Go White: Συνεχίζεται η τάση επέκτασης των αλυσίδων ηλεκτρικών - ηλεκτρονικών και σε λευκές οικιακές συσκευές
Shutterstock
Shutterstock

Go White: Συνεχίζεται η τάση επέκτασης των αλυσίδων ηλεκτρικών - ηλεκτρονικών και σε λευκές οικιακές συσκευές

Η αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, και όχι άδικα. Παρατηρείται συνεχώς τελευταία το φαινόμενο επέκτασης μεγάλων αλυσίδων που είχαν ως βασικό τους πυλώνα τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, στον κλάδο των λευκών οικιακών συσκευών.

Η μετατόπιση αυτή φαίνεται πως ακολουθεί την τάση της αγοράς, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές αναζητούν ολοκληρωμένες λύσεις για το σπίτι τους, που συνδυάζουν την τεχνολογία με την άνεση. Έτσι, αλυσίδες που για χρόνια ειδικεύονταν στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά προϊόντα, επεκτείνουν ολοένα και πιο έντονα την γκάμα των προϊόντων τους, ενσωματώνοντας και λευκές οικιακές συσκευές.

Γιατί αυτή η επέκταση; 

Πρωτίστως, η αυξανόμενη ζήτηση για smart οικιακές συσκευές έχει «ανοίξει» τον δρόμο δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για τις αλυσίδες, οι οποίες μπαίνουν σε όχι και τόσο «ξένα» χωράφια τελικά, καθώς οι περισσότερες λευκές συσκευές είναι αλληλένδετες με την τεχνολογία, συνδέονται με το διαδίκτυο και μπορούν να ελεγχθούν από κινητά τηλέφωνα.

Συν τοις άλλοις, οι συνέργειες στον κλάδο «δίνουν και παίρνουν» με χαρακτηριστικό παράδειγμα το ηχηρό deal μεταξύ ΔΕΗ και Κωτσόβολου. Δεν πάει αρκετός καιρός από τότε που η ΔΕΗ ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Κωτσόβολος από την Currys, με την εταιρεία να στοχεύει σε μια ολιστική προσέγγιση των αναγκών των πελατών της και να διευρύνει το χαρτοφυλάκιό της στη λιανική, διαμορφώνοντας έναν ολοκληρωμένο, πελατοκεντρικό πάροχο προϊόντων και υπηρεσιών σε ψηφιακό και φυσικό επίπεδο.

Υπενθυμίζεται ότι στον κλάδο των λευκών συσκευών έχουν μπει τα τελευταία χρόνια το Πλαίσιο (ανήκει στην οικογένεια Γεράρδου) και τα Public (ανήκουν στον όμιλο Olympia του Πάνου Γερμανού). Έτσι, πλέον, όλες οι μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες, έχουν Έλληνες ιδιοκτήτες. 

Άλλωστε, η συνύπαρξη πολλών κατηγοριών προϊόντων επιτρέπει τη δημιουργία συνολικών λύσεων για τον εξοπλισμό ενός σπιτιού, κάτι που είναι ελκυστικό για τους καταναλωτές. Για αυτό και όλο και περισσότερες λιανεμπορικές επιχειρήσεις προχωρούν εδώ και καιρό στον μετασχηματισμό τους με τα brands να αυξάνονται μέσα από νέες αφίξεις.

Φυσικά, η αύξηση των εσόδων μιας επιχείρησης όταν αποφασίζει να επεκταθεί και σε άλλες υπηρεσίες, είναι, επίσης, ένα ισχυρό κίνητρο. Αυτό με τη σειρά του οδηγεί στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και στην τόνωση της αγοράς. Η επέκταση της γκάμας προϊόντων απαιτεί αυξημένο προσωπικό αλλά και διαφήμιση, ανοίγοντας έτσι νέες θέσεις εργασίας.

Βέβαια, τα οφέλη είναι πολλαπλά για τους καταναλωτές, των οποίων η ζωή γίνεται αρκετά πιο εύκολη. Το «άνοιγμα» των αλυσίδων προσδίδει τεράστια ευκολία στις αγορές των καταναλωτών, οι οποίοι μπορούν να βρουν όλα τα προϊόντα που χρειάζονται μαζεμένα σε ένα κατάστημα ή σε μια online πλατφόρμα. Αυτή η «ολοκληρωμένη λύση» που μπορούν να παρέχουν οι αλυσίδες, γλιτώνει τους καταναλωτές από μπόλικο τρέξιμο και κόπο. Η πλειονότητα, μάλιστα, των επιχειρήσεων «πάνε» ένα βήμα παρακάτω, προσφέροντας υπηρεσίες εγκατάστασης και συντήρησης για τις λευκές συσκευές.

Με βάση το trend της αγοράς, όλα δείχνουν πως ολοένα και περισσότερες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών θα «μπαίνουν» σε φάση αναδιάρθρωσης, μιας και οι συνθήκες είναι παραπάνω από ευνοϊκές για νέες αλλαγές.