Στους 55 οι νεκροί που έχουν ταυτοποιηθεί - Την Κυριακή η απολογία του σταθμάρχη
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI
Τραγωδία στα Τέμπη

Στους 55 οι νεκροί που έχουν ταυτοποιηθεί - Την Κυριακή η απολογία του σταθμάρχη

Συνεχίζεται η ταυτοποίηση των θυμάτων στα Τέμπη τέσσερις ημέρες μετά τη σφοδρή σύγκρουση των τρένων κατά την οποία έχασαν τη ζωή τους τουλάχιστον 57 άνθρωποι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, με αποτέλεσμα να βυθιστεί η χώρα στο πένθος.

Όπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, το Σάββατο ταυτοποιήθηκαν και άλλα θύματα, ανεβάζοντας τον αριθμό των θυμάτων που έχει ταυτοποιηθεί στους 55.

Υπενθυμίζεται ότι ο συνολικός αριθμός των επιβεβαιωμένων νεκρών είναι μέχρι στιγμής 57. Σύμφωνα με τις τελευταίες αναφορές από το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., υπάρχουν και δύο δείγματα βιολογικού υλικού από αυτό που έχουν δώσει συγγενείς, τα οποία δεν ταιριάζουν με αυτά των νεκρών. Αυτό δεν αποκλείεται να διαφοροποιήσει λίγο τον τελικό αριθμό των θυμάτων, αλλά ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες της εργαστηριακής έρευνας, καθώς από την Πυροσβεστική εστάλη και άλλο δείγμα από τον τόπο του δυστυχήματος.

Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό από την Πυροσβεστική, πρόκειται για ανθρώπινο μέλος που εντοπίστηκε κατά την μετακίνηση της μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας χτες το βράδυ.

Από το Αρχηγείο του ΠΣ επίσης έγινε γνωστό ότι η έρευνα στον τόπο του δυστυχήματος είναι στην τελική της φάση, με την απομάκρυνση των δύο μηχανών, που καθυστέρησε χτες λόγω βροχής και θα ακολουθήσει η τελευταία «σάρωση» σε μια περιοχή περίπου 500 τετραγωνικών μέτρων. Αμέσως μετά θα ανακοινωθεί και η ολοκλήρωση των ερευνών, πιθανόν μέχρι το απόγευμα σήμερα, εκτός απροόπτου.

Κοινό πόρισμα των ιατροδικαστών

Στην αιτία θανάτου όλων των θυμάτων του τραγικού δυστυχήματος αναφέρεται κοινό πόρισμα που εκδόθηκε από την ιατροδικαστική υπηρεσία της Λάρισας.

«Πολλαπλές βαρείες κακώσεις σώματος συμβατές αναφερόμενου ατυχήματος (σύμφωνα με πληροφορίες της εντολοδότιδας αρχής θύμα ομαδικού σιδηροδρομικού ατυχήματος)», αναφέρεται στο έγγραφο, σύμφωνα με το thesstoday.gr.

Σύμφωνα τις ίδιες πληροφορίες, τα πρώτα πιστοποιητικά θανάτου έφεραν πάνω αναλυτικά την αιτία θανάτου. Eπειδή όμως αυτή η διαδικασία είχε ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση της διαδικασίας -συνακόλουθα την ταυτοποίηση των θυμάτων-, κατόπιν επικοινωνίας των ιατροδικαστών με το υπουργείο Υγείας, αποφασίστηκε ένα κοινό πόρισμα για όλα τα θύματα.

Η κατάσταση των τραυματιών στα νοσοκομεία της Λάρισας

Για την κατάσταση των τραυματιών από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη μίλησε ο πρόεδρος Ιατρικού Συλλόγου Λάρισας, Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, στην ΕΡΤ.

Όπως ανέφερε, στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας από τους 20 που νοσηλεύονταν έχουν μείνει στο νοσοκομείο 7 ασθενείς, οι άλλοι έχουν πάρει εξιτήριο.

Οι 6 νοσηλεύονται σε κοινούς θαλάμους και ένας σε ΜΕΘ με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.

Στο Πανεπιστημιακό Λάρισας από τους 25 ασθενείς, πλέον νοσηλεύονται 13, οι εννιά σε κοινούς θαλάμους και 4 στην εντατική.

Ένα περιστατικό με βαριά κρανιοεγκεφαλική κάκωση έχει διακομιστεί στη Θεσσαλονίκη και ένα περιστατικό με εγκαύματα στο Παπανικολάου.

Οι δικηγόροι του σταθμάρχη (Eurokinissi)

Την Κυριακή η απολογία του σταθμάρχη

Νέα προθεσμία να απολογηθεί, την Κυριακή στις 11 το πρωί, έλαβε ο σταθμάρχης της Λάρισας, στην αναζήτηση ευθυνών για το τραγικό, πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχησε την ζωή σε τουλάχιστον 57 ανθρώπους.

Σύμφωνα με τον συνήγορο του κατηγορουμένου, «υπήρξαν νέα στοιχεία τα οποία υποχρεώνουν να παρθεί νέα προθεσμία για αύριο».

Μεταξύ άλλων ο συνήγορος του, Στέφανος Πατζαρτζίδης, τόνισε πως ο πελάτης του θα ήθελε να ευχαριστήσει τα ΜΜΕ, λέγοντας ότι «είναι πολύτιμη δουλειά των ΜΜΕ και χωρίς τη βοήθεια της δημοσιογραφικής έρευνας αυτή η υπόθεση δεν θα έπαιρνε τον δρόμο που έπρεπε να πάρει».

Ο 59χρονος είναι αντιμέτωπος με βαρύτατες κατηγορίες καθώς σε βάρος του έχει ασκηθεί δίωξη σε βαθμό κακουργήματος για ανθρωποκτονία και πρόκληση σωματικών βλαβών κατά συρροή από αμέλεια, αλλά και για διατάραξη συγκοινωνιών.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, ο οποίος εποπτεύει την έρευνα, έχει ζητήσει να εστιάσουν στο πώς ο άπειρος σταθμάρχης ήταν μόνος σε ένα πόστο που η κίνηση των τρένων ήταν πολύ μεγάλη, ιδιαίτερα το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.

Η Καλαμπάκα και η Λάρισα έχουν κοινή έδρα και οι σταθμάρχες μοιράζονται τις βάρδιες. Οπότε στον σταθμό της Λάρισας, ένα σταθμό αιχμής, ο σταθμάρχης βρισκόταν μόνο για 15 ημέρες.

Τα 5 λεπτά

Υπενθυμίζεται ότι το μεσημέρι της Παρασκευής άνδρες της Τροχαίας περισυνέλεξαν στοιχεία από τα γραφεία του ΟΣΕ στη Λάρισα, για τη διερεύνηση της υπόθεσης του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, αστυνομικοί έχουν πάρει το καταγραφικό από τις κάμερες ασφαλείας του σταθμού στη Λάρισα. Πάνω από το γραφείο του σταθμάρχη, κάμερα έχει καταγράψει όλες τις κινήσεις εκείνης της ημέρας. Μια δεύτερη κάμερα που βρίσκεται 10-15 μέτρα παρακάτω, είναι στην είσοδο του σταθμαρχείου και με βεβαιότητα έχει καταγράψει τους επιβάτες που ανέβηκαν στο τρένο το μοιραίο βράδυ.

Πιθανόν, να μπορεί να ρίξει φως και στο κατά πόσο κάποιοι επιβάτες να μπήκαν τελευταία στιγμή και συνεπώς να καταγράφηκαν μετά την επιβίβασή τους στο τρένο, καθώς όσοι επιβαίνουν τα τελευταία 10 λεπτά, είναι χειρόγραφη η καταγραφή τους, δεν κόβουν εισιτήριο στα εκδοτήρια.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, από την αυτοψία στην κονσόλα που αλλάζουν τα κλειδιά, προέκυψε ότι για 5 λεπτά ο σταθμάρχης θα μπορούσε να αποτρέψει το δυστύχημα.

Με το που πήρε το τρένο τη λάθος τροχιά, για 5 λεπτά μπορούσε να δει στην κονσόλα του σταθμαρχείου ότι το τρένο έχει μπει στις ράγες της ανόδου. Στη συνέχεια η κονσόλα δεν παρέχει τη δυνατότητα στον σταθμάρχη να δει προς τα πού κινείται το τρένο.  

Τα δύο κρίσιμα ερωτήματα και τα «μαύρα» κουτιά 

Φως στα αίτια του δυστυχήματος στην κοιλάδα των Τεμπών προσπαθούν να ρίξουν οι αρχές.

Δύο είναι τα κρίσιμα ερωτήματα που θα πρέπει να απαντηθούν για να διευκρινιστεί πώς τα δύο τρένα συγκρούστηκαν μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον 57 άνθρωποι.

Όπως τόνισε στην ΕΡΤ, ο μηχανολόγος - ηλεκτρολόγος μηχανικός, δικαστικός πραγματογνώμονας, Χρήστος Γκλαβόπουλος, δύο είναι τα καίρια σημεία για τα κρίσιμα λεπτά πριν από το δυστύχημα, ενώ έδωσε έμφαση και στα «μαύρα κουτιά» των δύο τρένων που περιέχουν τον ταχογράφο και κατά πάσα πιθανότητα και τις διάφορες συνομιλίες που γινόταν και στο κόκπιτ μέσα στο χώρο του και τις επαφές.

Πιο συγκεκριμένα ανέφερε πως «Πρώτον, αυτό το οποίο δεν προκύπτει από έγγραφο και το οποίο θα πρέπει να προκύψει είναι κατά πόσον ο σταθμάρχης Λαρίσης γνώριζε την επερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία. Δεν έχει βγει στη δημοσιότητα αν γνώριζε ότι πραγματικά στέλνει την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή, δεν μπορεί να εξηγηθεί με λογική αυτή η ενέργεια».

«Δεύτερον βλέποντας την κονσόλα του θα μπορούσε να είχε δει τη διαδικασία προσέγγισης των δύο τρένων ότι πάνε για σύγκρουση. Αυτό που θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες είναι κατά πόσον και η ίδια η κονσόλα δείχνει στην πραγματικότητα. Πώς μπορούμε να βγάλουμε ένα συμπέρασμα όταν δεν γνωρίζουμε δύο καίρια σημεία; Πρώτον αν είχε ενημερωθεί με έγγραφο και δεύτερον, αν η κονσόλα πραγματικά δείχνει αυτό που πρέπει να δείξει», επισήμανε.

Ακόμα σημείωσε πως ότι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, πρέπει να απαντήσει σε μία σειρά ερωτημάτων καθώς εκείνη ελέγχει και λύνει ή δεν λύνει προβλήματα του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Hellenic Train και όποιων άλλων εμπλέκονται στο σιδηροδρομικό έργο της χώρας. Άρα είναι η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας που συγκεντρώνει την περίληψη των προβλημάτων.

Ο κ. Γκλαβόπουλος έδωσε έμφαση και στα «μαύρα κουτιά» των δύο τρένων που περιέχουν τον ταχογράφο και κατά πάσα πιθανότητα και τις διάφορες συνομιλίες που γινόταν και στο κόκπιτ μέσα στο χώρο του και τις επαφές.

Όπως εξήγησε «το μαύρο κουτί με τις ενδείξεις ταχογράφου των συνομιλιών είναι ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο εύχομαι να μην έχει καταστραφεί από την έκρηξη. Ο ΟΣΕ σε όσα σιδηροδρομικά ατυχήματα έχουμε εμπλακεί υπό κανονικές συνθήκες η ανακριτική αρχή δίνει εντολή στον ΟΣΕ, βγάλε το ταχογράφου και πες μας τι γράφει. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα ήθελα οι πραγματογνώμονες που θα οριστούν να είναι παρόντες με την εξαγωγή του ταχογράφου αν μπορεί να γίνει και επίσης με την έρευνα και τη μελέτη των καταγραφών ταχογράφου που πρέπει να γίνει από ανεξάρτητους πραγματογνώμονες και όχι από τον ίδιο τον ΟΣΕ, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα της».

Όσον αφορά στο «μανιτάρι» ύψους δεκάδων μέτρων που σηκώθηκε μετά την έκρηξη είπε ότι δείχνει πως «υπήρξε ανάφλεξη κατά μεγάλη βεβαιότητα των λαδιών, τα οποία είναι εκεί σε δεξαμενές πίεσης και όπου το όποιο λάδι ρυθμίζει το σύστημα φρένων. Το σύστημα πέδησης λειτουργεί με λάδι, το οποίο είναι διαρκώς σε πίεση όταν εκραγεί ο χώρος ή η δεξαμενή η οποία έχει το λάδι και τα άλλα συστήματα απελευθερώνεται απότομα, εμφανίζεται αέριο και παίρνει φωτιά».

«Πρέπει να βρεθεί η αλυσίδα των ανθρωπίνων λαθών»

«Όσο για το ανθρώπινο λάθος το οποίο συζητάμε, όπως και το είπε και ο πρωθυπουργός και το είπε πολύ σωστά ότι είναι ανθρώπινο λάθος. Το ορθό του κυρίου πρωθυπουργού είναι ότι δεν κατονόμασε ποιος έκανε το ανθρώπινο λάθος και αυτό πρέπει να ερευνηθεί. Όλοι θεωρούν ότι το ανθρώπινο λάθος είναι του σταθμάρχη Λαρίσης. Πράγματι, η τελευταία αλυσίδα ανθρώπινων λαθών εμφανίστηκε με τον χειρισμό του σταθμάρχη. Παρά ταύτα όμως θα πρέπει να διερευνηθούν η αλυσίδα των ανθρώπινων λαθών που οδήγησε στο τελευταίο λάθος αν είναι λάθος και αν υπάρχει η έγγραφη αποστολή τηλεγραφήματος ότι έρχεται εμπορική αμαξοστοιχία. Όταν λυθεί αυτό, θα αρχίσουμε να πάμε σε ένα επόμενο βήμα», υπογράμμισε ο κ. Γκλαβόπουλος.

Οι πρώτες εκτιμήσεις για το «μανιτάρι» μετά τη σύγκρουση των τρένων

Το τεράστιο «μανιτάρι» που καταγράφηκε σε βίντεο της έκρηξης μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, μπορεί να προκλήθηκε από τα λάδια που είχαν στις μηχανές τους οι δύο αμαξοστοιχίες, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, σε κάθε μηχανή υπήρχαν 2,5 τόνοι λαδιού, ήτοι 5 τόνοι λαδιού και στις δύο αμαξοστοιχίες.

Με τη μετωπική σύγκρουση ανέβηκε η θερμοκρασία πάνω από το όριο αυτανάφλεξης, έσπασε το δοχείο, εκτοξεύτηκαν τα λάδια, πήραν φωτιά και δημιούργησαν το «μανιτάρι».

Η οριστική απάντηση για το τι προκάλεσε αυτή την ισχυρή έκρηξη θα δοθεί από την έρευνα των πραγματογνωμόνων.

Σημειώνεται ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε λαμαρίνες, φρούτα και σιτηρά και όχι κάποιο εύφλεκτο υλικό, όπως προέκυψε τόσο από την έρευαν των αστυνομικών αλλά και από πυροσβέστες που βρίσκονται στο σημείο της τραγωδίας.

Α. Σκέρτσος: Θα αποδώσουμε αμέσως τις ευθύνες και θα σταθούμε δίπλα στις οικογένειες

Αυτονόητο και ηθικά επιβεβλημένο χαρακτήρισε ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος το να αποδοθούν ευθύνες, άμεσα, δίκαια και ονομαστικά εκεί που πρέπει και να σταθεί η κυβέρνηση δίπλα σε κάθε μια από τις οικογένειες των θυμάτων, μέσω της ηλεκτρονικής εφημερίδας Political.

Ο κ. Σκέρτσος δίνει αναλυτικές απαντήσεις για τη δήλωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και τις ευθύνες του σταθμάρχη, επίσης για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και το έργο τηλεσήμανσης και τηλεδιοίκησης.

Εν πρώτοις, αναλυτικώς, «οφείλουμε ως πολιτικό σύστημα μια ανυπόκριτη συγγνώμη προς την ελληνική κοινωνία και ειδικότερα τις οικογένειες όλων των θυμάτων αυτού του τραγικού δυστυχήματος για τις διαχρονικές παθογένειες των ελληνικών σιδηροδρόμων. Τώρα είναι η ώρα του συλλογικού και ατομικού πένθους. Όχι της πόλωσης ούτε της αδιέξοδης οργής. Πρέπει να νιώσουμε όλοι το βαθύ συναίσθημα θλίψης των πολιτών και των οικογενειών.

Το δράμα τους μας συγκλονίζει και μας αγγίζει όλους. Διότι όλοι βλέπουμε στα πρόσωπα των θυμάτων τα δικά μας παιδιά και αδέλφια», αναφέρει εισαγωγικώς και προσθέτει: «Η κοινωνία όμως πρέπει να γνωρίζει ότι το κράτος και η κυβέρνηση θα αποδώσει άμεσα, δίκαια και ονομαστικά τις ευθύνες εκεί που πρέπει και θα σταθεί δίπλα σε κάθε μια από τις οικογένειες των θυμάτων. Αυτό είναι το αυτονόητο και ηθικά επιβεβλημένο».

Στη δημοσιογραφική παρατήρηση ότι η δήλωση του πρωθυπουργού εξελήφθη από την αντιπολίτευση ως παρέμβαση στο πόρισμα, ο υπουργός Επικρατείας δίνει την απάντηση ότι «αυτό που ζήσαμε στα Τέμπη δεν είναι η Ελλάδα που θέλουμε και αξίζουμε. Είναι μια Ελλάδα που έρχεται από το παρελθόν και δεν μπορεί να αποτελεί μια Ελλάδα του παρόντος και του μέλλοντος. Η αναφορά του πρωθυπουργού σε "ανθρώπινο λάθος" έγινε σε συνέχεια της παραδοχής από τον ίδιο τον σταθμάρχη αυτού που συνέβη και προφανώς δεν είχε την έννοια της "έκδοσης πορίσματος". Δεν αποσείουμε επομένως ευθύνες ούτε αναζητούμε "αποδιοπομπαίους τράγους" στο πρόσωπο του σταθμάρχη. Υπήρξε άλλωστε και η παραίτηση του ίδιου του υπουργού Κ. Καραμανλή», υπενθυμίζει εξ άλλου.

Συνεπώς, συμπεραίνει, «ο πρωθυπουργός δεν έκανε τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο από το πολιτικά και ηθικά επιβεβλημένο: να αναδείξει τόσο τα συστημικά και διαχρονικά προβλήματα των ελληνικών σιδηροδρόμων - ζήτημα με το οποίο θα ασχοληθεί η ανεξάρτητη Επιτροπή εμπειρογνωμόνων που ήδη ορίστηκε από τον Γ. Γεραπετρίτη - και ταυτόχρονα να υπογραμμίσει ότι στη δική μας αντίληψη κάθε κρατικός λειτουργός από τον πρώτο έως τον τελευταίο επηρεάζει ανθρώπινες ζωές με τις αποφάσεις που λαμβάνει και φέρει ευθύνη για αυτές όταν συμβαίνει ένα τόσο τραγικό λάθος».

Υπάρχουν δε, «δυο σημαντικές διαφορές εδώ με το παρελθόν. Η πρώτη ανάγεται στο πεδίο της ανάληψης ευθυνών. Κάθε κρατικός λειτουργός σε αυτό το τραγικό δυστύχημα, από την κορυφή έως τη βάση της κρατικής πυραμίδας, πήρε την ευθύνη που του αναλογεί και έχει ονοματεπώνυμο. Το δυστύχημα αυτό, με τραγικό κόστος σε πολλές ανθρώπινες ζωές, εξηγεί αυτό που υποστηρίζουμε και υπηρετούμε ως κυβέρνηση: ότι πρέπει επιτέλους η Ελλάδα να γίνει μια "κανονική" ευρωπαϊκή χώρα που θα λειτουργεί με μεγαλύτερη συνέπεια και σεβασμό προς όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες. Όχι σε κάποιους τομείς, όπως ήδη συμβαίνει τα τελευταία χρόνια. Αλλά σε όλους τους τομείς. Είναι μια κοπιώδης προσπάθεια ταυτόχρονα σε πολλά μέτωπα που απαιτεί χρόνο. Δεν συμβαίνει δυστυχώς με ένα μαγικό ραβδί παρά την ειλικρινή μας βούληση και το σχέδιο που ήδη υλοποιούμε στους σιδηροδρόμους για αυτό...».

Και, στη συνέχεια, «δεν κρύψαμε ποτέ τα διαχρονικά προβλήματα των ελληνικών σιδηροδρόμων. Υπάρχουν πολλές δημόσιες δηλώσεις τόσο του πρωθυπουργού όσο και του Κ. Καραμανλή κατά τη θητεία του που μιλούν για το "μεγάλο ασθενή" των σιδηροδρομικών μεταφορών. Η δεύτερη διαφορά συνεπώς είναι ότι εμείς καταρτίσαμε ένα εθνικό σχέδιο ανάταξης τους που για πρώτη φορά τέθηκε σε εφαρμογή μετά τις μνημονιακές περικοπές που είχαν οδηγήσει στην περαιτέρω απίσχναση ενός - ήδη αδύναμου ακόμη πριν από την κρίση χρέους - δικτύου τρένων και σιδηροδρόμων».

Κατά τον 'Α. Σκέρτσο, «είναι νωπά ακόμη τα γεγονότα για να κάνουμε συγκρίσεις και απολογισμούς, ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες η Ελλάδα διαθέτει Εθνικό Σχέδιο αναμόρφωσης των σιδηροδρομικών μεταφορών με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 4,5 δισ. ευρώ. Το τραγικό συμβάν των Τεμπών αποτελεί πλέον μια τομή στο χρόνο που επιβάλλει αυτό το σχέδιο επενδύσεων και μεταρρυθμίσεων να υλοποιηθεί χωρίς καμία καθυστέρηση. Με τα έργα αυτά αναβαθμίζονται 486,6 χλμ. γραμμών σε σύνολο 920 χλμ.- με έμφαση στη γραμμή από Πειραιά/Αθήνα έως Θεσσαλονίκη -, και κατασκευάζονται 302,2 χλμ. νέων γραμμών που συνδέουν για πρώτη φορά λιμάνια με σιδηροδρόμους και επιχειρηματικές-βιομηχανικές ζώνες ώστε το ελληνικό δίκτυο τρένων να αποτελέσει και αναπτυξιακό εργαλείο μετατρέποντας τη χώρα σε κόμβο της διεθνούς εφοδιαστικής και του διαμετακομιστικού εμπορίου».

Ειδικώς για το έργο τηλεσήμανσης και τηλεδιοίκησης που «δικαίως μας απασχολεί αυτές τις μέρες» είναι πράγματι «ένα πολύπαθο έργο που ξεκίνησε το 2014 και πάγωσε επί ΣΥΡΙΖΑ το 2017 αφού είχε παραδοθεί μόλις το 17%. Λόγω ενστάσεων και διαχειριστικών ελέγχων παρέμεινε παγωμένο έως το 2020 και ξεκόλλησε τελικά χάρη στις δικές μας ενέργειες το 2021 με αποτέλεσμα σε ενάμιση χρόνο να έχει ολοκληρωθεί περισσότερο από το 50% αυτού. Τμήματα του έργου λειτουργούν ήδη όπως για παράδειγμα στο βόρειο τμήμα του δικτύου από την Πιερία έως το Προμαχώνα. Όχι όμως - δυστυχώς - και στο επίμαχο σημείο της Λάρισας. Το σύνολο του έργου παραδίδεται έως τον Σεπτέμβριο του 2023 και η Ελλάδα θα είναι μια από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες που θα έχουν εγκατεστημένο σε πλήρη λειτουργία ένα τέτοιο σύστημα τηλεδιοίκησης. Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι λειτουργούν για δεκαετίες χωρίς αυτό το σύστημα, το τραγικό δυστύχημα συνέβη λίγους μήνες πριν την πλήρη εγκατάσταση του».

Εν κατακλείδι, «τα γεγονότα επιτάσσουν να δούμε από την αρχή τα ζητήματα εσωτερικής Διακυβέρνησης και εποπτείας όλων των φορέων που ασχολούνται με το σιδηροδρομικό έργο. Από την ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων, έως τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ, τους παρόχους σιδηροδρομικών μεταφορών και βεβαίως να γίνουν οι αναγκαίες εκείνες παρεμβάσεις που θα αποκαταστήσουν το μεγάλο έλλειμμα εμπιστοσύνης που γεννάται ως προς την ασφάλεια μεταφορών - απολύτως εύλογα - μετά από το τραγικό δυστύχημα. Είναι προτεραιότητα μας, οι πολίτες να εμπιστευτούν ξανά τα τρένα και τις σιδηροδρομικές μεταφορές καθώς αποτελούν ένα μαζικό μέσο μεταφοράς που πρέπει να είναι απολύτως ασφαλές. Η εμπιστοσύνη που έχουμε σε άλλα μέσα σταθερής τροχιάς όπως το μετρό πρέπει να επιστρέψει και στον επίγειο σιδηρόδρομο».

Σε άλλα θέματα, ερωτηθείς για τους κύριους άξονες του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας, σημειώνει, μεταξύ άλλων: «Γνωρίζουμε ότι η Ελλάδα έχει ακόμη πολύ δρόμο για να συγκλίνει με το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Να γίνει μια οικονομία με αξιοπρεπείς μισθούς, μια κοινωνία με ίσες ευκαιρίες εργασίας και ίδια δικαιώματα για όλες και όλους ανεξαιρέτως, με αξιοπρεπείς υπηρεσίες υγείας, με προσιτή στέγη ιδίως για τη νέα γενιά, με ταχύτερη ανταπόκριση της Δικαιοσύνης στα ζητήματα της κοινωνίας και της οικονομίας».

Και στο ερώτημα, τέλος, πώς το κυβερνών κόμμα θα προσεγγίσει τους αναποφάσιστους, απαντά: «Με τη δύναμη των έως σήμερα αποτελεσμάτων μας που είναι ορατά στην καθημερινότητα των πολιτών αλλά και των πολιτικών προτάσεων για το μέλλον που στοχεύουν στο να θέσουμε έως το 2027 τη χώρα σε μια πορεία ενός εξευρωπαϊσμού χωρίς επιστροφή. Η Ελλάδα όσο εύκολα φτιάχνει τόσο εύκολα χαλάει αν πέσει σε λάθος χέρια. Αυτόν τον συστημικό κίνδυνο πρέπει να εξαλείψουμε δημιουργώντας επιτέλους ένα κράτος που θα λειτουργεί προς όφελος όλων χωρίς ασυνέχειες που μας κάνουν να νιώθουμε ανασφάλεια ή ακόμη και ντροπή».

Διαβάστε επίσης:

Η εκμετάλλευση των νεκρών από τους «επαγγελματίες»

Ή αλλάζουμε ή …

Απεργία σε Μετρό και ΗΣΑΠ την Κυριακή

Ο Δ. Ζηλιασκόπουλος αποσύρεται από την Ειδική Επιτροπή για το δυστύχημα στα Τέμπη

Οι καταγγελίες που κανείς δεν πήρε στα σοβαρά