Πράσινο φως στην κινεζική εταιρεία αυτόνομων οχημάτων WeRide για να δοκιμάσει τα οχήματά της χωρίς οδηγό με επιβάτες στην Καλιφόρνια.
Το βήμα αυτό γίνεται καθώς η WeRide ξεκινά τη διαδικασία για να εισαχθεί στο αμερικανικό χρηματιστήριο με αποτίμηση σχεδόν 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η χρονική συγκυρία συμπίπτει επίσης με αναφορές ότι το Υπουργείο Εμπορίου εξετάζει το ενδεχόμενο απαγόρευσης των κινεζικών συνδεδεμένων οχημάτων - στα οποία περιλαμβάνονται και τα αυτόνομα οχήματα - λόγω ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια.
Από τις 2 Αυγούστου, η WeRide κατέχει δύο άδειες από την Επιτροπή Δημόσιων Υπηρεσιών της Καλιφόρνιας: Μια πιλοτική άδεια οδήγησης και μια πιλοτική άδεια οδήγησης χωρίς οδηγό. Και οι δύο επιτρέπουν στη WeRide να δοκιμάζει τα οχήματά της σε δημόσιους δρόμους μεταφέροντας επιβάτες - η πρώτη με έναν οδηγό ασφαλείας πίσω από το τιμόνι και η δεύτερη χωρίς αυτόν.
Δεν επιβάλλονται ακόμη χρεώσεις
Οι άδειες δεν επιτρέπουν ακόμη στη WeRide να χρεώνει τους επιβάτες για τις διαδρομές, και η υπηρεσία δεν είναι διαθέσιμη στο ευρύ κοινό.
Η WeRide δεν απάντησε σε αιτήματα για περισσότερες λεπτομέρειες, συμπεριλαμβανομένου του αν έχει αρχίσει να μεταφέρει επιβάτες με τα αυτόνομα οχήματά της. Εκπρόσωπος της CPUC δήλωσε στο TechCrunch ότι η WeRide επιτρέπεται να δοκιμάζει στο Σαν Χοσέ και σε κοντινές περιοχές και ότι η εταιρεία έχει σήμερα 12 ενεργά οχήματα στη λίστα εξοπλισμού της.
Η WeRide δοκιμάζει τα οχήματά της αυτόνομα χωρίς επιβάτες σε δημόσιους δρόμους στο Σαν Χοσέ από το 2021, αφού έλαβε άδειες από το Τμήμα Μηχανοκίνητων Οχημάτων της Καλιφόρνια.
Η εξάπλωση της εταιρείας στην Καλιφόρνια ήταν αργή. Το 2023, τα οχήματα της WeRide διένυσαν μόλις 42.391 χιλιόμετρα αυτόνομα στην πολιτεία, σύμφωνα με τα στοιχεία της DMV. Συγκριτικά, η Waymo διένυσε πάνω από 9 εκατομμύρια αυτόνομα μίλια.
Η WeRide έχει μοιραστεί ελάχιστα σχετικά με τα σχέδιά της για την εμπορευματοποίηση στην Καλιφόρνια. Η άδειά της CPUC σημειώνει ότι η WeRide «περιορίζεται στη χρήση οχημάτων που χωράνε λιγότερα από 16 άτομα, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού».
Αυτός ο όρος - ο οποίος δεν υπάρχει στις άδειες της Waymo, της Cruise ή της Zoox - θα μπορούσε να αφορά τους διαφορετικούς τύπους οχημάτων της WeRide. Εκτός από ένα ρομποταξί, η WeRide έχει κατασκευάσει επίσης ένα ρομποτικό λεωφορείο, το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει έως και 10 επιβάτες.
Η WeRide αυτοδιαφημίζεται ως η πρώτη εταιρεία αυτόνομης οδήγησης στον κόσμο που λειτουργεί και δοκιμάζει σε 30 πόλεις σε επτά χώρες. Η νεοσύστατη εταιρεία κατέχει άδειες αυτόνομης οδήγησης σε δημόσιους δρόμους σε τέσσερις χώρες: Εκτός από το ρομποταξί και το ρομποτικό λεωφορείο, η WeRide εργάζεται επίσης σε ένα ρομποτικό όχημα (για την παράδοση αγαθών), ένα ρομποτικό οδοκαθαριστή και ADAS για κατασκευαστές ΟΕΜ.