καταναλώσει η ελληνική κοινωνία. Ξέρουμε ποιες είναι οι θέσεις του για τον γάμο των ομοφυλοφίλων και θα συμφωνήσουμε μαζί του. Υποψιαζόμαστε ποιες μπορεί να είναι οι θέσεις του για την οικονομία, με βάση το παρελθόν του και αναρωτιόμαστε αν θα συμφωνήσουν μαζί του οι φίλοι του ΣΥΡΙΖΑ. Και δεν έχουμε ιδέα ποιες είναι οι απόψεις του για τα ελληνοτουρκικά, για τις σχέσεις της χώρας μας με την Ρωσία και τον υπόλοιπο κόσμο. Όταν τα μάθουμε όλα αυτά θα έχουμε μια πληρέστερη εικόνα. Το πως ψηφίζουν σήμερα οι φίλοι του ΣΥΡΙΖΑ χωρίς να ξέρουν τι ακριβώς ψηφίζουν, αυτό αφορά αυτούς και μόνο. Αλλά αν το «προϊόν Καστελλάκης» δεν πείσει, τότε το σχέδιο θα μείνει από καύσιμο και θα εγκαταλειφθεί.
Οι επικοινωνιολόγοι μπορούν να συμβουλεύσουν έναν καλό πελάτη πως θα πετύχει τον άμεσο στόχο του. Εμφάνισαν τον Στέφανο Κασσελάκη τόσο χρειαζότανε για να μείνουμε μόνο στην έκπληξη, στον αιφνιδιασμό. Οι επικοινωνιολόγοι αυτό μπορούν. Να στήσουν μία εικόνα. Δεν μπορούν να δημιουργήσουν ένα δάσος με πλατάνια μέσα στην έρημο! Δεν μπορούν να δημιουργήσουν κάτι που δεν υπάρχει.
Θανάσης Μαυρίδης