Η αλήθεια είναι ότι αν θέλει κάποιος να χαρακτηρίσει, από επιχειρηματική άποψη, την παρουσία και δράση των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη η λέξη που θα διάλεγε θα ήταν: καταστροφική! Και αυτό δεν αφορά μόνο την General Motors, η οποία επί δεκαετίες είχε την Opel να λειτουργεί με ζημιές «στα κόκκινα», αλλά ως ένα – αρκετά μικρότερο είναι αλήθεια βαθμό - και τη Ford, πού δεν κατάφερε να κάνει τη διαφορά με τη Volvo, η οποία τελικά ζει μία καινούργια ένδοξη ζωή υπό κινεζική ιδιοκτησία – βλ. Geely!
Και ενώ η αυτόνομη παρουσία της Ford ως μάρκας στην Ευρώπη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κακή, η General Motors έχει επίσης στο παθητικό της το ναυάγιο της σουηδικής Saab, την «απόσυρση» της Cadillac, που θεωρητικά θα λειτουργούσε ως αντίπαλος του γερμανικού καταστημένου (Mercedes, BMW & Audi) στην Ευρώπη, αλλά και το λανσάρισμα της Daweoo που έγινε Chevrolet για να μας αφήσει τελικά με την απορία γιατί αυτή η προσπάθεια είχε τόσο άδοξο τέλος (θυμηθείτε το πολύ καλό Daewoo/Chevrolet Matiz για να καταλάβετε τι εννοούμε). Και κλείνουμε την αναφορά στο ατυχές παρελθόν της GM στην Ευρώπη με τη σημείωση ότι από τη στιγμή που η Opel πέρασε στα χέρια της γαλλικής PSA και εντάχθηκε στον νέο μεγάλο όμιλο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, την Stellantis, δεν χρειάστηκαν παραπάνω από δύο χρόνια για να ορθοποδήσει!
Ωστόσο ότι έγινε, έγινε, το βλέμμα πρέπει κανείς να το έχει στραμμένο στο μέλλον και η πάλαι ποτέ μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, η GM, αποφάσισε να δώσει και πάλι το παρών στην Ευρωπαϊκή αγορά - αυτή τη φορά, και σε πρώτη φάση, αποκλειστικά μέσω της πολυτελούς της μάρκας Cadillac, με ένα ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας (BEV – Battery Electric Vehicle), ένα premium πλήρως ηλεκτρικό SUV, το ευμέγεθες Lyriq.
Είδαμε λοιπόν την περασμένη Πέμπτη τη μεγάλη αυτή αυτοκινητοβιομηχανία να ανακοινώνει ότι δέχεται παραγγελίες για την Cadillac Lyriq στην Ελβετία, με τις πρώτες παραδόσεις να είναι προγραμματισμένες για το α’ εξάμηνο του 2024. Ενώ τα επόμενα δύο χρόνια, η premium μάρκα σχεδιάζει να φέρει τα ηλεκτρικά της μοντέλα στη Σουηδία, τη Γαλλία και τρεις ακόμη ευρωπαϊκές χώρες.
Το πρώτο νέο μοντέλο της GM που θα δοκιμάσει την τύχη του στην ευρωπαϊκή - το Lyriq – διαθέτει τις μπαταρίες Ultium της αμερικανικής εταιρίας, οι οποίες έχουν χωρητικότητα 102 kWh και προσφέρουν μέγιστη εκτιμώμενη αυτονομία 530 χιλιομέτρων. Είναι δε η Lyriq διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις μία με κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς (RWD) και ισχύ 340 HP (255 kW) και μία τετρακίνητη (AWD) ισχύος 500 HP (373 kW)
Η φόρτιση μπορεί να πραγματοποιηθεί με συσκευή εναλλασσομένου ρεύματος με ισχύ έως 19,2 kW, κάτι που σημαίνει ανάκτηση αυτονομίας έως και 81 χιλιομέτρων ανά ώρα φόρτισης. Ενώ υπάρχει η δυνατότητα ταχείας φόρτισης, σε δημόσιους σταθμούς συνεχούς ρεύματος με ισχύ έως 190 kW, κάτι που προσφέρει αυτονομία 123 χιλιομέτρων σε περίπου 10 λεπτά.
Κατά τ’ άλλα η Cadillac Lyriq είναι οπωσδήποτε ένα μεγάλο αυτοκίνητο με μήκος που αγγίζει τα πέντε μέτρα (4996 mm), πλάτος (με καθρέπτες) 2.207 mm, ύψος 1.623 mm,ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 3.094 mm δίνοντας την υπόσχεση για μεγάλους χώρους για επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ χωρά 1.722 λίτρα αποσκευών.
Έχοντας, τώρα, τιμή εκκίνησης στην Ελβετία τα 82.000 ελβετικά φράγκα, η Cadillac Lyriq βρίσκεται στα ίδια επίπεδα τιμής με τα premium γερμανικά ηλεκτρικά SUV, όπως το Audi Q8 e-tron. Και ενώ οι παραδόσεις της Lyriq ξεκίνησαν στις ΗΠΑ πέρυσι, έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους κάποια προβλήματα διαθεσιμότητας της μπαταρίας. Πάντως, το τρίτο τρίμηνο της φετινής χρονιιάς, η Cadillac πούλησε 3.018 Lyriq, υπερδιπλασιάζοντας τις παραδόσεις σε σύγκριση με το β’ τρίμηνο του 2023.
Σημειώστε τέλος ότι η Cadillac σχεδιάζει να προσφέρει μια πλήρη γκάμα πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας. Ενώ η GM εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο να ξεκινήσει τη διάθεση των ογκωδών ηλεκτρικών τετρακίνητων Hummer.