Στη δεύτερη φάση μετασχηματισμού της, βρίσκεται η Εθνική Τράπεζα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη, στην ενίσχυση της εμπειρίας των πελατών, στις στρατηγικές συνεργασίες και στα θέματα ESG.
Η ΕΤΕ, έχει επιτύχει εξαιρετικά σημαντική μετάβαση στη χρήση των ψηφιακών καναλιών και τους τελευταίους 12 μήνες, συνολικά 2,8 εκ. πελάτες έκαναν χρήση των ψηφιακών καναλιών της Εθνικής Τράπεζας (σε σύγκριση με 1,1 εκ. πελάτες το 2018).
Πλέον, μόνο το 3% των συναλλαγών εκτελείται σε ταμεία (σε σύγκριση με 20% πριν την πανδημία), με το 44% να γίνεται σε μηχανήματα self-service και το 53% σε internet και mobile.
Τα παραπάνω στοιχεία παρουσίασε ο Γενικός Διευθυντής Μετασχηματισμού, Στρατηγικής & Διεθνών Δραστηριοτήτων της ΕΤΕ, Ερνέστος Παναγιώτου, μιλώντας στο στο Fin Forum.
Για τον λεγόμενο, «πόλεμο του ταλέντου», ο κ. Παναγιώτου επισήμανε ότι ο τραπεζικός κλάδος στην Ελλάδα αναδεικνύεται ξανά ως ελκυστικός εργοδότης. Η Εθνική Τράπεζα είπε, εστιάζει στην ενίσχυση της εργασιακής εμπειρίας με ολιστικό τρόπο.
Πέρα από τις απολαβές, παροχές και κίνητρα, σημείωσε ότι η ανάπτυξη και εξέλιξη, το ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον, η ισορροπία επαγγελματικής-προσωπικής ζωής, και η εργασιακή σταθερότητα είναι κρίσιμοι παράγοντες για τις επιλογές του ανθρώπινου δυναμικού στην αγορά εργασίας.
Ο κ. Παναγιώτου ανέφερε, ότι ο ρόλος των τραπεζών δεν έχει αλλάξει στην ουσία του, καθώς οι τράπεζες παραμένουν στο επίκεντρο της οικονομίας με σκοπό να στηρίξουν τις ανάγκες και τα επενδυτικά σχέδια νοικοκυριών και επιχειρήσεων.
Αυτό που εξελίσσεται, είπε, είναι ο τρόπος με τον οποίο οι τράπεζες καλούνται να επιτελέσουν το ρόλο τους, καθώς εξελίσσονται και το περιβάλλον γύρω τους και οι ανάγκες των πελατών τους. Οι πελάτες αναζητούν ξανά τράπεζες που θα σταθούν δίπλα τους ως συνεργάτες, είτε προσφέροντας προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, είτε αναλαμβάνοντας συμβουλευτικό ρόλο. Επίσης, αναζητούν ταχύτητα και ευελιξία στην τραπεζική τους σχέση, την ώρα που η οικονομία στρέφεται προς ένα νέο, πιο βιώσιμο μοντέλο που θα είναι πιο φιλικό για το περιβάλλον και την κοινωνία, πρόσθεσε.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Παναγιώτου τόνισε τη μεγάλη αξία που προσδίδει στην Εθνική Τράπεζα η υλοποίηση του Προγράμματος Μετασχηματισμού, σημειώνοντας ότι καθώς έχει ήδη ολοκληρωθεί μία πρώτη φάση αντιμετώπισης προκλήσεων του παρελθόντος και έχουν τεθεί γερές βάσεις για να παραμείνει η τράπεζα ανταγωνιστική στο νέο ψηφιακό περιβάλλον.