Η Google ετοιμάζεται να ξεκινήσει καμπάνια κατά της παραπληροφόρησης σε πέντε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δήλωσε η εταιρεία στο Reuters ενόψει των εκλογών στην ΕΕ και των νέων αυστηρότερων κανόνων για τη διαχείριση του διαδικτυακού περιεχομένου.
Τον Ιούνιο, οι πολίτες της ΕΕ καλούνται να εκλέξουν νέους εκπροσώπους στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και οι νομοθέτες φοβούνται ότι μια εκτεταμένη παραπληροφόρηση στο διαδίκτυο θα μπορούσε να επηρεάσει τους ψηφοφόρους, αναφέρει το πρακτορείο.
Αυτή την άνοιξη, η υπηρεσία Jigsaw της Google, η οποία λειτουργεί για την αντιμετώπιση των «απειλών για τις κοινωνίες», θα προβάλλει μια σειρά διαφημίσεων σε πλατφόρμες όπως το TikTok και το YouTube στο Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Πολωνία.
Βασιζόμενη σε προηγούμενες εκστρατείες της Google στη Γερμανία και την κεντρική Ευρώπη, η Jigsaw δήλωσε ότι το νέο εγχείρημα αποτελεί μια ευκαιρία να προσεγγίσει τους πολίτες σε χώρες που φιλοξενούν μερικούς από τους μεγαλύτερους αριθμούς ψηφοφόρων στην ΕΕ.
Οι διαφημίσεις θα λειτουργήσουν στο πλαίσιο του λεγόμενου «prebunking», τεχνικής που εστιάζει στην πρόληψη της παραπληροφόρησης, σε συνεργασία με ερευνητές των Πανεπιστημίων του Cambridge και του Bristol, με στόχο να βοηθήσουν τους θεατές να εντοπίσουν το παραπλανητικό περιεχόμενο και να το αναγνωρίσουν.
Σημειώνεται ότι η Γαλλία, η Πολωνία και η Γερμανία κατηγόρησαν τη Δευτέρα τη Ρωσία ότι δημιούργησε ένα δίκτυο ιστότοπων για τη διάδοση φιλορωσικής προπαγάνδας.
Η πράξη της ΕΕ για τις ψηφιακές υπηρεσίες, η οποία τίθεται σε ισχύ αυτή την εβδομάδα, απαιτεί από τις μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες και τις μηχανές αναζήτησης να εργαστούν για την πρόληψη των παράνομων και επιβλαβών δραστηριοτήτων στο διαδίκτυο και της παραπληροφόρησης.
Οι διαφημίσεις της Jigsaw θα μεταφραστούν και στις 24 επίσημες γλώσσες της ΕΕ, δήλωσε η εταιρεία. Η καμπάνια θα διαρκέσει τουλάχιστον ένα μήνα, με προοπτική να παραταθεί, ενώ α αποτελέσματα της αναμένεται να δημοσιευθούν το καλοκαίρι του 2024.