Δεν έχει προλάβει να κλείσει ακόμα χρόνο στην ελληνική αγορά η MG, η πάλαι ποτέ βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία που τώρα ζει μια νέα νεότητα υπό κινεζική διεύθυνση και ήδη τα μοντέλα της έχουν καταφέρει να κάνουν αισθητή την παρουσία της στους δρόμους της χώρας μας. Ανάμεσά τους και το MG ZS, το «βασικό» μέχρι σήμερα (και λέμε μέχρι σήμερα γιατί επίκειται το λανσάρισμα ενός μικρότερου μοντέλου - σουπερμίνι - του MG3) μοντέλο της γκάμας της εταιρείας. Το μοντέλο με το οποίο η MG έκανε τις πρώτες της συστάσεις στην Eλλάδα. Και εκτός από το ότι είναι προσιτό, το MG, που προσφέρεται με την επιλογή δύο βενζινοκινητήρων (1.5/105 hp και 1.0Τ/111 hp) έχει ένα ακόμα πλεονέκτημα: το δικό του value for money.
Στον δρόμο τώρα, αντιλαμβάνεσαι το πόσο μεγάλη είναι η διαφορά που κάνει ο turbo τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 111 ίππων. Γιατί ενώ το «βασικό» ZS με τον 1,5 λίτρου 16βάλβιδο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα είχαμε διαπιστώσει ότι σε προτρέπει να κινείσαι με «χαλαρούς» ρυθμούς, καθώς χρειάζεται αρκετό γκάζι για να δείξει τη δύναμή του, καταναλώνοντας μάλιστα και λίγο παραπάνω καύσιμο, εδώ τα πράγματα εξελίσσονται εντελώς διαφορετικά. Η απόκριση είναι πολύ πιο άμεση, ο ήχος του κινητήρα πιο ευχάριστος – και ακόμα πιο ευχάριστος είναι βέβαια ο τρόπος που «τραβάει» από τις χαμηλές στροφές. Ενώ το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων σου εξασφαλίζει άνεση στις καθημερινές σου μετακινήσεις.
Η ανάρτηση από την πλευρά της είναι σαφώς εστιασμένη περισσότερο στην άνεση κάτι που το εισπράττεις θετικά στις καθημερινές αναμετρήσεις με τις αντιξοότητες της ασφάλτου, όπως επίσης το εισπράττεις θετικά και όταν επιχειρήσεις να αφήσεις την άσφαλτο – γιατί στις χωμάτινες διαδρομές το ZS καταφέρνει να σε εκπλήσσει, λειτουργώντας όπως ο χαρακτήρας του επιβάλλει, δηλαδή ως γνήσιο, άνετο SUV.
Κατά τ’ άλλα κοιτώντας ως εξωτερικός παρατηρητής το MG ZS δεν αργείς να διαπιστώσεις πως αυτό που βλέπεις είναι οπωσδήποτε αποδεκτό από την άποψη της σχεδίασης, ενώ κάποιοι μπορεί να το θεωρήσουν και όμορφο - ιδίας αν προσθέσουμε στην εξίσωση και το στοιχείο της υποκειμενικότητας, καθώς το οκτάγωνο σήμα της μάσκας με τα «μαγικά» γράμματα MG παίζει το δικό του ρόλο. Είναι δε σαφές ότι πρόκειται για SUV - δεν σου αφήνει περιθώρια για αυτό και το ύψος του, και η απόστασή του από το έδαφος.
Ενώ περνώντας στο εσωτερικό θετικά θα σε εκπλήξουν μια σειρά στοιχεία με πρώτα και καλύτερα τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και τη μεγάλη οθόνη αφής, ενώ στη συνέχεια τον λόγο έχουν οι οικολογικές δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων και του ταμπλό (που αποτελούν στοιχείο του εξοπλισμού της έκδοσης Luxury), τα οποία δημιουργούν και τη σχετική αίσθηση πολυτέλειας.
Βέβαιο είναι επίσης ότι θα εντυπωσιαστείς από την αφθονία των χώρων για επιβάτες, καθώς αυτοί που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα πίσω από έναν ψηλό οδηγό θα έχουν μπόλικο «αέρα» και για το κεφάλι τους και για τα γόνατά τους. Το ZS είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο, σαφώς μεγαλύτερο από αυτό που υποδηλώνει η τιμή του, αλλά και αυτό που νομίζεις κοιτώντας το απ’ έξω, με ένα πρακτικό εσωτερικό με αρκετές θέσεις για μικροπράγματα, αλλά και με ένα πολύ μεγάλο και πρακτικό πορτμπαγκάζ. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχουμε τη μικρή μας ένσταση στον τομέα αυτόν: τον μικρό χώρο για την τοποθέτηση κινητού τηλεφώνου που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα, πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων.
Συμπερασματικά, θα λέγαμε ότι με τον κινητήρα των 111 ίππων το MG ZS μεταμορφώνεται, γίνεται πολύ πιο ευχάριστο στην οδήγηση, είναι συνολικά πιο αποτελεσματικό και τελικά είναι μια πολύ πιο ενδιαφέρουσα πρόταση προς τον αγοραστή εκείνον που αναζητά ένα προσιτό SUV με μεγάλους χώρους. Έστω και αν κοστίζει ελαφρώς περισσότερο από το ZS 1.5L. Εξάλλου και τα δύο καλύπτονται από την επταετή εγγύηση της MG.