Ηλεκτρονικό εμπόριο και ταχείες παραδόσεις αποτελούν αιχμή του δόρατος στο πλάνο μετασχηματισμού που υλοποιεί η ΑΒ Βασιλόπουλος. Η στρατηγική ήδη αποδίδει σε επίπεδο σταθεροποίησης τζίρου προδιαγράφοντας ανάλογες προοπτικές και για το μέλλον. Δημιουργεί όμως και τις απαραίτητες προϋποθέσεις για μία ολιστική αγοραστική εμπειρία, μέσα από την πολυκαναλική ανάπτυξη, την παροχή ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών σε προσιτές τιμές και την εφαρμογή αυστηρών προτύπων βιωσιμότητας σε όλες τις πτυχές λειτουργίας της.
Σε σταθερά ανοδική πορεία σύγκλισης με τους σχετικούς μέσους όρους στην Ευρώπη κινείται ο τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών επί του συνολικού κύκλου εργασιών της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Οι πωλήσεις μέσω e-commerce αναμένεται μάλιστα να εκτοξευθούν μέχρι το 2028 στα 110 εκατομμύρια ευρώ από τα σημερινά επίπεδα των 70 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με πρόσφατες ανακοινώσεις.
Η εξέλιξη αυτή μεταφράζεται σε σημαντική αύξηση του μεριδίου των ηλεκτρονικών αγορών επί του συνολικού τζίρου από 3% σε 5%.
Ο στόχος υλοποιείται ήδη μέσα από τη διαρκή αναβάθμιση του ηλεκτρονικού καταστήματος AB Eshop σε ένα απόλυτα σύγχρονο και λειτουργικό περιβάλλον ψηφιακών αγορών που έχει εξασφαλίσει η ΑΒ Βασιλόπουλος για τους πελάτες της, παράλληλα με την ανάπτυξη της omnichannel στρατηγικής της.
Συγκεκριμένα, η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο πακέτο που περιλαμβάνει όλα τα σημεία επαφής με τον καταναλωτή, online, offsite και instore. Το πολυβραβευμένο για τις υπηρεσίες του AB Εshop κερδίζει έδαφος, παρέχοντας γρήγορες, εύκολες και ασφαλείς αγορές με μεγάλη ποικιλία προϊόντων σε όλη την Επικράτεια.
Στην κατεύθυνση αυτή συμβάλλει τα μέγιστα η επένδυση της ΑΒ στην ταχεία παράδοση, αξιοποιώντας δυνατές συνεργασίες με τους κορυφαίους παίκτες της αγοράς. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του fast delivery, η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει ήδη ξεκινήσει συνεργασία τόσο με την Wolt όσο και με την efood.
Παράδοση σε μία ώρα
Μέσω της συνεργασίας με το efood, οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 6.000 και πλέον διαφορετικούς κωδικούς από τα καταστήματα ΑΒ και να παραλάβουν τα προϊόντα που επιθυμούν εντός 60 λεπτών.
Για τις παραγγελίες με αίτημα παράδοσης αυθημερόν, εξυπηρετούν ήδη περισσότερα από 100 καταστήματα ΑΒ, ενώ για τα εβδομαδιαία ψώνια, με παράδοση την επόμενη ημέρα, οι μεγάλες παραγγελίες εξυπηρετούνται από το Home Shop Center. Πρόκειται για μία μεγάλη επένδυση της ΑΒ Βασιλόπουλος σε εγκαταστάσεις συνολικού εμβαδού 8.700 τμ., ανθρώπινο δυναμικό 380 ατόμων και στόλο πάνω από 60 φορτηγά, για εξυπηρέτηση σε όλη την Αττική.
Βασικός στόχος της πρωτοβουλίας είναι η παροχή ολοκληρωμένης εξυπηρέτησης στους πελάτες, απαντώντας ταυτόχρονα στην ανάγκη για γρήγορες και εύκολες αγορές, αλλά και η δημιουργία μιας αναβαθμισμένης αγοραστικής εμπειρίας, έξυπνων και γρήγορων λύσεων, αλλά και υπηρεσιών που διευκολύνουν τους πελάτες στην καθημερινότητά τους.
Στην αναβάθμιση της αγοραστικής εμπειρίας των πελατών της, στοχεύουν και οι 6ευρες επιταγές έκπτωσης που χορηγεί η ΑΒ Βασιλόπουλος με την ΑΒ Plus κάρτα κάθε εβδομάδα, επιπλέον των μεγάλων προσφορών σε προϊόντα και κατηγορίες για κάθε καλάθι.
Παράλληλα, παρέχοντας μοναδικά οφέλη και προνόμια μέσω της κάρτας AB Plus, η ΑΒ Βασιλόπουλος δίνει την ευκαιρία στους κατόχους της να κερδίζουν πόντους με τις αγορές τους και επιπλέον πόντους από προσφορές, κουπόνια κ.ά., ενώ μπορούν να εξαργυρώνουν πόντους σε επιταγές έκπτωσης και δωρεάν προϊόντα.
Ειδικότερα, κάθε εβδομάδα, προσφέρονται επιταγές 3€ και 6€, με αγορές σε βασικές κατηγορίες προϊόντων, όπως φρέσκο κρέας, φρέσκα φρούτα και λαχανικά, φρέσκα ψάρια και θαλασσινά, προϊόντα κατάψυξης, τυριά, αλλαντικά, είδη άρτου, πρωινού, γαλακτοκομικά, αναψυκτικά, μπίρες, κρασιά αλλά και απορρυπαντικά, χαρτικά ή είδη προσωπικής περιποίησης.
Συνεργασίες σε δύο επίπεδα με τους προμηθευτές
Ακολουθώντας την τάση των καταναλωτών που στρέφονται όλο και περισσότερο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, η ΑΒ Βασιλόπουλος προσφέρει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας υψηλής ποιότητας.
Ενδεικτικό της σημασίας που αποδίδει η αλυσίδα στο συγκεκριμένο τομέα ανάπτυξης, είναι ότι έχει θέσει ως στόχο στην επόμενη τριετία την εισαγωγή 450 νέων προϊόντων και 1.000 νέων κωδικών που συνδυάζουν ποιότητα και προσιτή τιμή.
Παράλληλα, η ΑΒ Βασιλόπουλος δίνει στους προμηθευτές της τη δυνατότητα να δημιουργούν στοχευμένες και εξατομικευμένες διαφημιστικές καμπάνιες, βοηθώντας τους να επενδύουν πιο αποδοτικά και να αυξάνουν τα αποτελέσματα της διαφημιστικής προβολής τους.
Συνδυάζοντας λύσεις omnichannel retail media με δεδομένα πρώτου μέρους (first-party data), προσφέρει στους συνεργάτες της τη δυνατότητα να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα του brand τους, να στοχεύσουν συγκεκριμένα κοινά και να βελτιώσουν τις πωλήσεις τους, τόσο online όσο και στα καταστήματα, μέσω των κατάλληλων marketing ενεργειών.
Από το στρατηγικό πλάνο μετασχηματισμού της ΑΒ Βασιλόπουλος δεν θα μπορούσε να λείπει και η βιώσιμη ανάπτυξη. Και σε αυτό το επίπεδο θέτει υψηλούς στόχους και τους υλοποιεί.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει θέσει στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων του άνθρακα της Κατηγορίας 3 (Scope 3) κατά 37% στο σύνολο της εφοδιαστικής της αλυσίδας έως το 2030 και μηδενικό αποτύπωμα μέχρι το 2050. Για το σκοπό αυτό, έχει αναπτύξει τo εκπαιδευτικό portal ΑΒ Climate Hub, έναν ιστότοπο που αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση και την προετοιμασία της εφοδιαστικής αλυσίδας για τη μέτρηση του ανθρακικού αποτυπώματος, ενώ παράλληλα υλοποιεί εκτενή προγράμματα εκπαίδευσης για τους εργαζομένους της με στόχο την ευαισθητοποίηση σε θέματα περιβαλλοντικής ευθύνης.
Μέσα από ένα δίκτυο 580 καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, τη διαχρονική παρουσία της στο ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων η οποία μετρά ήδη 85 χρόνια, και την ισχυροποίηση των ψηφιακών καναλιών της, η ΑΒ Βασιλόπουλος εξυπηρετεί πάνω από 2 εκατομμύρια καταναλωτές, με όραμα να αναβαθμίζει την αγοραστική εμπειρία σε νέα επίπεδα και να μετασχηματίζει τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται με τις πλέον οικονομικά και περιβαλλοντικά βιώσιμες πρακτικές.