Απομονωμένοι στο φορτηγό πλοίο παραμένουν οι 21 ναυτικοί που διασώθηκαν, το οποίο είχε προσκρούσει στη γέφυρα Φράνσις Σκοτ Κι στη Βαλτιμόρη των ΗΠΑ στις 26 Μαρτίου, με αποτέλεσμα την κατάρρευσή της.
Τη Δευτέρα (13/05) έγιναν ελεγχόμενες εκρήξεις που στέφθηκαν με επιτυχία για να διαχωριστεί το χτυπημένο φορτηγό πλοίο Dali από τα απομεινάρια της κατεστραμμένης γέφυρας Φράνσις Σκοτ Κι στη Βαλτιμόρη των ΗΠΑ. Σημειώνεται, ότι το πλήρωμα παρέμεινε στο πλοίο όταν οι Αρχές πραγματοποιούσαν τις εκρήξεις.
Το πλήρωμα ελπίζει ότι η κατεδάφιση θα σηματοδοτήσει την αρχή του τέλους μιας μακράς διαδικασίας που άφησε τους 21 επιβαίνοντες παγιδευμένους και απομονωμένους από τον κόσμο και από τα σπίτια τους. Προς το παρόν όμως, παραμένει ασαφές το πότε οι ναυτικοί θα μπορέσουν να επιστρέψουν στην πατρίδα τους. Το πλήρωμα δεν έχει καταφέρει να αποβιβαστεί λόγω περιορισμών στην έκδοση βίζας, όπως ενημέρωσε το FBI.
Ενόψει της ελεγχόμενης κατεδάφισης, ο ναύαρχος της αμερικανικής ακτοφυλακής Σάνον Γκίλιρεθ, δήλωσε ότι το πλήρωμα θα παραμείνει κάτω από το κατάστρωμα με ένα πυροσβεστικό πλήρωμα σε ετοιμότητα.
«Είναι μέρος του πλοίου. Είναι απαραίτητοι για να διατηρήσουν το πλοίο επανδρωμένο και λειτουργικό», δήλωσε ο Σάνον Γκίλιρεθ.
Στις 26 Μαρτίου, το Dali, ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μήκους 289 μέτρων, ενώ βρισκόταν στην αρχή ενός ταξιδιού 27 ημερών από τη Βαλτιμόρη στη Σρι Λάνκα, προσέκρουσε στη γέφυρα με αποτέλεσμα την κατάρρευσή της, στέλνοντας χιλιάδες τόνους χάλυβα και τσιμέντου στον πάτο του ποταμού.
Οι ναυτικοί παραμένουν εγκλωβισμένοι στο πλοίο και περιμένουν να επαναπατριστούν, σύμφωνα με το BBC. Από αυτούς, οι 20 είναι Ινδοί κι ο ένας από τη Σρι Λάνκα.
Το βρετανικό δίκτυο υποστηρίζει ότι οι ναυτικοί θα πρέπει να παραμείνουν στο φορτηγό πλοίο για όσο διάστημα διαρκεί η έρευνα των Αρχών για τα αίτια του δυστυχήματος.
Αν και το πλοίο είναι πιθανό να ξαναπλεύσει αυτή την εβδομάδα, παραμένει ασαφές πότε θα μπορέσει να κάνει το ταξίδι των 2 ναυτικών μιλίων (3,7 χλμ.) προς το λιμάνι.
Όταν κατέρρευσε η γέφυρα, έξι άνθρωποι που εργάζονται σε αυτήν εκείνη την ώρα, έχασαν τη ζωή τους και περίπου 4.000 τόνοι συντριμμιών κατέληξαν στον ποταμό Πατάπσκο.
Οι Αρχές έχουν ήδη απομακρύνει περίπου 6.000 τόνους χάλυβα και σκυροδέματος από την κατεστραμμένη γέφυρα. Υπολογίζουν ότι το σύνολο των συντριμμιών ανέρχεται σε 50.000 τόνους. Οι αλλεπάλληλες εκρήξεις έστειλαν κομμάτια της κάποτε εμβληματικής γέφυρας Φράνσις Σκοτ Κι της Βαλτιμόρης στα νερά του ποταμού του Μέριλαντ, επτά εβδομάδες μετά την κατάρρευσή της.