Politico: Τι συμβαίνει με τα προβλήματα ασφαλείας της Boeing;

Politico: Τι συμβαίνει με τα προβλήματα ασφαλείας της Boeing;

Στα πολλά πρόσφατα ζητήματα ασφάλειας που απασχολούν τον αμερικανικό κατασκευαστή αεροπλάνων αναφέρεται σε δημοσίευμά του το Politico επιδιώκοντας να απαντήσει στα εύλογα ερωτήματα που ανακύπτουν. 

Όπως αναφέρει, όλα ξεκίνησαν στις 5 Ιανουαρίου, ένα Boeing 737 MAX-9 της Alaska Airlines που πετούσε από το Πόρτλαντ στο Οντάριο της Καλιφόρνια αναγκάστηκε να κάνει αναγκαστική προσγείωση στο Όρεγκον όταν ξαφνικά μία πόρτα στην άτρακτο έφυγε από τη θέση της γιατί έλειπαν τα μπουλόνια, κατά τη διάρκεια της πτήσης, προκαλώντας ταχεία αποσυμπίεση.

Ευτυχώς, κανείς δεν καθόταν δίπλα στην ελαττωματική πόρτα και οι πιλότοι κατάφεραν να προσγειώσουν το αεροπλάνο χωρίς να τραυματιστούν επιβάτες. Αλλά το περιστατικό άνοιξε το «κουτί της Πανδώρας» με ερωτήματα και δυσπιστία για την ασφάλεια των αεροσκαφών Boeing.

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) των ΗΠΑ καθήλωσε προσωρινά τα περισσότερα αεροσκάφη 737 MAX-9 της Boeing μετά το περιστατικό της Alaska Airlines. Όχι όμως και η Ευρώπη καθώς ο Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας της ΕΕ (EASA) δήλωσε ότι «καμία αεροπορική εταιρεία σε κράτος μέλος του EASA δεν διαθέτει επί του παρόντος αεροσκάφος με παρόμοια διαμόρφωση».

Η FAA επέτρεψε τελικά στο αεροσκάφος να πετάξει ξανά, αλλά με ορισμένους περιορισμούς. Ο Οργανισμός απαγόρευσε στην Boeing να επεκτείνει την παραγωγή των αεροσκαφών MAX ή να εγκρίνει πρόσθετες γραμμές παραγωγής για τα αεροσκάφη «έως ότου βεβαιωθούμε ότι τα ζητήματα ποιοτικού ελέγχου που αποκαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας έχουν επιλυθεί».

Αυτό είναι όλο;

Τα αεροσκάφη Boeing συνεχίζουν να γίνονται πρωτοσέλιδα για μια σειρά περιστατικών σε όλο τον κόσμο - μόνο αυτόν τον μήνα.

Στις 4 Μαρτίου, μια πτήση Boeing 737-900 της United Airlines από το Τέξας προς τη Φλόριντα αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση αφού εκδηλώθηκε φωτιές σε έναν από τους κινητήρες του αεροπλάνου.

Σε μια άλλη περίπτωση από τις 13 Μαρτίου, ένα Boeing 777 της American Airlines πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στην Καλιφόρνια αφού το πλήρωμα ανέφερε ένα σκασμένο λάστιχο.

Ένα Boeing 777-200 με προορισμό την Ιαπωνία αναγκάστηκε να αλλάξει πορεία προς το Λος Άντζελες στις 7 Μαρτίου, αφού έπεσε ένα λάστιχο λίγο μετά την απογείωση.

Μόλις την περασμένη εβδομάδα τουλάχιστον 50 άνθρωποι τραυματίστηκαν μετά την απώλεια ύψους ενός Boeing 787 της LATAM Airlines στα μέσα της διαδρομής μεταξύ Σίδνεϊ και Όκλαντ - μια απώλεια που πιθανώς προκλήθηκε από ένα κάθισμα που έσπρωξε έναν πιλότο πάνω στα χειριστήρια, ανέφερε η Wall Street Journal.

Μετά από αυτό το τελευταίο περιστατικό, η Boeing είπε στις αεροπορικές εταιρείες που εκμεταλλεύονται αεροπλάνα 787 να ελέγξουν τα καθίσματα στο πιλοτήριο.

Σε ένα από τα πιο πρόσφατα περιστατικά που αφορούσαν την Boeing, ένα αεροσκάφος 737-800 προσγειώθηκε στις 15 Μαρτίου στο Όρεγκον καθώς έλειπε ένα πάνελ στο κάτω μέρος του αεροπλάνου. Το αεροσκάφος είναι ένα παλαιότερο μοντέλο της Boeing, το οποίο έκανε την πρώτη του πτήση το 1998 και λειτουργεί από την United Airlines από το 2011, ανέφερε το Associated Press.

Είναι η ασφάλεια ένα νέο ζήτημα για την Boeing;

Τα Σοβαρά θέματα για την ασφάλεια στο Boeing ξεκίνησαν πριν από πέντε χρόνια μετά από δύο θανατηφόρα δυστυχήματα σε διάστημα πέντε μηνών το ένα από το άλλο. Τον Δεκέμβριο του 2018 ένα αεροσκάφος Boeing 737 MAX συνετρίβη στην Ινδονησία, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 189 επιβάτες και πλήρωμα, ενώ τον Μάρτιο του 2019 ένα άλλο αεροσκάφος του ίδιου μοντέλου συνετρίβη στην Αιθιοπία και να σκοτωθούν 157 άτομα.

Γνωρίζουμε τι πρέπει να κάνουμε για να διορθώσουμε τα ζητήματα, δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας Ντέιβ Καλχούν που υπόσχεται διαφάνεια. Ήδη απομακρύνθηκαν κάποια στελέχη, ωστόσο κάθε αλλαγή είναι κάτι που θα χρειαστεί μήνες για να υλοποιηθεί σωστά και να εγκριθεί από την FAA.

Για άλλα ζητήματα παραπέμπει στις εταιρείες, ενώ δεν θέλει να σχολιάσει το δημοσίευμα των New York Times ότι για το περιστατικό της Alaska Airlines έχει αρχίσει ποινική έρευνα από το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ.

Η εμπιστοσύνη στη φίρμα έχει σχεδόν εξαφανιστεί και θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να επανέλθει, δήλωσε ο Βάουτερ Ντεβούλφ, οικονομολόγος αεροπορικών μεταφορών στο Πανεπιστήμιο της Αμβέρσας.

Το παλιό σλόγκαν «Αν δεν είναι Boeing, δεν πάω» φαίνεται ότι δεν ισχύει πλέον, εξηγεί και προειδοποιεί ότι, αν συμβεί ακόμη ένα σοβαρό ατύχημα ή περιστατικό με 737 MAX θα πληγεί σοβαρά και η εμπιστοσύνη των αρχών στο μοντέλο.

Η Μαρίνα Ευθυμίου, αναπληρώτρια καθηγήτρια στη διοίκηση αερομεταφορών στο πανεπιστημίου της Πόλης του Δουβλίνου, που δήλωσε ότι η ανησυχία του κοινού για την ασφάλεια της Boeing είναι «πολύ καλά δικαιολογημένη» και με νωπή τη μνήμη των πολύνεκρων δυστυχημάτων.

«Υπάρχουν ζητήματα και ανησυχίες για την κουλτούρα της ασφάλειας στο εσωτερικό της εταιρίας, που φτάνουν μέχρι την κορυφή», λέει και σημειώνει ότι η αεροπορία είναι πολύ ασφαλής βιομηχανία, αλλά «το γεγονός ότι αυτά συνέβησαν σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα είναι ανησυχητικό».

Διαβάστε Περισσότερα