«Χτισμένο» πάνω στη σπονδυλωτή πλατφόρμα MSP (Modular Scalable Platform) που έχει εξελιχθεί από την SAIC Motor, τη μητρική εταιρεία της MG είναι το πλήρως ηλεκτρικό MG4. Στα κείμενα της εταιρίας θα δείτε να διαφημίζουν την τεχνολογία της τοποθετημένης κάτω από το πάτωμα μπαταρίας των 51,0 kWh, η οποία διακρίνεται για τις compact διαστάσεις της (ύψος 11 εκατοστά) και προσφέρει αυτονομία -στην περίπτωση του «δικού μας» MG 4 Excite - έως 350 χιλιόμετρα κατά WLTP.
Σημειώνουμε ότι πρόκειται για την πλέον προσιτή, αλλά όχι φτωχή εκδοχή του νέου μοντέλου. Η γκάμα του MG 4 περιλαμβάνει και άλλες εκδόσεις - και μεγαλύτερης ισχύος και μεγαλύτερης αυτονομίας, με συνολικά τρεις χωρητικότητες μπαταρίας: τη δική μας μικρή των 51 kWh και ακόμα δύο - 64 kWh και 77 kWh.
Οδηγώντας το MG 4 δεν αργείς να εκτιμήσεις και την ποιότητα κατασκευής του και τον τρόπο λειτουργίας της ανάρτησής του -και την εξαιρετική οδική συμπεριφορά που αυτή προσφέρει- αλλά και τη λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.
Το MG 4 είναι ένα αυτοκίνητο που σε προδιαθέτει να οδηγήσεις πιο σβέλτα, ακόμα και στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας που διαθέτει τον λιγότερο… ισχυρό ηλεκτροκινητήρα των 170 ίππων (οι οποίοι είναι ούτως ή άλλως υπερ-επαρκείς για να κινήσουν γρήγορα το αυτοκίνητο των 1.655 κιλών).
Επιταχύνει λοιπόν γρήγορα το MG 4, ενώ παράλληλα προσφέρει και σωστή αίσθηση στο τιμόνι, και πολύ καλή απόσβεση από την ανάρτηση. Η τελευταία, ενώ προσφέρει αξιόλογα δυναμικά χαρακτηριστικά, σε καμία περίπτωση δεν σε κουράζει στις καθημερινές μετακινήσεις, με αποτέλεσμα το MG 4 να προσφέρει τελικά υψηλή ποιότητα κύλισης.
Ενώ στο φλέγον θέμα της αυτονομίας διαπιστώσαμε ότι το MG 4 (στη βασική -επαναλαμβάνουμε- έκδοση που οδηγήσαμε) «έκαψε» κατά μέσο όρο 16,5 kWh/100 km κάτι που σημαίνει περισσότερα από 300 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες - και αυτό δεν είναι καθόλου κακή επίδοση στις μέρες μας.
Σημειώστε δε, ότι παρά το γεγονός ότι η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς ο οδηγός αντιμετωπίζει σε γενικές γραμμές μια ουδέτερη συμπεριφορά, καθώς το MG 4 είναι πολύ σωστά ζυγισμένο, με τις όποιες τάσεις για υπερστροφή (γλίστρημά των πίσω τροχών και της ουράς του αυτοκινήτου) να ελέγχονται αποτελεσματικά από τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου, χωρίς να στερούν την αίσθηση του ελέγχου.
Ο οδηγός του MG 4 έχει στη διάθεσή του τη δυνατότητα της επιλογής μιας τεσσάρων στάνταρ τρόπων λειτουργίας του συστήματος κίνησης (έναν ακόμα μπορεί να διαμορφώσει ο ίδιος κατά το δοκούν), όμως αυτό είναι κάτι που γίνεται μέσα από το μενού της οθόνης αφής και δεν υπάρχει διακόπτης για άμεση και εύκολη επιλογή.
Το ίδιο ισχύει και με την ανάκτηση ενέργειας -και εδώ ο βαθμός ανάκτησης ελέγχεται μέσω της οθόνης αφής- δεν μπορεί να επιλέξει κάνεις απευθείας τη λειτουργία της μεγαλύτερης ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση εν κινήσει, υπάρχει ωστόσο η επιλογή «adaptive» που δουλεύει αρκετά καλά προσαρμόζοντας επιβράδυνση και ανάκτηση στα δεδομένα της κυκλοφορίας.
Στο σκέλος τώρα της ποιότητας κατασκευής έχουμε από τη μια την καλή αίσθηση που αποπνέουν τα υλικά που περιβάλλουν οδηγό και επιβάτες στο σαλόνι, και από την άλλη την αίσθηση του δεμένου που αποπνέει το MG 4. Και είναι σε αυτό ακριβώς το σημείο που το MG 4 έρχεται να ανατρέψει τα στερεότυπα περί «κινέζικων» προϊόντων.
Κατά τα άλλα ο οδηγός έχει μπροστά του έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 7,0’’ που είναι μεν μικρός, αλλά ταυτοχρόνως και αρκετά χρηστικός, με τις μεγάλες ενδείξεις της ταχύτητας και της ενεργοποίησης των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού να είναι άμεσα και εύκολα αντιληπτές.
Ωστόσο, έχει και ένα μειονέκτημα αυτός ο πίνακας - την πολύ μικρή ένδειξη ανάκτησης/κατανάλωσης ενέργειας.
Από την άλλη, στη μεγάλη οθόνη αφής iSMART Lite 10,24’’ στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει ένα πλήθος επιλογών και προσφέρονται πολλές δυνατότητες ρύθμισης των διαφόρων συστημάτων του MG 4. Και δεν θα είχαμε παράπονο από την οθόνη αυτή αν οι περισσότερες ενδείξεις της δεν απεικονίζονταν με μικρές γραμματοσειρές, κάτι που κάνει τον χειρισμό των διαφόρων συστημάτων πιο δύσκολο για τους πρεσβύωπες.
Στα υπέρ του MG 4 περιλαμβάνονται σίγουρα οι μεγάλοι χώροι για επιβάτες (ιδιαίτερα για τους πίσω - κάτι που οφείλεται στο αυξημένο μεταξόνιο του ηλεκτρικού MG: 2.705 mm), καθώς υπάρχει άφθονος αέρας και για τα πόδια και τα κεφάλια των ψηλών επιβατών που θα καθίσουν στο πίσω κάθισμα έχοντας μπροστά τους έναν αντίστοιχα ψηλό οδηγό.
Θετικά σχόλια θα κάνουμε και για τη διαμόρφωση της κονσόλας με τις πολλές - και σε διάφορα επίπεδα - θήκες για μικροπράγματα, και τις πρακτικές ποτηροθήκες, αλλά και για τις θήκες τις πόρτες οι οποίες επίσης είναι πολύ βολικές.
Γενικότερα δεν δυσκολεύεσαι να χαρακτηρίσεις πρακτικό και χρηστικό το MG 4. Μια εικόνα που δεν μπορεί να «αμαυρωθεί» από το μειονέκτημα του πολύ στενού πίσω παρμπρίζ, το οποίο σε συνδυασμό με το της μεγάλες πλευρικές πίσω κολώνες περιορίζει σημαντικά την ορατότητα προς τα πίσω και πλάγια.
Και είναι αυτό ένα στοιχείο που μπορεί να «ζορίσει» λίγο τον οδηγό, ιδιαιτέρως αν οδηγεί την έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας στην οποία δεν υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας.
Ο εξοπλισμός του MG 4 στην έκδοση «Excite» που οδηγήσαμε είναι πληρέστατος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC έως 88kW, σύστημα Autohold, ηλεκτρικό χειρόφρενο (EPB), ψηφιακό πίνακα οργάνων 7”, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και είσοδο χωρίς κλειδί, τη μεγάλη οθόνη αφής iSMART Lite με οθόνη 10,25”, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, ζάντες αλουμινίου 17″ με δίχρωμο κάλυμμα, αλλά και μια σειρά προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού όπως το Adaptive Cruise Control (ACC), η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας/Lane Keep Assistance (LKA) κλπ.
Δεν μας άρεσε είναι αλήθεια το γεγονός ότι ο ενσωματωμένος φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος είναι σχετικά χαμηλής ισχύος (AC 6,6 kW - όταν οι άλλες εκδόσεις του MG 4 διαθέτουν φορτιστή AC 11 kW), αλλά φαίνεται ότι δεν μπορείς να τα έχεις όλα στη βασική έκδοση...
Τέλος, στα υπέρ του MG 4 περιλαμβάνεται οπωσδήποτε και η 7-ετής εγγύηση (ή 150.000 χιλιόμετρα) που είναι από τις μεγαλύτερες της αγοράς και αποτελεί σαφή ένδειξη της εμπιστοσύνης της MG στα προϊόντα της, ενώ παράλληλα εξασφαλίζει σιγουριά σε βάθος χρόνου για τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου.
Όλα αυτά καταλήγουν να προσφέρονται στην τιμή των 32.250 ευρώ, που χάρη στο πρόγραμμα «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 2» μειώνονται τελικά στα 24.885 ευρώ.
Μια τιμή που με βάση τα δεδομένα στο χώρο της ηλεκτροκίνησης, αλλά και γενικότερα στην αγορά αυτοκινήτου είναι αντικειμενικά πολύ καλή για να μην πούμε εξαιρετική…