Την παραίτησή του υπέβαλε την Πέμπτη ο διευθύνων σύμβουλος της Attica Group, Σπύρος Πασχάλης, σχεδόν δύο εικοσιτετράωρα μετά την κτηνωδία που σημειώθηκε στο πλοίο Blue Horizon στο λιμάνι του Πειραιά, με θύμα τον 36χρονο Αντώνη Καρυώτη.
Παράλληλα, αναβλήθηκε η προγραμματισμένη για σήμερα γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας λόγω των εξελίξεων.
Η ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρει τα εξής:
«Αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα που είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί εντελώς άδικα και με τρόπο αδιανόητο η ζωή ενός νέου ανθρώπου, το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica Group εκφράζει την οδύνη του και απευθύνει τα ειλικρινή συλλυπητήρια και τη συγγνώμη του στην οικογένεια και στους φίλους του εκλιπόντος. Παράλληλα, και ανεξαρτήτως της δικαστικής διερεύνησης, δεσμευόμαστε ότι θα σταθούμε δίπλα στην οικογένεια του εκλιπόντος με κάθε τρόπο και με όλες μας τις δυνάμεις. Χάθηκε ένας νέος άνθρωπος και αυτό μας έχει στιγματίσει όλους βαθύτατα. Ξεκινά άμεσα με εγγύηση του Διοικητικού Συμβουλίου και των Μετόχων διευρυμένη και σε βάθος έρευνα και με τη συνδρομή ανεξάρτητων εξωτερικών συμβούλων ώστε να διασφαλίσουμε ότι ποτέ ξανά δεν θα παραβιαστούν από κανέναν οι διαδικασίες και τα πρωτόκολλα του Ομίλου μας. Δεσμευόμαστε επίσης ότι τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής θα αξιοποιηθούν για τις αναγκαίες τομές και αλλαγές σε όποιο επίπεδο και με όποιον τρόπο χρειαστεί. Προς αυτή την κατεύθυνση, το Διοικητικό Συμβούλιο έκανε σήμερα δεκτή την παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου της Εταιρείας».
Προθεσμία για το Σάββατο στους 4 συλληφθέντες - Τους ασκήθηκε ποινική δίωξη για κακουργήματα
Εν τω μεταξύ, ποινικές διώξεις για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο ασκήθηκαν την Τετάρτη (06/09) στον ύπαρχο, για τον θάνατο του 36χρονου στο Blue Horizon. Συνεργεία σε ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο στα δυο μέλη του πληρώματος και ο καπετάνιος για παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες που συνιστά κακούργημα.
Οι τέσσερις συλληφθέντες ζήτησαν και πήραν προθεσμία για το Σάββατο. Σημειώνεται πως ο καπετάνιος διώκεται με βάση τις νέες διατάξεις που ψηφίστηκαν μετά την τραγωδία των Τεμπών για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες που επίσης είναι κακούργημα ενώ οι ποινές που προβλέπονται για τα αδικήματα αυτά, είναι μέχρι ισόβια.
Οι συλλήψεις και οι ευθύνες
Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Διεθνή Κανόνα για τις διαδικασίες του απόπλου, έχουν σοβαρές ευθύνες οι λιμενικές αρχές αλλά και οι ναυτιλιακές εταιρείες που επιτρέπουν το λύσιμο των κάβων και την αναχώρηση του πλοίου με τον καταπέλτη ανεβασμένο. Αυτό υπονομεύει την ίδια την ασφάλεια και θέτει σε κίνδυνο επιβάτες που επιχειρούν να ανέλθουν στο πλοίο την τελευταία στιγμή.
«Αυτό που συνηθίζεται κατά τη διάρκεια της αναχώρησης να παρίσταται και να εποπτεύει εκπρόσωπος του Λιμενικού Σώματος έτσι ώστε να αποσοβούνται τέτοια περιστατικά», επισήμανε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργος.
Ερωτήματα προκύπτουν και για τον καπετάνιο, ο οποίος αναχώρησε παρά το γεγονός ότι υπήρχε άνθρωπος στη θάλασσα. Ο καπετάνιος μέσα από τις οθόνες που υπάρχουν στη γέφυρα βλέπει ακριβώς τι συμβαίνει. Ακόμα όμως και αν ο ίδιος δίνει εντολές εκείνη την ώρα για τον απόπλου, υπάρχει αξιωματικός γέφυρας, ο οποίος βλέπει επίσης όσα γίνονται στο κατάστρωμα.
Ο Διεθνής Κανόνας προβλέπει ότι ο καπετάνιος οφείλει να ενημερωθεί άμεσα πως υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα και να δώσει εντολή να σταματήσουν οι προπέλες. Ο κανόνας λέει ότι όταν υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα υπό οποιαδήποτε συνθήκη, το καράβι μένει εκεί μέχρι να βρεθεί ο ναυαγός και κάνει τα πάντα να τον σώσει, ρίχνει «κουλούρες». και δεν φεύγει αν δεν δοθεί εντολή.