Θετική Φωνή: Ας ξεκολλήσουμε από τα 90's
Shutterstock
Shutterstock

Θετική Φωνή: Ας ξεκολλήσουμε από τα 90's

Η νέα, έξυπνη και χιουμοριστική καμπάνια ευαισθητοποίησης για τον HIV.

Τέλος στα στερεότυπα του παρελθόντος δίνει ο Σύλλογος Οροθετικών Ελλάδος - Θετική Φωνή με τη νέα του καμπάνια «ΑΣ ΞΕΚΟΛΛΗΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ 90’s». Στόχος της νέας καμπάνιας είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση του ελληνικού κοινού για τον HIV. Στην προσπάθεια αυτή του Συλλόγου, συνέβαλαν με τη συμμετοχή τους οι: Νατάσα Γιάμαλη, Κατερίνα Ζαρίφη, Γιώργος Καπουτζίδης και Φώτης Σεργουλόπουλος.

Η καμπάνια, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα AIDS (1η Δεκεμβρίου), παρουσιάζει στη σημερινή εποχή αντιλήψεις και στερεότυπα από τις δεκαετίες των ΄80 και ΄90, που δείχνουν την άγνοια του ελληνικού κοινού σχετικά με τον HIV και που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα γύρω από τον ιό όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα.

Αντιλήψεις που αποτυπώθηκαν σε πανελλαδική έρευνα κοινής γνώμης η οποία διενεργήθηκε από τη Metron Analysis για τη Gilead Sciences Hellas (Οκτώβριος 2021) παρουσιάζουν το στίγμα που ζουν, που βιώνουν οι άνθρωποι με HIV.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα ευρήματα της έρευνας σχετικά με τις γνώσεις, απόψεις και στάσεις της ελληνικής κοινωνίας για την HIV λοίμωξη αναφέρεται ότι ενδεικτικά, το 29% του ελληνικού κοινού τους αντιμετωπίζει ως κίνδυνο για την κοινωνία.

Επίσης καταγράφηκε ότι το 68% δηλώνει ότι δε θα σύναπτε κάποια σχέση με άτομο που ζει με τον ιό, ενώ το 63% αγνοεί πως τα άτομα που ζουν με HIV και έχουν μη ανιχνεύσιμο ιικό φορτίο δεν μπορούν να μεταδώσουν τον ιό μέσω σεξουαλικής επαφής (U=U).

Ποιοι, όμως, είναι οι λόγοι για τα πιο πάνω αποτελέσματα;

Τα ευρήματα της έρευνας είναι αποκαλυπτικά σχετικά με το μέγεθος της κοινωνικής άγνοιας: το 41% του ελληνικού κοινού πιστεύει ότι ο HIV μεταδίδεται από την κοινή χρήση τουαλέτας, το 36% μέσω της αγκαλιάς ή του φιλιού και το 24% από τσιμπήματα κουνουπιού.

Μέσα από τα στοιχεία που φέρνει στην επιφάνεια η έρευνα επιβεβαιώνεται η ανάγκη της σοβαρής και εμπεριστατωμένης ενημέρωσης του κοινού και της καταπολέμησης του στίγματος που αντιμετωπίζουν τα άτομα που ζουν με HIV.

Μ' αυτό το σκοπό, της ενημέρωσης και της ευαισθητοποίησης της ελληνικής κοινής γνώμης, με χιούμορ και έμπνευση από τη δεκαετία του ‘90, τέσσερα αγαπημένα πρόσωπα – η Νατάσα Γιάμαλη, η Κατερίνα Ζαρίφη, ο Γιώργος Καπουτζίδης και ο Φώτης Σεργουλόπουλος – αφιλοκερδώς ενώνουν τις φωνές τους με τον Σύλλογο Οροθετικών Ελλάδος - Θετική Φωνή, με την υποστήριξη της Gilead Sciences Hellas.

Την καμπάνια, που φιλοδοξεί να κερδίσει το ενδιαφέρον του κοινού, σκηνοθέτησε η Γεύη Δημητρακοπούλου ενώ το concept - σενάριο ανήκει στο Γιώργο Κεράτσα και το Γιάννο Λεβισιάνο Λαμπρόπουλο.