Συντριβή αεροσκάφους στη Νότια Κορέα: Ειδικός εξηγεί πώς σώθηκαν οι δύο αεροσυνοδοί
AP / Ahn Young-joon
AP / Ahn Young-joon

Συντριβή αεροσκάφους στη Νότια Κορέα: Ειδικός εξηγεί πώς σώθηκαν οι δύο αεροσυνοδοί

Ειδικοί και εμπειρογνώμονες εξετάζουν το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα και εξηγούν πώς από τους 181 επιβάτες επιβίωσαν τα δύο μέλη του πληρώματος.

Και οι δύο επιζώντες ήταν μέλη του πληρώματος καμπίνας που κάθονταν στο πίσω μέρος του αεροπλάνου όταν αυτό συνετρίβη, γεγονός που, σύμφωνα με τους ειδικούς διάσωσης και έρευνας, εξηγεί γιατί επέζησαν, καθώς η ουρά ήταν το μόνο μέρος του αεροπλάνου που δεν καταστράφηκε ολοσχερώς. 

Σύμφωνα με την Daily Mail, ο επικεφαλής της πυροσβεστικής υπηρεσίας της Muan, Lee Jung-hyun, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για την κατάσβεση της κόλασης, δήλωσε: «Μόνο το τμήμα της ουράς διατηρεί λίγο σχήμα, και το υπόλοιπο [αεροπλάνο] μοιάζει σχεδόν αδύνατο να αναγνωριστεί».

Πηγή: Daily Mail

Παράλληλα, ένας αξιωματούχος υπεύθυνος για τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στο Διεθνές Αεροδρόμιο Muan δήλωσε στους New York Times ότι η συντριβή ήταν τόσο σοβαρή που μόνο η ουρά, όπου βρίσκονταν και οι δύο επιζώντες αεροσυνοδοί, ήταν άμεσα αναγνωρίσιμη. 

Ο αξιωματούχος, Lee Jeong-hyeon, δήλωσε στην εφημερίδα: «Δεν μπορούσαμε να αναγνωρίσουμε την υπόλοιπη άτρακτο». 

Σημειώνεται ότι, το πλήρωμα καμπίνας συχνά κάθεται στο πολύ μπροστινό ή στο πολύ πίσω μέρος του αεροπλάνου. Στα Boeing 737-800, τα αναδιπλούμενα καθίσματα για το πλήρωμα τοποθετούνται δίπλα στις πίσω πόρτες, από όπου βγήκαν οι δύο επιζώντες. 

The Guardian: Ειδικοί εξετάζουν τις προδιαγραφές ασφαλείας του αεροδρομίου

Εμπειρογνώμονες της αεροπορίας έθεσαν επί τάπητος ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια όσον αφορά στην τοποθέτηση τεράστιων κιγκλιδωμάτων στο τέλος των διαδρόμων προσγείωσης και απογείωσης, μετά τη συντριβή αεροσκάφους σε ένα από αυτούς στη Νότια Κορέα την Κυριακή.

Υπενθυμίζεται ότι το Boeing 737-800, το οποίο διαχειριζόταν η νοτιοκορεατική Jeju Air, εξερράγη καθώς έπεσε πάνω στο τσιμεντένιο τοίχωμα, ενώ πραγματοποιούσε αναγκαστική προσγείωση στο διεθνές αεροδρόμιο Muan.

Ενώ ένα πουλί που χτύπησε τον κινητήρα πιστεύεται ότι έπαιξε ρόλο στην αρχική κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ειδικοί της αεροπορίας δήλωσαν ότι ένα τέτοιο συνηθισμένο φαινόμενο δεν ήταν ο μόνος παράγοντας της καταστροφής, από την οποία έχασαν τη ζωή τους 179 επιβαίνοντες.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε ανάλυσή της η The Guardian, κάποιοι έχουν επισημάνει την κατασκευή από σκυρόδεμα - ύψους σχεδόν δύο μέτρων, η οποία θεωρείται πολύ ψηλότερη από εκείνες που χρησιμοποιούνται σε άλλα αεροδρόμια της Νότιας Κορέας. Το φράγμα στήριζε επίσης μια κεραία «εντοπισμού», σκοπός της οποίας είναι να παρέχει πληροφορίες για την ευθυγράμμιση της προσγείωσης στα εισερχόμενα αεροσκάφη.

Ο Ντέιβιντ Λίαρμαουντ, εμπειρογνώμονας αεροπορικής ασφάλειας με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, υποστήριξε ότι ήταν ασυνήθιστο και μη ασφαλές να συγκρατείται μια τέτοια κατασκευή τόσο κοντά στον αεροδιάδρομο.

«Αυτού του είδους η δομή δεν θα έπρεπε να βρίσκεται εκεί», δήλωσε στο Sky News. «Όχι μόνο δεν υπάρχει καμία δικαιολογία, αλλά νομίζω ότι αγγίζει τα όρια του εγκλήματος να υπάρχει εκεί».

Η θέση του τοίχου, τα διεθνή πρότυπα και πιθανά λάθη

Μετά τη θύελλα αντιδράσευων, η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε ότι θα διερευνήσει κατά πόσο ο τοίχος πληρούσε τις διεθνείς προδιαγραφές.

Νωρίτερα αξιωματικοί της χώρας είχαν δηλώσει πως το τοιχίο αυτό είχε κατασκευαστεί στα πρότυπα μεγάλων ευρωπαϊκών και αμερικανικών αεροδρομίων.

Σύμφωνα με τον Guardian, τη θέση αυτή επιβεβαίωσε ο Δρ. Ίαν Ντάγκλας, ειδικός αεροπλοΐας στο Πανεπιστήμιο Νιου Σάουθ της Ουαλίας, λέγοντας ότι αυτές οι προδιαγραφές έχουν υιοθετηθεί από μεγάλα αεροδρόμια που έχουν συστηματικά επιθεωρούνται από τον Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Εθνών.

«Αυτό που συνέβη ήταν προφανώς το χειρότερο σενάριο. Κάποια αεροπλάνα απλά κολλάνε στην λάσπη», είπε ενώ πρόσθεσε ότι ο σχεδιασμός των ορίων των αεροδιαδρόμων ποικίλει από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντα χώρου.

Την ίδια ώρα, ο Ντάγκλας τόνισε ότι ένας χώρος αναχαίτισης θα μπορούσε συχνά να εγκατασταθεί στο τέλος ενός διαδρόμου προσγείωσης, επιβραδύνοντας ένα αεροπλάνο, όπως το χαλίκι επιβραδύνει τα αυτοκίνητα που βγαίνουν από μια πίστα της Formula 1.

Επίσης, αμφισβητείται το κατά πόσον το φράγμα θα έπρεπε να είχε κατασκευαστεί με ένα εναλλακτικό υλικό, ώστε να θρυμματίζεται και να υποχωρεί σε περίπτωση που χτυπηθεί από αεροπλάνο.

Αξιωματούχοι του υπουργείου Μεταφορών της Νότιας Κορέας δήλωσαν τη Δευτέρα ότι θα εξετάσουν αν το τοπικό φράγμα του αεροδρομίου Muan θα έπρεπε να είχε κατασκευαστεί με ελαφρύτερα υλικά που θα διαλύονταν ευκολότερα.

Το σύστημα εντοπισμού ακολούθησε τις κατευθυντήριες γραμμές της ICA, αλλά η εγκατάστασή του σε έναν τοίχο στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης θα εξεταστεί πιθανώς κατά την εξέταση του ατυχήματος.