Η σελίδα του βιβλίου παράδοσης - παραλαβής που τηρείται στο σταθμαρχείο της Λάρισας και στο οποίο φαίνεται να αλλάχτηκαν οι ώρες αναχωρήσεις των σταθμαρχών, φέρνει στο φως της δημοσιότητας δημοσίευμα του «Ελεύθερου Τύπου»
Όπως έγινε γνωστό χθες, στην κατάθεσή του ο σταθμάρχης Λάρισας, που συνελήφθη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα και του ασκήθηκε ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια κατά συρροή και διατάραξη ασφαλείας συγκοινωνιών, υποστήριξε ότι κάποιος έσβησε με διορθωτικό μπλάνκο την ώρα αλλαγής της βάρδιας, στο σταθμαρχείο, μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.
Στη συγκεκριμένη σελίδα, οι προηγούμενοι σταθμάρχες Κ.Π. και Π.Χ. παραδίδουν το σταθμό στον συνάδελφό τους Β.Σ. που έχει ήδη προφυλακιστεί με βαριές κατηγορίες.
Ως ώρα άφιξής τους στο σταθμό, αναφέρεται η 14.00, η ώρα που ήταν ορισμένο από το βιβλίο βαρδιών να πιάσουν δουλειά. Ως ώρα αναχώρησης όμως αναφέρεται η 22.30 και με μια προσεκτική ματιά φαίνεται ότι η ώρα αυτή έχει διορθωθεί με μπλάνκο, αφού κάτι άλλο ήταν γραμμένο εκεί νωρίτερα και η νέα ώρα -22.30- έχει μάλιστα υπογραμμιστεί με έντονη γραμμή.
Το ντοκουμέντο που αναδεικνύει ο «Ε.Τ.» στο οποίο φαίνεται ότι στο βιβλίο παράδοσης –- παραλαβής έχει σβηστεί με blanco και έχει διορθωθεί η ώρα αναχώρησης.
Υπενθυμίζεται ότι ο σταθμάρχης στην απολογία του είχε αναφέρει τα εξής: «Ο σταθμάρχης Ζήνδρος έδωσε εντολή στον σταθμάρχη Κώστα Π. να καθίσει μέχρι να περάσει και το IΝTERCITY62. Κάθε σταθμάρχης μετά τη βάρδια του, παραδίδει και παραλαμβάνει ο νέος. Αυτή η παράδοση-παραλαβή καταγράφεται στο αντίστοιχο βιβλίο μαζί με την ώρα έναρξης και λήξης της προηγούμενης βάρδιας.
Μετά το συμβάν η ώρα παράδοσης-παραλαβής διορθώθηκε με μπλάνκο στο βιβλίο που τηρείται στο γραφείο του σταθμάρχη. Δεν θυμάμαι ποια ήταν η πραγματική ώρα που υπογράψαμε ότι παρέλαβα. Το συγκεκριμένο βιβλίο βρίσκεται πάντα ανοιχτό στο γραφείο του σταθμάρχη. Διαπίστωσα ότι ήταν διορθωμένη η ώρα μετά το συμβάν». Ο ίδιος είχε υποστηρίξει ότι ο Κ.Π. έφυγε γύρω στις 10.20 και ο Π.Χ. γύρω στις 10.10.
Στην κατάθεσή του, που έχει δημοσιεύσει ο «Ε.Τ.» ο επιθεωρητής Λάρισας, φέρεται να είπε ότι σύμφωνα με τα λεγόμενα του πρώτου κατηγορούμενου οι άλλοι δύο είχαν φύγει πριν τις 10.
«Στις 23.44 στις 28-02-2023 πληροφορήθηκα από τον ρυθμιστή κυκλοφορίας για το ατύχημα. Πήρα τηλέφωνο τον Σ., που ήξερα ότι είχε βάρδια μόνος του εκείνη την ώρα και στη συνέχεια μίλησα με τον Π. που ήξερα ότι είχε βάρδια μέχρι τις 23.00. Ο Π μου απάντησε ότι παρέδωσε κανονικά.
Να σημειώσω ότι με βάση το πρόγραμμα της συγκεκριμένης ημέρας ο Π. είχε πρωινή βάρδια αλλά άλλαξε τη βάρδιά του και έπρεπε να εργαστεί από τις 14.00-23.00. Όταν στις 01.15 συνάντησα τον Σ. τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του ενώ υπήρχε σταθμάρχης, μου απάντησε ότι ο Π. παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21.45-21.50».
Η ώρα αποχώρησης των προηγούμενων σταθμαρχών και κυρίως του αρχαιότερου ΚΠ - καθώς ο ΠΧ ήταν ενισχυτικός - ήταν κομβική σύμφωνα με τον επιθεωρητή που είπε ότι αν είχε μείνει στη θέση του ίσως το δυστύχημα να είχε αποφευχθεί.
Μέχρι την ώρα που οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας αποχώρησαν από το σταθμό πάντως, όλα κυλούσαν ομαλά αφού γράφουν στην αναφορά τους: «Παράδοση υπηρεσίας από Π σε Σ. Υπόψη βιβλία κυκλοφορίας και τηλεγραφημάτων – εποπτικού πίνακα. Συμβάν Ουδέν».
Παράλληλα στο βιβλίο αναφέρονται λεπτομέρειες για τα δρομολόγια . «Εκατέρωθεν ΣΣ στο Παλαιοφάρσαλο με μονή γραμμή μεταξύ Λάρισας-Παλαιοφαρσάλων (σ.σ. λόγω των καλωδίων που είχαν πέσει νωρίτερα). Εν ενεργεία ΣΣ Βόλου. Εν ενεργεία ΣΣ Νέων Πόρων Διπλή γραμμή Νέοι Πόροι -Λάρισα».
Επισημαίνεται δηλαδή ότι μεταξύ Νέων Πόρων και Λάρισας η γραμμή είναι διπλή, ενώ το έγγραφο συμπληρώνουν κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες.
Διαβάστε ακόμα:
Σταθμάρχης Λάρισας: Άλλαξαν με μπλάνκο τις βάρδιες μετά το συμβάν
Τι είπε στην απολογία του ο σταθμάρχης - Οι κρίσιμες συνομιλίες
Επιθεωρητής ΟΣΕ: Επιρρίπτει τις ευθύνες σε σταθμάρχη και μηχανοδηγό
Τέμπη: Αντιμέτωποι ακόμα και με ισόβια σταθμάρχες και επιθεωρητής