Η Γερμανία απορρίπτει την πρόταση Ντράγκι για ευρωομόλογο
AP
AP

Η Γερμανία απορρίπτει την πρόταση Ντράγκι για ευρωομόλογο

Σε δηλώσεις προχώρησε ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, Κρίστιαν Λίντνερ, λίγο μετά την έκθεση του Μάριο Ντράγκι για την ανάπτυξη της ευρωπαϊκής οικονομίας, ξεκαθαρίζοντας ότι «η έκδοση κοινού χρέους δεν υπάρχει στην ατζέντα της Γερμανίας».

Ο Μάριο Ντράγκι προειδοποίησε ότι είναι ο μοναδικός τρόπος να καταστεί η Ευρωπαϊκή Ένωση πιο ανταγωνιστική έναντι των ΗΠΑ και της Κίνας.

«Αντιμετωπίζω πολύ επιφυλακτικά την προσέγγιση του κ. Ντράγκι αναφορικά με το χρέος», δήλωσε στο γερμανικό δίκτυο N-TV ο Κρίστιαν Λίντνερ, ηγέτης των Φιλελευθέρων – ελάσσονος εταίρου στον κυβερνητικό συνασπισμό του Όλαφ Σολτς -. «Εν συντομία αυτό σημαίνει ότι η Γερμανία θα πρέπει να πληρώνει για άλλους. Κι αυτό δεν μπορεί να αποτελεί γενικό σχέδιο», τόνισε.

Και λίγο αργότερα ο Λίντνερ, το κόμμα του οποίου καταποντίζεται στις δημοσκοπήσεις στη Γερμανία, επανέλαβε το γερμανικό Nein στις προτάσεις Ντράγκι δηλώνοντας στο Politico ότι η συγκέντρωση «κινδύνων και ευθυνών δημιουργεί δημοκρατικά και δημοσιονομικά προβλήματα».

«Η Γερμανία δεν θα συμφωνήσει με αυτό», τόνισε.

Το σχέδιο Ντράγκι

Στο σχέδιό του για την ανάσχεση της οικονομικής παρακμής της Γηραιάς Ηπείρου ο Ντράγκι τόνισε ότι η ΕΕ πρέπει να επενδύει ετησίως 800 δις. ευρώ μέχρι το 2030 ως συντηρητική εκτίμηση, ποσό υπερδιπλάσιο του Σχεδίου Μάρσαλ μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ο Ντράγκι επεσήμανε ότι χρειάζεται περισσότερος κοινός δανεισμός και ότι η δημόσια χρηματοδότηση θα πυροδοτήσει περισσότερες ιδιωτικές επενδύσεις.

«Το πρόβλημά μας δεν είναι η έλλειψη επιχορηγήσεων, αλλά τα δεσμά της γραφειοκρατίας και της σχεδιασμένης οικονομίας», δήλωσε ο Γερμανός ΥΠΟΙΚ. «Περισσότερο δημόσιο χρέος κοστίζει τόκους, αλλά δεν δημιουργεί απαραίτητα περισσότερη ανάπτυξη», υποστήριξε.

Στην έκθεσή του ο Ντράγκι πρότεινε ακόμη δαπάνες ύψους 300 δις. ευρώ στον ενεργειακό τομέα, επενδύσεις στα διασυνοριακά δίκτυα ενέργειας και στήριξη της βιομηχανίας των μη ρυπογόνων τεχνολογιών. Παράλληλα δήλωσε ότι θα πρέπει να επενδυθούν άλλα 150 δις. ευρώ στις μεταφορές για τη δημιουργία «υποδομών φόρτισης» για τα ηλεκτρικά οχήματα, υποστηρίζοντας μια μετάβαση, όπου οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη παραγκωνιστεί από τις αντίστοιχες κινεζικές.

Η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, που ήταν παρούσα όταν ο Ντράγκι παρουσίασε την έκθεσή του, πρότεινε δύο τρόπους για την εξεύρεση πόρων: την αύξηση των ποσών που μπορεί η ΕΕ να συγκεντρώσει άμεσα από τις αγορές ή την αύξηση των εθνικών συνεισφορών.