Από τον ακριτικό Έβρο και την Ορεστιάδα ξεκίνησε το «ταξίδι» της Green Cola στην ελληνική αγορά των αναψυκτικών. Μερικά χρόνια αργότερα, αν και το στοίχημα ήταν δύσκολο να κερδηθεί εξαιτίας του έντονου ανταγωνισμού στον κλάδο, η εταιρεία ανταποκρίθηκε στα «κελεύσματα» της αγοράς και κέρδισε σημαντικά μερίδια..
Η «συνταγή» της επιτυχίας βασίζεται στη χρήση φυσικών συστατικών για την παραγωγή των αναψυκτικών της εταιρείας, η οποία δραστηριοποιείται στη λεγόμενη αγορά των «soft drinks sector». Πριν από σχεδόν δέκα χρόνια, το 2012 λανσαρίστηκε το πρώτο προϊόν της ελληνικής εταιρείας, η Green Cola, το οποίο περιελάμβανε χαμηλές θερμίδες, και παράγονταν από 100% φυσικά προϊόντα με λίγες χρωστικές ουσίες.
Επιστρέφοντας στο σήμερα η Green Cola έχει σημαντικά μερίδια στην ελληνική αγορά, ενώ οι δραστηριότητά της έχει επεκταθεί στο εξωτερικό. Στις ΗΠΑ μέσω σημαντικών deals έχει παρουσία σε ικανοποιητικό βαθμό Πολιτειών, ενώ στη Σαουδική Αραβία και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αυξάνει σταθερά τα μερίδια αγοράς της.
Στη Νέα Αγγλία των ΗΠΑ, περιοχή που ενσωματώνει έξι βορειοανατολικές Πολιτείες, τη Μασαχουσέτη, το Κονέκτικατ, το Νιου Χαμσάιρ, τη Bερμόντ και τη Ρόουντ Άϊλαντ , ξεκίνησε το growth story της ελληνικής εταιρείας. Η Green Cola ενίσχυσε τη θέση της στα ράφια της αμερικανικής αλυσίδας supermarket Market Basket, η οποία τζιράρει 5 -6 δις.δολάρια σε ετήσια βάση.
Στις νοτιοανατολικές Πολιτείες, η Green Cola έχει τοποθετήσει τα προϊόντα της στη Whole Foods, με απώτερο στόχο τα προϊόντα της να βρεθούν στα ράφια σε όλες τις ΗΠΑ. Στο Τέξας η εταιρεία συνεργάζεται με την αλυσίδα H-E-B, τον μεγαλύτερο ανεξάρτητο retailer της Πολιτείας, με 300 καταστήματα στις ΗΠΑ και τζίρο που ξεπερνά τα 25 δις. δολάρια ετησίως.
Στο Τέξας η εταιρεία συνεργάζεται με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ H-E-B, τον μεγαλύτερο ανεξάρτητο retailer της Πολιτείας και μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες στις ΗΠΑ, με 300 καταστήματα και έσοδα $25 δισ. ετησίως. Ποιά τα σχέδια της εταιρείας για το 2021; Όπως δηλώνει στο Liberal Markets ο Γιώργος Βενιέρης, Αντιπρόεδρος και CEO της Green Cola «το πλάνο μας για το 2021 είναι φιλόδοξο. Θέλουμε να επεκταθούμε στις ΗΠΑ με περισσότερες συνεργασίες με retailers, ενώ ο αναπτυξιακός μας σχεδιασμός περιλαμβάνει και επέκταση στη Σουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Πιστεύουμε πως θα διατηρήσουμε την αύξηση του μεριδίου αγοράς μας και του τζίρου μας, ενώ νέα προϊόντική γκάμα βρίσκεται στα σκαριά».
Σε μία δύσκολη συγκυρία, αυτή της πανδημίας, όπου το κανάλι Horeca δεν λειτούργησε για καμία εταιρεία στην αγορά, «η Green Cola αύξησε τις εξαγωγές της και τις πωλήσεις στα supermarket. Η κίνηση στους retailers κράτησε τον τζίρο, όταν το κανάλι Horeca ήταν στην ουσία κλειστό. Επομένως, η αύξηση στο λιανεμπόριο και οι εξαγωγές δημιούργησαν θετική πορεία το 2020» αναφέρει ο Γιώργος Βενιέρης.
Οι προβλέψεις για το τρέχον έτος; Όπως εξηγεί ο Γιώργος Βενιέρης «το 2021 αναμένουμε ανάλογη πορεία με το 2020, ενώ από το β’εξάμηνο του έτους αναμένουμε άνοιγμα του καναλιού Horeca, κάτι που θα ενισχύσει τις πωλήσεις μας στο συγκεκριμένο κανάλι, σε σύγκριση πάντα με το προηγούμενο έτος».
Συμπερασματικά, η ελληνική εταιρεία, συγκράτησε τους όγκους των πωλήσεών της το 2020 βασιζόμενη στον έντονο εξαγωγικό της προσανατολισμό (εξάγει σε 30 χώρες) και στην αύξηση της ζήτησης στο retail. Για το 2021, αναμένεται επέκτασή της σε νέες αγορές, ενίσχυση του μεριδίου αγοράς της στην Ελλάδα και το λανσάρισμα νέων προϊόντων. Οι προκλήσεις πολλές, όμως φαίνεται πως η εταιρεία θα κερδίσει το στοίχημα της ανάπτυξης, στο περίεργο 2021.