Xiaomi: Το σχέδιο για «μπάσιμο» στα αυτοκίνητα πολυτελείας
AP Photo/Ng Han Guan
AP Photo/Ng Han Guan
CNN

Xiaomi: Το σχέδιο για «μπάσιμο» στα αυτοκίνητα πολυτελείας

Η Xiaomi παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μόλις λίγα εικοσιτετράωρα μετά από αυτό της Huawei, και, όπως όλα δείχνουν, οι προσπάθειες των κινεζικών τεχνολογικών κολοσσών να ενταχθούν στην κούρσα των ηλεκτρικών οχημάτων αρχίζουν να αποδίδουν καρπούς.

Η Xiaomi παρουσίασε το SU7 σεντάν την Πέμπτη, δύο ημέρες αφότου η Huawei παρουσίασε το Aito M9 SUV της. Οι δύο εταιρείες έχουν εδραιωθεί ως κατασκευαστές smartphones και άλλων ηλεκτρονικών, αλλά τα τελευταία χρόνια έχουν εκφράσει μεγάλες φιλοδοξίες για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, αναφέρει το CNN.

Το 2021, η Xiaomi ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 10 δισ. δολάρια την επόμενη δεκαετία σε μια θυγατρική που θα επικεντρωθεί στα έξυπνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μιλώντας σε ειδική εκδήλωση την Πέμπτη, ο διευθύνων σύμβουλος Λέι Τζουν δήλωσε ότι η εταιρεία εισέρχεται σε μια «νέα δεκαετία» και ελπίζει να γίνει μία από τις πέντε μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο μέσα στα επόμενα 15 έως 20 χρόνια.

«Είναι μια νέα αφετηρία για τη Xiaomi και είμαι πεπεισμένος ότι μια μέρα στο μέλλον, θα υπάρχουν Xiaomi που θα τρέχουν σε κάθε δρόμο αυτού του κόσμου».

Συμπλήρωσε ότι η εταιρεία θέλει να δημιουργήσει «ένα ονειρικό αυτοκίνητο που να είναι τόσο καλό όσο η Porsche και η Tesla». Ωστόσο, γρήγορα συνειδητοποίησε ότι πρόκειται για μια δύσκολη μάχη, πρόσθεσε. «Για να φτιάξουμε ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ακόμα πολύ, πολύ δύσκολο», είπε στο κοινό.

Ωστόσο, ο υποστήριξε ότι μετά από αρκετά χρόνια, η Xiaomi είχε καταλήξει σε ένα αυτοκίνητο παρόμοιο με το Model S της Tesla και το Taycan Turbo της Porsche, συγκρίνοντας άμεσα τα στατιστικά στοιχεία επιδόσεων και των τριών μοντέλων.

Ο σχολιαστής Μαρκ Ρέινφορντ, ο οποίος φιλοξενεί το κανάλι YouTube «Inside China Auto», χαρακτήρισε το μοντέλο που προσφέρει η Xiaomi «νικητή», προβλέποντας ότι οι πωλήσεις να πάνε καλά στην Κίνα. «Φαίνεται πολύ ελκυστικό στα χαρτιά, τόσο από πλευράς επιδόσεων όσο και από πλευράς τεχνολογίας», είπε, σημειώνοντας ότι το αυτοκίνητο θα μπορούσε εύκολα να συνδεθεί με τα smartphones της Xiaomi.

Με τη δημιουργία ενός προϊόντος πολυτελείας, η εταιρεία φαίνεται επίσης να στοχεύει σε μια διαφορετική αγορά, δήλωσε ο Ρέινφορντ.

«Είναι ξεκάθαρο ότι πιστεύουν ότι είναι ισάξια ή ακόμα και καλύτερα από τις ναυαρχίδες της Porsche και της Tesla, κάτι που είναι πολύ φιλόδοξο για μια μάρκα που οι περισσότεροι μπορεί να την θεωρούν πολύ ισχυρή στον τομέα των ηλεκτρονικών [προϊόντων], αλλά όχι απαραίτητα ως premium», πρόσθεσε.

Η Xiaomi δεν αποκάλυψε την τιμή του μοντέλου, αν και ο Λέι είπε ότι θα είναι «λίγο υψηλή».

Το ντεμπούτο του ηλεκτρικού οχήματος της εταιρείας έρχεται την ίδια εβδομάδα με την παρουσίαση του Aito M9 της Huawei, ενός εξαθέσιου αυτοκινήτου με τιμή που ξεκινά από 469.800 γιουάν (περίπου 66.500 δολάρια).

Η Huawei δήλωσε ότι το SUV έχει «τις μεγαλύτερες επιδόσεις χωρητικότητας στην κατηγορία του» και η εταιρεία έχει ενσωματώσει premium χαρακτηριστικά, όπως μια οθόνη που έχει σχεδιαστεί για να αναπαράγει την εμπειρία παρακολούθησης μιας ταινίας σε κινηματογράφο και να μην προκαλεί ναυτία στον θεατή. Το όχημα διαθέτει επίσης καθίσματα με λειτουργίες μασάζ και διπλά μπράτσα που επιτρέπουν στους επιβάτες να χαλαρώνουν κατά τη διάρκεια των διαδρομών, πρόσθεσε σε ανακοίνωσή της η εταιρείας.

Τα νέα οχήματα έρχονται να προστεθούν στην κινεζική αγορά αυτοκινήτων - τη μεγαλύτερη στον κόσμο - στην οποία τους τελευταίους μήνες έχει ξεσπάσει «πόλεμος τιμών» λόγω του έντονου ανταγωνισμού και των υψηλών αποθεμάτων.

Τον περασμένο μήνα, η Huawei παρουσίασε επίσης ένα ηλεκτρικό σεντάν που σχεδιάστηκε για να ανταγωνιστεί την Tesla (TSLA) του Ίλον Μασκ.