Τι σχέση έχουν τα κινητά τηλέφωνα με τα υπερ-αυτοκίνητα;

Τι σχέση έχουν τα κινητά τηλέφωνα με τα υπερ-αυτοκίνητα;

Μια εταιρία που έχει καταξιωθεί ως μέγας κατασκευαστής κινητών τηλεφώνων αποφάσισε να δημιουργήσει το δικό της ηλεκτρικό supercar. Ο λόγος για την Xiaomi που μετά το ταπεινό ηλεκτρικό SU7, παρουσιάζει το εκρηκτικό SU7 Ultra που προσφέρει επιδόσεις Ferrari!

Δεν έχει περάσει καλά-καλά ένας χρόνος από το λανσάρισμα του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού και σχετικώς προσιτού μοντέλου της Xiaomi, του SU7 των 28.000 ευρώ, και η κινεζική εταιρία κάνει τώρα ένα ακόμα βήμα στον χώρο της ηλεκτροκίνησης παρουσιάζοντας το SU7 Ultra - μια υψηλών επιδόσεων έκδοση του μοντέλου, με τιμή αρκετά υψηλότερη στην Κίνα περίπου €106.000 (για την ακρίβεια: 814.900 yuan) και διαμορφώνοντας παράλληλα και μια ονοματολογία που θυμίζει αυτή των κινητών τηλεφώνων. Αποστολή του Xiaomi SU7 Ultra είναι να αντιπαρατεθεί στα ηλεκτρικά μοντέλα υψηλών επιδόσεων της Tesla και της Porsche, φιλοδοξώντας να καταγραφεί ως το ταχύτερο τετράθυρο αυτοκίνητο παραγωγής παγκοσμίως! 

Διαθέτοντας τρεις ηλεκτροκινητήρες (δύο στον εμπρός άξονα και έναν στον πίσω), οι οποίοι αποδίδουν την εντυπωσιακότατη μέγιστη ισχύ των 1.548 PS, το Xiaomi SU7 Ultra είναι σε θέση να προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις: Επιτυγχάνει τα 0-100 km/h σε μόλις 1,98 δευτερόλεπτα (είναι δηλαδή ταχύτερο από την Porsche Taycan Turbo), για τα 0-200 km/h χρειάζεται 5,96’’, ενώ η μέγιστη ταχύτητά του φτάνει τα 350 km/h. Το Xiaomi SU7 Ultra θα είναι επίσης πιο γρήγορο και από το Model S Plaid, ενώ ταυτοχρόνως θα έχει και μεγαλύτερη από αυτό αυτονομία: 672 χιλιόμετρα έναντι 630 του Tesla.

Σημειώστε ότι το Xiaomi SU7 Ultra διαθέτει σύστημα ψύξης βελτιστοποιημένο για πίστα, στοιχείο που διασφαλίζει ότι μπορεί να ολοκληρώσει δύο γύρους στη φημισμένη πίστα του Nürburgring Nordschleife χωρίς προβλήματα υπερθέρμανσης του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Διαθέτει επίσης και αντίστοιχης φιλοσοφίας σύστημα πέδησης, καθώς επιτυγχάνει απόσταση ακινητοποίησης από τα 100km/h σε μόλις 30,8 m και ολοκληρώνει 10 συνεχόμενες δοκιμές πέδησης 180km/h-0 χωρίς απώλεια δύναμης επιβράδυνσης. Οι παραπάνω επιδόσεις δεν είναι άσχετες με το ότι το Xiaomi SU7 Ultra τα μεγαλύτερα αγωνιστικών προδιαγραφών κεραμικά δισκόφρενα που τοποθετούνται σήμερα σε σπορ αυτοκίνητο (η διάμετρος του μπροστινού δίσκου φτάνει τα 430 mm).

Το βάρος του αυτοκινήτου φτάνει τα 1.900 κιλά, ενώ χάρη στην αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη διαμόρφωση του ομολογουμένως όμορφου αμαξώματος (του οποίου τα εξωτερικά μέρη είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα), και με τη βοήθεια, φυσικά, των σχετικών αεροδυναμικών βοηθημάτων, η αρνητική άντωση (downforce) ανέρχεται σε 1.145 κιλά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα σε 10 λεπτά από την επίσημη παρουσίαση του νέου μοντέλου συγκεντρώθηκαν περισσότερες από 3.680 παραγγελίες, με την Xiaomi να έχει στόχο την πώληση 120.000 SU7 Ultra έως το τέλος του επόμενου έτους. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν τον Μάρτιο του 2025. Αξίζει πάντως να σημειώσουμε ότι κατά το λανσάρισμα του Xiaomi SU7 είχε επίσης παρατηρηθεί αυξημένη ζήτηση, καθώς μέσα σε 27 λεπτά η εταιρία είχε λάβει 50.000 παραγγελίες – με τον μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών να εξηγείται από τη χαμηλότερη τιμή του «βασικού» ηλεκτρικού μοντέλου της Xiaomi.