Τι πλεονεκτήματα προσφέρει ως ήπια υβριδικό το Citroën C5 Aircross Hybrid 136;

Τι πλεονεκτήματα προσφέρει ως ήπια υβριδικό το Citroën C5 Aircross Hybrid 136;

Η Citroën προσφέρει τώρα στην ελληνική αγορά μια νέα, ήπια υβριδική (mild hybrid) έκδοση του C5 Aircross, ισχύος 136 ίππων, η οποία έρχεται να δημιουργήσει/συμπληρώσει την «εξηλεκτρισμένη» γκάμα του C5 Aircross, στην οποία εξέχουσα θέση έχει το Plug-in Hybrid των 225 ίππων. Η έκδοση αυτή -το Citroën C5 Aircross Hybrid 136- είναι εφοδιασμένη με ένα νέο σύστημα κίνησης που διαθέτει μια μπαταρία 48V η οποία επαναφορτίζεται κατά τη διάρκεια της οδήγησης, έναν βενζινοκινητήρα PureTech 136 ίππων, ο οποίος έχει σχεδιαστεί ειδικά για να συνδυαστεί με το νέο υβριδικό σύστημα, ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη ë-DCS6 και -φυσικά- έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW.

Εκπέμποντας μόνο 127 g/km CO2 στον μικτό κύκλο WLTP, το Citroën C5 Aircross Hybrid 136 εκπέμπει 9% λιγότερο CO2 από την μη εξηλεκτρισμένη βενζινοκίνητη έκδοση του γαλλικού SUV και αντίστοιχα 12% λιγότερο CO2 από την πετρελαιοκίνητη.

Τα μυστικά της νέας ήπιας υβριδικής τεχνολογίας - 48V Hybrid

Η τεχνολογία 48V Hybrid παρέχει τη δυνατότητα υβριδικής κίνησης, ή ακόμα και πλήρως ηλεκτρικής κίνησης, με μηδενικές εκπομπές ρύπων, βελτιωμένη οδηγική άνεση και περιορισμό των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης.

«Καρδιά» του υβριδικού συστήματος αποτελεί ο νέας γενιάς 1.2 PureTech κινητήρας βενζίνης, που είναι ειδικά εξελιγμένος για αυτό το κινητήριο σύνολο. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 40% των εξαρτημάτων του είναι νέο, με τον 3κύλινδρο κινητήρα των 1.199 κ.εκ. να αποδίδει 136 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ.

Ο νέος κινητήρας λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Miller και διαθέτει υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και καδένα χρονισμού - στοιχεία που συμβάλλουν, όλα μαζί, στη βελτίωση της θερμικής απόδοσής του και του επιτρέπουν να πληροί τις προδιαγραφές Euro 6.4.

Ο ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη αποδίδει μέγιστη ισχύ 21 kW (28 hp) και ροπή 55 Nm, επιτρέποντας στο C5 Aircross να κινείται 100% ηλεκτρικά, αποκλειστικά δηλαδή από τον εν λόγω ηλεκτροκινητήρα σε χαμηλές ταχύτητες, όταν οι απαιτήσεις σε ροπή είναι μικρές (πχ. κατά τη διάρκεια ελιγμών), ενώ βοηθά τον βενζινοκινητήρα κατά την εκκίνηση. Κατά τη διάρκεια δε της επιβράδυνσης, λειτουργεί ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, γεγονός που μειώνει ταυτόχρονα τη φθορά των φρένων.

Το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη -ë-DCS6- είναι εξατάχυτο, αδιάκοπης ροπής, ειδικά σχεδιασμένο για υβριδικά συστήματα και προσφέρει αισθητά πιο ομαλές αλλαγές ταχυτήτων καθιστώντας την οδήγηση ακόμα πιο άνετη. Ο ηλεκτροκινητήρας, ο μετατροπέας και η ECU (δηλαδή ο «εγκέφαλος») είναι όλα ενσωματωμένα σε ένα συμπαγές πακέτο, βελτιστοποιώντας το χώρο κάτω από το καπό.

Μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, με χωρητικότητα 432 Wh, είναι εγκατεστημένη κάτω από το εμπρός αριστερό κάθισμα, ώστε να μην επηρεάζει το χώρο αποσκευών ή τον χώρο στην καμπίνα.

Επιπλέον, χάρη σε έναν μετασχηματιστή, μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από το ηλεκτρικό σύστημα 48V μετατρέπεται σε ισχύ 12V για την τροφοδοσία του ενσωματωμένου εξοπλισμού του αυτοκινήτου. Με αυτόν τον τρόπο, δύο ξεχωριστά ηλεκτρικά δίκτυα μπορούν να λειτουργούν παράλληλα.

Citroën C5 AIRCROSS HYBRID 136 Ë-DCS6: τα μυστικά του συστήματος κίνησης

Το Citroën C5 Aircross Hybrid 136 μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για περιορισμένη απόσταση στην πόλη, σε σύντομες διαδρομές, ή κατά τους ελιγμούς. Η υβριδική τεχνολογία 48V βελτιστοποιεί τις επιδόσεις και την κατανάλωση καυσίμου του C5 Aircross, με μέση εξοικονόμηση καυσίμου 15%, σε σύγκριση με τις αυτόματες βενζινοκίνητες εκδόσεις PureTech 130 EAT8. Η αποδοτικότητα είναι ακόμη μεγαλύτερη όταν το όχημα κινείται σε αστικό περιβάλλον, με μέση εξοικονόμηση καυσίμου σχεδόν 20%!

Το υβριδικό σύστημα κίνησης 48V έχει επίσης θετικό αντίκτυπο στις εκπομπές CO2, με μείωση έως και 9% (13g) σε σύγκριση με τη βενζινοκίνητη έκδοση 130 YOU !. Το C5 Aircross Hybrid 136 επιτυγχάνει 127g CO2/km σύμφωνα με τον μικτό κύκλο WLTP.

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει επιπλέον 9kW (περίπου 12hp), βοηθώντας στην επιτάχυνση. Καθώς η μπαταρία επαναφορτίζεται αυτόματα όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει, το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης κάνει την καθημερινή μετακίνηση πιο άνετη και θα ικανοποιήσει στο έπακρο τους οδηγούς που θέλουν να βιώσουν την εμπειρία της ηλεκτροκίνησης, χωρίς να χρειάζεται επαναφόρτιση.

Και πάλι η γαλλική σχολή: άνεση και ποιότητα κύλισης

Το Citroën C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 διατηρεί στο ακέραιο την άνεση και τα χαρακτηριστικά του C5 Aircross (με την ανάρτηση και τα καθίσματα Citroën Advanced Comfort®, τους μεγάλους χώρους και τη χρηστικότητα), μαζί με όλες τις επιλογές εξατομίκευσης που προσδοκούν οι υποψήφιοι αγοραστές και φυσικά με τα αντίστοιχα υψηλά επίπεδα εξοπλισμού.

Για μεγαλύτερη ευκολία στη χρήση, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει αναβαθμιστεί με μια ειδική οθόνη, όπου ο οδηγός έχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, ακριβώς μπροστά στα μάτια του, όπως:

  • Στροφόμετρο σε μπλε χρώμα που δείχνει τη 100% ηλεκτρική λειτουργία οδήγησης
  • Τη ροή ενέργειας του υβριδικού συστήματος κίνησης
  • Ένδειξη φόρτισης μπαταρίας
  • Λειτουργία οδήγησης, μέσω μετρητή ισχύος (Charge, Eco, Power)
  • Ποσοστό της απόστασης που διανύθηκε σε ηλεκτρική λειτουργία, ανά πάσα στιγμή και κατά μέσο όρο

Ως προς το επίπεδο εξοπλισμού, το Citroën C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις “YOU!”, “YOU! CONNECT”, “PLUS”, “MAX” και στην ειδική έκδοση “Ε-SERIES” και μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου προσφέρεται με ειδικές εκπτώσεις, μέσω του προγράμματος CITROEN WINTER SALES.

Επιπλέον, όπως και όλα τα μοντέλα της Citroën, το C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 συνοδεύεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση, ενώ περισσότερες πληροφορίες τόσο για το μοντέλο, όσο και για το πρόγραμμα CITROEN WINTER SALES είναι διαθέσιμες στο δίκτυο των επίσημων διανομέων της Citroën, καθώς και στο https://www.citroen.gr/.