Τέσσερα είναι στο σύνολο τα άτομα που έχουν μπει, μέχρι ώρας, στο κάδρο των αρχών ως υπεύθυνα του δυστυχήματος στα Τέμπη. Πέραν του 59χρονου σταθμάρχη, την Πέμπτη ασκήθηκαν ποινικές διώξεις κατά του επιθεωρητή του ΟΣΕ και των δύο σταθμαρχών που όφειλαν να είναι παρόντες μέχρι το βράδυ.
Σήμερα συνεδριάζει η ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας, προκειμένου 21, συνολικά, ανώτεροι δικαστικοί, να επιλέξουν τους δύο εφέτες ανακριτές που θα τρέξουν στο εξής τις έρευνες μετά από την πρωτοβουλία αναβάθμισης των ερευνών, που έγινε από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο, ο οποίος εποπτεύει από την πρώτη στιγμή τις ανακρίσεις στο σύνολο τους με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου.
Οι διώξεις ασκήθηκαν κατά του επιθεωρητή του ΟΣΕ που έβαλε στη νυχτερινή βάρδια τον σταθμάρχη της Λάρισας που ήδη έχει προφυλακιστεί, αλλά και κατά δύο σταθμαρχών που όφειλαν να είναι παρόντες ως τις 11 το βράδυ και έφυγαν νωρίτερα εγκαταλείποντας το πόστο τους. Αφορούν διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών που είναι κακούργημα με ποινές από δέκα χρόνια ως ισόβια ενώ διώκονται και για τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή που είναι πλημμελήματα.
Τα τρία πρόσωπα αντιμετωπίζουν τις ίδιες κατηγορίες με τον 59χρονο σταθμάρχη, καθώς τους αναγνωρίζεται το ίδιο μερίδιο ευθύνης.
Εντωμεταξύ, πληροφορίες από την κατάθεση του επιθεωρητή αναφέρουν ότι ο ίδιος φέρεται να ρίχνει τις ευθύνες στον σταθμάρχη που είχε βάρδια, καθώς και στο 2ο σταθμάρχη που φέρεται να έφυγε νωρίτερα.
Σύμφωνα με την κατάθεσή του, σημαντικά τμήματα της οποίας έφερε στη δημοσιότητα το Mega, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, που έλαβε αναρρωτική άδεια 30 ημερών λίγες ώρες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα, ανέφερε τι του είπε ο σταθμάρχης μετά τη σύγκρουση στην πρώτη τους επικοινωνία και πώς ο 59χρονος έμεινε εκείνη τη νύχτα μόνος στο σταθμαρχείο νωρίτερα.
«Όταν στη 01:15 συνάντησα τον σταθμάρχη, τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του ενώ υπήρχε σταθμάρχης. Μου απάντησε ότι ο προηγούμενος παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21:45 με 21:50. Πήγα στον προηγούμενο σταθμάρχη, τον ξαναρώτησα τι ώρα έφυγε και αυτός μου απάντησε ότι παρέδωσε κανονικά δίχως να προσδιορίσει ακριβές χρονικό σημείο. Θεωρώ ότι αν εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το δυστύχημα», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Σε ηχητικό ντοκουμέντο μετά τη σύγκρουση ο σταθμάρχης Λάρισας έκανε αναφορά σε προβλήματα που είχαν τα κλειδιά από το ξεκίνημα της βάρδιας. Ο επιθεωρητής τονίζει πως δεν είχε ενημέρωση.
«Σαν προϊστάμενος, δεν είχα καμία ενημέρωση αν υπήρχε πρόβλημα. Ό,τι πρόβλημα παρουσιάζεται στον εκάστοτε σταθμό, σταθμάρχης αναφέρει την βλάβη διαβιβάζεται στην επιθεώρηση κι εμείς την διαβιβάζουμε στην αρμόδια υπηρεσία στην Αθήνα».
Διαβάστε ακόμα:
Επιθεωρητής ΟΣΕ: Τι υποστηρίζει μετά την άσκηση ποινικής δίωξης