Υποβρύχιο «Titan» - Ακτοφυλακή ΗΠΑ: Νεκρά και τα πέντε μέλη του πληρώματος
facebook / OceanGate Expeditions
facebook / OceanGate Expeditions

Υποβρύχιο «Titan» - Ακτοφυλακή ΗΠΑ: Νεκρά και τα πέντε μέλη του πληρώματος

«Πιστεύουμε» ότι οι επιβαίνοντες στο υποβρύχιο «δυστυχώς έχουν χαθεί» ανακοίνωσε η ιδιοκτήτρια εταιρεία του βαθυσκάφους, επιβεβαιώνοντας το λίγα λεπτά αργότερα σε επίσημη συνέντευξη και η αμερικανική ακτοφυλακή, κάνοντας λόγο για «καταστροφική απώλεια του θαλάμου πίεσης».

Στην ενημέρωση που παρείχε ο υποναύαρχος Τζον Μάουτζερ της ακτοφυλακής των ΗΠΑ, ο οποίος ηγείται των ερευνών για τον «Titan», σημείωσε ότι «τα συντρίμμια συνδέονται με "καταστροφική εσωτερική κατάρρευση του θαλάμου πίεσης". Μετά από αυτό, ειδοποιήσαμε αμέσως τις οικογένειες». 

Όπως είπε, τα συντρίμμια ήταν δυο κομμάτια: το πρυμναίο τμήμα και το ουραίο τμήμα του υποβρυχίου «Titan», προσθέτοντας ότι βρέθηκαν σε απόσταση περίπου 500 μέτρων από την πλώρη του Τιτανικού στον πυθμένα της θάλασσας.

Οι έρευνες θα συνεχιστούν για τα συντρίμμια, τόνισε, ενώ ερωτηθείς για την ανάσυρση των σορών δεν έδωσε σαφή απάντηση λέγοντας ότι γίνονται σε ένα «απίστευτα πολύπλοκο περιβάλλον» στον πυθμένα της θάλασσας.

«Υπάρχουν πολλά ερωτήματα σχετικά με το πώς, γιατί και πότε συνέβη το δυστύχημα», δήλωσε και σημείωσε ότι τις επόμενες ημέρες θα επιχειρηθεί η απάντηση αυτών των ερωτημάτων από τις έρευνες.

Σημείωσε ακόμα ότι είναι πολύ νωρίς να γίνει αναφορά πότε έγινε η καταστροφή του θαλάμου πίεσης στο υποβρύχιο, αλλά είπε ότι οι σημαδούρες σόναρ δεν έχουν εντοπίσει «καταστροφικά γεγονότα» τις τελευταίες 72 ώρες που βρίσκονται στο νερό.

 

«Πιστεύουμε ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος Στόκτον Ρας, ο Σαχζάντα Νταγούντ και ο γιος του Σουλεμάν Νταγούντ, ο Χάμις Χάρντινγκ και ο Πολ- Ενρί Ναρζολέ, έχουν δυστυχώς χαθεί», ανέφερε και η εταιρεία OceanGate.

Όπως σημειώνει, «αυτοί οι άνδρες ήταν πραγματικοί εξερευνητές που μοιράζονταν ένα ξεχωριστό πάθος για την εξερεύνηση και την προστασία των ωκεανών. Οι καρδιές μας είναι μαζί τους και με κάθε μέλος των οικογενειών τους. Θρηνούμε για την απώλεια της ζωής και τους ευχαριστούμε για την χαρά που πρόσφεραν σε όλους όσους γνώριζαν».

Και σημειώνει ότι «είναι μια εξαιρετικά θλιβερή στιγμή για τους υπαλλήλους μας, οι οποίοι είναι εξαντλημένοι και θρηνούν. Ολόκληρη η οικογένεια της OceanGate ευχαριστεί τους άνδρες και τις γυναίκες που εργάστηκαν τόσο σκληρά σε αυτή την αποστολή» και πως «αυτή είναι μια πολύ θλιβερή στιγμή για ολόκληρη την κοινότητα των εξερευνητών και για κάθε μέλος της οικογένειας αυτών που χάθηκαν στη θάλασσα».

Νωρίτερα, το αμερικανικό δίκτυο CNN, επικαλούμενο έγγραφο της αμερικανικής Ακτοφυλακής, είχε μεταδώσει πως τα συντρίμμια που ανακαλύφθηκαν στην περιοχή αναζήτησης του Τιτανικού, ανήκουν στο εξωτερικό περίβλημα του υποβρύχιου σκάφους Titan που αγνοείτο. 

Η αμερικανική Ακτοφυλακή το απόγευμα είχε αναφέρει ότι βρέθηκαν συντρίμμια στην περιοχή έρευνας για το αγνοούμενο υποβρύχιο «Titan» από ένα τηλεκατευθυνόμενο όχημα (ROV) κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού. «Οι ειδικοί αξιολογούν τα στοιχεία» που συγκέντρωσε τηλεχειριζόμενο ρομποτικό σκάφος που καταδύθηκε από καναδικό πλοίο, ανέφερε η ακτοφυλακή των ΗΠΑ σε ανάρτησή της στο Twitter. Συνέντευξη Τύπου έχει προγραμματιστεί στη Βοστόνη στις 15:00 (τοπική ώρα, 22:00 ώρα Ελλάδος).

Ο ανταποκριτής του Sky News μεταδίδει ότι τα συντρίμμια βρέθηκαν σε ένα βάθος όπου η πίεση του νερού είναι τεράστια και μπορεί να προκαλέσει σημαντική ζημιά στα σκάφη και πως ενδέχεται το χειρότερο σενάριο, δηλαδή να διαλύθηκε το υποβρύχιο, να ταιριάζει απόλυτα με την εύρεση των συντριμμιών.

Νωρίτερα, οι ειδικοί είχαν εκφράσει φόβους ότι το οξυγόνο εξαντλήθηκε στο αγνοούμενο υποβρύχιο «Titan» την ώρα που εντείνονταν οι έρευνες από τηλεκατευθυνόμενο ρομπότ, το οποίο έχει τη δυνατότητα κατάδυσης στα 6.000 μέτρα, ενώ το ερευνητικό σκάφος Atalante χρησιμοποίησε για πρώτη φορά ηχητικό σύστημα για τη χαρτογράφηση του βυθού ώστε η έρευνα του ρομπότ να είναι περισσότερο στοχευμένη, ανακοίνωσε το ινστιτούτο Ifremer.

Οι αναφορές για «υποβρύχιους ήχους» στην περιοχή εξακολουθούν να διερευνώνται, αλλά πιστεύεται ότι μεγάλο μέρος τους μπορεί να είναι θόρυβος του ωκεανού, ανέφερε πρωτύτερα  ο υποναύαρχος Τζον Μάουτζερ στο Sky News.

Παρακάτω είναι το ηχητικό που καταγράφτηκε από τα ερευνητικά σκάφη.

Ένα δεύτερο τηλεκατευθυνόμενο υποβρύχιο όχημα,  του καναδικού σκάφος Horizon Arctic, συμμετείχε και αυτό στον πυθμένα της θάλασσας και αναζητούσε το αγνοούμενο υποβρύχιο.

Την ίδια στιγμή στην περιοχή των ερευνών, είχαν σπεύσει ακόμα περισσότεροι διασώστες με περισσότερα πλοία και σκάφη, ενώ στη μάχη της αναζήτησης είχαν ριχτεί ένα βρετανικό υποβρύχιο και εξοπλισμός μιας βρετανικής εταιρείας. Ακόμα ένα πλοίο του Καναδικού Ναυτικού που μετέφερε ιατρική ομάδα ειδικευμένη στην καταδυτική ιατρική έφτασε στη σκηνή, σύμφωνα με έναν αξιωματούχο των καναδικών ενόπλων δυνάμεων.

Επίσης, η ακτοφυλακή των Ηνωμένων Πολιτειών ανέφερε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι υποβρύχιο που είναι προσαρτημένο στο καναδικό πλοίο Horizon Arctic είχε φθάσει στον πυθμένα της θάλασσας.

Το χρονικό των ερευνών 

Υπενθυμίζεται ότι το υποβρύχιο που ξεκινά κάθε ταξίδι του με 96 ώρες υποστήριξης ζωής, αγνοείτο από την Κυριακή. Την Τετάρτη, η αμερικανική ακτοφυλακή διεύρυνε την περιοχή έρευνας και ανακατεύθυνε μέρος του εξοπλισμού της για να προσπαθήσει να εντοπίσει τους κρότους που ακούστηκαν κατά τη διάρκεια της έρευνας στην απομακρυσμένη περιοχή του Βόρειου Ατλαντικού.

Η τραγωδία εκτιλήχθηκε στα παγωμένα νερά στα ανοικτά των ανατολικών ακτών του Καναδά, όπου βυθίστηκε ο Τιτανικός το 1912. Το ναυάγιό του βρίσκεται σε βάθος περίπου 3.800 μέτρων, ανατολικά του Κέιπ Κοντ της Μασαχουσέτης των ΗΠΑ.

Στο βαθυσκάφος Τιτάν, μήκους 6,7 μέτρων, επέβαιναν πέντε άνθρωποι: ο 58χρονος Βρετανός δισεκατομμυριούχος Χάμις Χάρντινγκ, ο πακιστανικής καταγωγής 48χρονος επιχειρηματίας Σαχζάντα Νταγούντ με τον 19χρονο γιο του, ο 77χρονος Γάλλος ωκεανογράφος και ειδικός σε θέματα Τιτανικού Πολ- Ενρί Ναρζολέ και ο Στόκτον Ρας, ιδρυτής και επικεφαλής της OceanGate.

Ο Σον Λιτ, επικεφαλής της εταιρείας στην οποία ανήκει από κοινού το πλοίο υποστήριξης, το Polar Prince, δήλωσε χθες στους δημοσιογράφους ότι «ακολουθήθηκαν όλα τα πρωτόκολλα», αλλά αρνήθηκε να δώσει διευκρινίσεις για το πώς διακόπηκε η επικοινωνία.

Ερωτήματα για την ασφάλεια του βαθυσκάφους δημιουργήθηκαν το 2018 στη διάρκεια συμποσίου ειδικών της βιομηχανίας, ενώ αργότερα το ίδιο έτος ο πρώην επικεφαλής θαλάσσιων επιχειρήσεων της OceanGate, ο Ντέιβιντ Λόχριτζ, προσέφυγε δικαστικά εναντίον της εταιρείας, αφού εξέφρασε σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια του Titan και απολύθηκε.

Σύμφωνα με αυτόν, το φινιστρίνι στο εμπρός μέρος του βαθυσκάφους έχει κατασκευαστεί για να αντέχει την πίεση σε 1.300 μέτρα βάθους και όχι στα 4.000 μέτρα.

Πρώτη δημοσίευση 22 Ιουνίου 2023 7:02 ΜΜ

Διαβάστε επίσης:

Ώρα μηδέν για το εξαφανισμένο υποβρύχιο Titan

Υποβρύχιο Titan: Κρίσιμος ο παράγοντας χρόνος - Αδύνατη η διάσωση σε βάθος 3.000 μέτρων

Αμερικανική ακτοφυλακή: Δεν γνωρίζουμε αν οι ήχοι έρχονται από το υποβρύχιο «Titan»

Υποβρύχιο Titan: Τελευταία ελπίδα το γαλλικό επανδρωμένο βαθυσκάφος «Nautile»