Το νέο Ford Puma είναι λοιπόν γεγονός. Από τις φωτογραφίες μπορείτε άνετα να καταλάβετε πως έχουμε να κάνουμε με μια ανανέωση του μοντέλου, στόχος της οποίας είναι αυτό να καταστεί ακόμα πιο ανταγωνιστικό, απ’ ότι μέχρι σήμερα ούτως ή άλλως ήταν. Το γεγονός, τώρα, ότι οι μεγαλύτερες αλλαγές φαίνεται να έχουν γίνει στο εσωτερικό δεν είναι άσχετο από την ουσία της εν λόγω ανανέωσης.
Ένα High Tech καινούριο μοντέλο
Το ολοκαίνουργιο, λοιπόν, εσωτερικό ενσωματώνει μια οδηγοκεντρική σχεδίαση με δύο ψηφιακές οθόνες και ενσωματωμένο soundbar, δημιουργώντας αυτό που η Ford ονομάζει «καταφύγιο σε τέσσερις τροχούς». Το νέο Ford Puma διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,8 ιντσών, που προσαρμόζεται στα μέτρα του οδηγού και προβάλει με ευκρινή γραφικά τις πληροφορίες που αυτός θεωρεί πιο χρήσιμες. Ενώ η κεντρική οθόνη με διαγώνιο 12 ίντσες και οριζόντιο προσανατολισμό είναι τοποθετημένη ψηλά στην κεντρική κονσόλα, με κλίση προς τη μεριά του οδηγού ώστε να διευκολύνει την αλληλεπίδραση και να ενισχύει τη σπορ αίσθηση του cockpit – και είναι αυτή που κατά κύριο λόγο σηματοδοτεί τη μεγάλη τεχνολογική/ψηφιακή αναβάθμιση του Ford Puma.
Μέρος αυτής της αναβάθμισης αποτελεί το SYNC 4, που διαθέτοντας διπλάσια υπολογιστική ισχύ σε σύγκριση με την απερχόμενη έκδοση, δεν είναι μόνο ταχύτερο, αλλά μπορεί να χρησιμοποιεί έναν πολύπλοκο αλγόριθμο μηχανικής μάθησης για να μαθαίνει από τις εντολές του οδηγού. Έτσι, με την πάροδο του χρόνου μπορεί να προσφέρει ακόμα πιο ακριβείς προτάσεις και ταχύτερες απαντήσεις, καθώς οι πελάτες έχουν πρόσβαση στις στάνταρ λειτουργίες συνδεδεμένης πλοήγησης, ψυχαγωγίας και επικοινωνίας. Επιπλέον, η συμβατότητα με τις ενημερώσεις λογισμικού Ford Software Update σημαίνει ότι το νέο Ford Puma μπορεί να συνεχίσει να εξελίσσεται και να βελτιώνεται όσο περνά ο χρόνος.
Κατά τ’ άλλα, η αίσθηση πολυτέλειας αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας δίνει το παρών και ενισχύεται από τον διακριτικά ενσωματωμένο ατμοσφαιρικό φωτισμό που φωτίζει έμμεσα την καμπίνα δημιουργώντας μία ευχάριστη αίσθηση. Ενώ τα καθίσματα, το τιμόνι και το νέο, συρόμενο υποβραχιόνιο φέρουν επένδυση από συνθετικό δέρμα Sensico. Αυτό φέρει διακριτικές ραφές σε χρώμα Cool Grey στις εκδόσεις Titanium και έντονες κόκκινες σταυροβελονιές για τις ST-Line. Διαθέτουν επίσης σπορ πεντάλ, μαρσπιέ από κράμα αλουμινίου υψηλής ποιότητας και σκουρόχρωμη εσωτερική επένδυση οροφής.
Στο κομμάτι της τεχνολογικής αναβάθμισης συναντάμε επίσης ένα καινούριο πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (τα περίφημα ADAS – Advanced Driver’s Assistance Systems) στο οποίο εντάσσονται μεταξύ άλλων το αναβαθμισμένο Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go, που συνεργάζεται με το Lane Centring και το Predictive Speed Assist, προσφέροντας δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, αφού έχει τη δυνατότητα να ρυθμίζει (μειώνει) την ταχύτητα του οχήματος στις στροφές του δρόμου, στους κυκλικούς κόμβους και κατά την είσοδο ή έξοδο από αυτοκινητόδρομους.
Καινούριο high tech στοιχείο του προαιρετικού εξοπλισμού αποτελούν οι προβολείς Dynamic Matrix LED, οι οποίοι προσφέρουν βελτιωμένη ορατότητα και βοηθούν στην προστασία και των άλλων χρηστών του δρόμου, χάρη στην «αντιθαμβωτική» λειτουργία «Glare Free High Beam», που χρησιμοποιεί την εμπρόσθια κάμερα του αυτοκινήτου για να ανιχνεύσει την κυκλοφορία από την αντίθετη κατεύθυνση, και να φωτίσει το δρόμο με τη «μεγάλη σκάλα» αλλά μόνο εκεί που δεν υπάρχουν άλλα αυτοκίνητα – χωρίς, κατά συνέπεια, να τυφλώνει τους άλλους οδηγούς.
Οι αποτελεσματικοί κινητήρες
Tην χαρακτηριστική, διασκεδαστική εμπειρία οδήγησης του νέου Ford Puma έρχεται να υποστηρίξει ενεργά μια απλοποιημένη γκάμα ισχυρών και αποδοτικών κινητήρων με ήπια υβριδική τεχνολογία 48-volt. Ξεκινάμε με τον κινητήρα 1.0L EcoBoost Hybrid ο οποίος είναι διαθέσιμος με ισχύ 125 PS και 155 PS, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο Powershift διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων της Ford, το οποίο παρέχει απρόσκοπτες αλλαγές για πιο εκλεπτυσμένη λειτουργία: είναι χαρακτηριστικό ότι το κιβώτιο αυτό επιτρέπει ακόμα και το κατέβασμα τριών σχέσεων για ταχύτερο προσπέρασμα όταν οι οδηγοί απαιτούν μέγιστη επιτάχυνση.
Στην κορυφή της γκάμας του νέου Ford Puma δεσπόζει η έκδοση υψηλών επιδόσεων ST Powershift, στην οποία η μέγιστη ισχύς διαμορφώνεται στα 170 PS και η μέγιστη ροπή στα 248 Nm. Η τελευταία περίπτωση αποτελεί την ισχυρότερη έκδοση παραγωγής του κινητήρα 1.0L EcoBoost που έχει κατασκευάσει ποτέ η Ford.
Το Ford Puma ST Powershift προσφέρει άμεση απόκριση στο γκάζι, άφθονη ισχύ και χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι ώστε ο οδηγός να μπορεί να αναλάβει τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητές του. Και επειδή όταν ένα μοντέλο είναι «δυνατό» πρέπει και να το δείχνει, το νέο Puma ST Powershift διαθέτει την «πρέπουσα» εξωτερική σχεδίαση που χαρακτηρίζεται από το εντυπωσιακό splitter της Ford Performance, το οποίο αυξάνει την κάθετη δύναμη στο εμπρός μέρος κατά σχεδόν 80% σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του νέου Ford Puma, αλλά και από την χαρακτηριστική μάσκα ST, που μεγιστοποιεί τις δυνατότητες ψύξης και απόδοσης του κινητήρα.
Σημειώστε ότι οι κινητήρες EcoBoost Hybrid της Ford διαθέτουν μια ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια με κίνηση μέσω ιμάντα (BISG) στη θέση του στάνταρ εναλλάκτη, η οποία επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά την πέδηση και την οδήγηση για τη φόρτιση μιας αερόψυκτης μπαταρίας ιόντων λιθίου 48V. Το BISG λειτουργεί επίσης σαν μοτέρ, συνεργαζόμενο με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια για να παρέχει υποβοήθηση ροπής κατά την κανονική οδήγηση και την επιτάχυνση, καθώς και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων. Δεν είναι τυχαίο που η κατανάλωση κατεβαίνει μέχρι τα 5,6-6,3 l/100 km (στην περίπτωση του Ford Puma των 125 ίππων)
Παράλληλα, τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes) του νέου Ford Puma περιλαμβάνουν τις επιλογές Normal, Eco, Sport και Slippery και βοηθούν τους οδηγούς να βελτιστοποιήσουν περαιτέρω την οδηγική εμπειρία και να προσαρμόσουν τις αντιδράσεις του συστήματος κίνησης στις εκάστοτε συνθήκες και ανάγκες οδήγησης.
Σταθερά ευρύχωρο και πρακτικό
Κατά τ’ άλλα η πρακτικότητα του νέου Ford Puma διατηρείται, το καινοτόμο MegaBox, το οποίο προσφέρει επιπλέον 80 λίτρα αποθηκευτικού χώρου στο δάπεδο του χώρου αποσκευών είναι και πάλι εδώ – και αυτό σημαίνει ότι αντικείμενα ύψους έως και περίπου 115 cm μπορούν να αποθηκευτούν όρθια στο πορτμπαγκάζ, το οποίο έχει χωρητικότητα 456 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους. Και όλα αυτά σε ένα SUV με μήκος μόλις 4,2 μέτρα.
Σημειώστε ότι το νέο Ford Puma διατίθεται σε έξι εντυπωσιακά χρώματα, συμπεριλαμβανομένου του νέου για το μοντέλο Cactus Grey. Μπορεί δε να εξοπλιστεί με ζάντες αλουμινίου 17 έως 19 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση.
Αξίζει τέλος να επισημάνουμε ότι η Ford ανακοίνωσε επίσης ότι το αμιγώς ηλεκτρικό Puma Gen-E, το πρώτο Puma που θα προσφέρει κίνηση με απολύτως μηδενικούς ρύπους, θα αποκαλυφθεί μέσα στο 2024.
Το νέο Ford Puma προσφέρεται σε τέσσερις πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις που ανταποκρίνονται σε διαφορετικές ανάγκες των πελατών: «Titanium», «ST-Line», «ST-Line X» και «ST» διαμορφώνοντας διακριτούς χαρακτήρες – και οφείλουμε να τονίσουμε ότι ακόμα και η πλέον προσιτή έκδοση Titanium έχει κυριολεκτικά τα πάντα. Όλοι αυτοί οι διαφορετικοί χαρακτήρες της νέας γενιάς του Ford Puma είναι τώρα διαθέσιμοι για παραγγελία στην Ελλάδα, σε 6 διαφορετικά εξωτερικά χρώματα, στα οποία περιλαμβάνεται και το νέο Cactus Grey. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το νέο Ford Puma υποστηρίζεται από την στάνταρ 8ετή εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect – δείγμα της αξιοπιστίας του compact SUV της Ford.
Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 26.655 ευρώ της έκδοσης Titanium 1.0L EcoBoost 125PS mHEV με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο.
Περισσότερα για το νέο Ford Puma μπορείτε να δείτε κάνοντας κλικ εδώ.
Τον πλήρη τιμοκατάλογο της Ford θα τον βρείτε εδώ.