Λιανεμπόριο και πολυκαναλική ανάπτυξη - Πλεονεκτήματα και ενίσχυση της αγοραστικής εμπειρίας
Shutterstock
Shutterstock

Λιανεμπόριο και πολυκαναλική ανάπτυξη - Πλεονεκτήματα και ενίσχυση της αγοραστικής εμπειρίας

Η υιοθέτηση του πολυκαναλικού συστήματος πωλήσεων, δηλαδή του συνδυασμού φυσικού καταστήματος, e-shop και τηλεφωνικών πωλήσεων, η οποία κερδίζει έδαφος τα τελευταία χρόνια, καθώς παρέχει σημαντική ενίσχυση στους τζίρους των επιχειρήσεων ξεκίνησε στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. 

Το σύστημα αυτό άρχισαν να εφαρμόζουν οι επιχειρήσεις ηλεκτρικών ειδών και ειδών τεχνολογίας με πιο γνωστή την - τότε εισηγμένη στο χρηματιστήριο - Πλαίσιο. Το μοντέλο αυτό ακολούθησαν και οι υπόλοιπες αλυσίδες τεχνολογίας, όπως το Public και η Κωτσόβολος. Η τάση υιοθέτησης του μοντέλου αυτού από τα καταστήματα και τις αλυσίδες ένδυση - υπόδησης αλλά και από τις αλυσίδες σούπερ - μάρκετ κορυφώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και έκτοτε εξακολουθεί να βαίνει αυξανόμενη.

Μάλιστα τα τελευταία χρόνια ενισχύθηκε περισσότερο, καθώς, λόγω του ψηφιακού μετασχηματισμού και της ανάπτυξης του γρήγορου internet, όλο και περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν τα ηλεκτρονικά ψώνια, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες. 

Στα πλεονεκτήματα του πολυκαναλικού συστήματος πωλήσεων περιλαμβάνεται, πρωτίστως, η διευρυμένη προσέγγιση πελατών - χρηστών. Χρησιμοποιώντας πολλαπλά κανάλια όπως μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης, έντυπα μέσα και πολλά άλλα, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσεγγίσουν ένα ευρύτερο κοινό. Κάθε κανάλι έχει τη μοναδική βάση χρηστών του και χρησιμοποιώντας πολλά κανάλια, μπορείτε να αυξήσετε την προβολή της επωνυμίας σας και να συνδεθείτε με διαφορετικά τμήματα της αγοράς-στόχου.

Ακόμη, το πολυκαναλικό σύστημα παρέχει στην επιχείρηση αυξημένη συνέπεια επωνυμίας. Το πολυκαναλικό μάρκετινγκ, δηλαδή, επιτρέπει τη διατήρηση σταθερής επωνυμίας σε διαφορετικά κανάλια. Η συνέπεια στα μηνύματα, το σχεδιασμό και τον τόνο συμβάλλει στην ενίσχυση της ταυτότητας της επωνυμίας και δημιουργεί μια συνεκτική εμπειρία για το κοινό. Αυτή η συνέπεια χτίζει την εμπιστοσύνη, την αναγνώριση της επωνυμίας και την αφοσίωση μεταξύ των πελατών.

Το πολυκαναλικό μάρκετινγκ επιτρέπει, ακόμη, στις ομάδες του μάρκετινγκ να μεγιστοποιήσουν τη χρήση περιεχομένου, επανατοποθετώντας το σε διαφορετικά κανάλια. Αυτή η προσέγγιση διασφαλίζει τη συνέπεια στα μηνύματα, εξοικονομεί χρόνο και πόρους, προσεγγίζει ένα ευρύτερο κοινό και ενισχύει την ταυτότητα και την αναγνώριση της επωνυμίας.

Καταλύτης στο conversion rate

Με το πολυκαναλικό μάρκετινγκ, ακόμη, η επιχείρηση μπορεί να παράσχει μια απρόσκοπτη και ολοκληρωμένη εμπειρία πελατών. Οι πελάτες μπορούν να αλληλεπιδράσουν με την επωνυμία της επιχείρησης σε διαφορετικά κανάλια με την εμπειρία τους να  παραμένει συνεπής.  Για παράδειγμα, ένας πελάτης μπορεί να ανακαλύψει την επωνυμία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να επισκεφτεί τον ιστότοπο, να λάβει εξατομικευμένα email και τελικά να κάνει μια αγορά. Το πολυκαναλικό μάρκετινγκ εξασφαλίζει ομαλές μεταβάσεις μεταξύ αυτών των σημείων επαφής και ενισχύει την εμπειρία του πελάτη.

Η παρουσία σε πολλά κανάλια, ακόμη, αυξάνει την πιθανότητα προσέγγισης πιθανών πελατών σε διαφορετικά στάδια του κύκλου αγορών. Μερικοί πελάτες μπορεί να είναι έτοιμοι να αγοράσουν αμέσως, ενώ άλλοι μπορεί να χρειάζονται περισσότερο χρόνο και φροντίδα. Το πολυκαναλικό μάρκετινγκ επιτρέπει να παρέχονται οι σωστές πληροφορίες, τη σωστή στιγμή, στο σωστό κανάλι, αυξάνοντας τις πιθανότητες να μετατραπούν οι υποψήφιοι σε πελάτες. 

Ένα άλλο σημαντικό σημείο είναι και οι πληροφορίες που προέρχονται από τα δεδομένα της επιχείρησης. Το πολυκαναλικό μάρκετινγκ παρέχει πολύτιμα δεδομένα και πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά, τις προτιμήσεις και την αφοσίωση των καταναλωτών  σε διαφορετικά κανάλια. Η ανάλυση αυτών των δεδομένων επιτρέπει στις επιχειρήσεις να βελτιστοποιήσουν  τις στρατηγικές μάρκετινγκ, να βελτιώσουν τη στόχευσή τους και να κατανείμουν τους πόρους πιο αποτελεσματικά. Αυτή η προσέγγιση με βάση τα δεδομένα βοηθά στη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων και μεγιστοποιεί τον αντίκτυπο των προσπαθειών μάρκετινγκ της επιχείρησης.