Τα οφέλη από τις μεγάλες επενδύσεις στα logistics των ελληνικών σούπερ μάρκετ
Shutterstock
Shutterstock

Τα οφέλη από τις μεγάλες επενδύσεις στα logistics των ελληνικών σούπερ μάρκετ

Η ελληνική αγορά των σούπερ μάρκετ βρίσκεται σε συνεχή εξέλιξη, και οι νέες επενδύσεις στον τομέα των logistics διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξή της. Με την αύξηση της ζήτησης για ποιοτικά προϊόντα και τη βελτίωση των υπηρεσιών, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ επενδύουν σε νέες υποδομές και τεχνολογίες logistics για να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση των πελατών.

Οι επενδύσεις στα logistics είναι καθοριστικές για την αποτελεσματική λειτουργία των σούπερ μάρκετ. Με την αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων και τη μεταβολή στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, οι επιχειρήσεις αναζητούν τρόπους για να βελτιώσουν τις διαδικασίες εφοδιαστικής αλυσίδας τους.

Ως αποτέλεσμα των μεγάλων επενδύσεων σε logistics τα σούπερ μάρκετ διαχειρίζονται καλύτερα τα αποθέματά τους, μειώνουν τους χρόνους παράδοσης και προσφέρουν μια πιο αποτελεσματική εμπειρία στους πελάτες τους.

Μεγάλες επενδύσεις

Συγκεκριμένα, ο Σκλαβενίτης, μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, προχωρά σημαντικές επενδύσεις στην υποδομή logistics του. Η εταιρεία έχει επενδύσει σε νέες αποθήκες και σε αναβάθμιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεών της, προκειμένου να βελτιώσει την αποδοτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας και να ενισχύσει την εξυπηρέτηση των πελατών της.

Από την πλευρά της, η Lidl Ελλάς έχει προγραμματίσει συνολικές επενδύσεις που θα ξεπεράσουν τα 120 εκατ. ευρώ κατευθυνόμενες στα logistics και στο δίκτυο πώλησης για την τριετία 2024 – 2026. Από την στιγμή της άφιξης στην Ελλάδα έχει διαθέσει στην εγχώρια αγορά κεφάλαια πάνω από 1,4 δισ.

Στο πλαίσιο των επενδύσεων τριετίας πρόκειται να δημιουργηθούν νέα καταστήματα και νέες υποδομές logistics, όπου προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα νέο logistics center εκτός από τα 4 υφιστάμενα, το οποίο θα βρίσκεται στη δυτική Αττική.

Όσον αφορά την ΑΒ Βασιλόπουλος έχουν γίνει επενδύσεις σε logistics ύψους 35 εκατομμυρίων ευρώ για τη δημιουργία νέων κέντρων διανομής. Αυτές οι εγκαταστάσεις επιτρέπουν τη βελτίωση των διαδικασιών αποθήκευσης και διανομής προϊόντων, καθώς και την ενίσχυση της online παρουσίας της εταιρείας.

Η αλυσίδα My Market προχωρά σε αναβάθμιση του δικτύου logistics της, επενδύοντας σε ψηφιακές τεχνολογίες και αυτοματοποίηση των αποθηκών. Αυτές οι εξελίξεις στοχεύουν στην εξοικονόμηση χρόνου και πόρων, καθώς και στην αύξηση της αποτελεσματικότητας των διαδικασιών της.

Τεχνολογικές καινοτομίες

Οι νέες επενδύσεις σε logistics δεν περιορίζονται μόνο στην υποδομή, αλλά περιλαμβάνουν και την υιοθέτηση τεχνολογικών καινοτομιών. Πολλές αλυσίδες σούπερ μάρκετ επενδύουν σε τεχνολογίες όπως:

  •  Internet of Things (IoT): Επιτρέπει την παρακολούθηση της κατάστασης των προϊόντων σε πραγματικό χρόνο και τη βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
  •  Αυτοματοποίηση: Ρομποτικές λύσεις σε αποθήκες διευκολύνουν τη διαχείριση των προϊόντων, μειώνοντας τα λάθη και αυξάνοντας την ταχύτητα της διαδικασίας.
  •   Ψηφιακές Πλατφόρμες: Βοηθούν στην οργάνωση των παραγγελιών και στην καλύτερη διαχείριση των αποθεμάτων.

Οι επιπτώσεις στην αγορά

Οι επενδύσεις σε logistics φέρνουν καινοτομίες και βελτιώσεις στην αγορά των σούπερ μάρκετ, ενισχύοντας τη λειτουργία τους και δημιουργώντας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.

Οι καταναλωτές επωφελούνται από καλύτερη εξυπηρέτηση, ταχύτερες παραδόσεις και μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων.

Επίσης, οι εταιρείες μπορούν να ανταγωνίζονται πιο αποτελεσματικά στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, που είναι σε άνοδο τα τελευταία χρόνια.