Η σύγκλιση των τμημάτων HR και Marketing διευκολύνει τη δημιουργία ενιαίου εταιρικού brand
Shutterstock
Shutterstock

Η σύγκλιση των τμημάτων HR και Marketing διευκολύνει τη δημιουργία ενιαίου εταιρικού brand

Η στενή συνεργασία ανάμεσα στα διαφορετικά τμήματα μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού και η κατάργηση των στεγανών στη δημιουργία και λήψη αποφάσεων αποτελούν δύο από τις σημαντικότερα σημεία που μπορούν να οδηγήσουν στον αναγκαίο μετασχηματισμό των επιχειρήσεων.

Σε αυτό το πλαίσιο, όπως δείχνουν έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί κατά καιρούς τα τμήματα HR και Marketing έρχονται πιο κοντά, προκειμένου να συμβάλουν στη δημιουργία ενός ενιαίου εταιρικού brand.

Μάλιστα η ενοποίηση αυτή ξεκινά από τη διαδικασία προσλήψεων και φθάνει ακόμη και στη διάδραση με τους καταναλωτές. 

Εδώ και δεκαετίες αναγνωρίζεται διεθνώς ότι η σχέση marketing και HR, μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό δίδυμο  στον επιχειρηματικό κόσμο.

Το θέμα αφορά, κυρίως, την ενιαία εταιρική κουλτούρα, η οποία αν και αναγνωρίζεται από τα περισσότερα στελέχη, αρκετά από αυτά  δεν την συνδέουν με την έννοια του εταιρικού brand καθώς δεν έχουν συνειδητοποιήσει τη δύναμη που η σύνδεση της εταιρικής κουλτούρας με την εταιρική μάρκα μπορούν να προσδώσουν ως πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Σύμφωνα με τους ειδικούς του μάρκετινγκ, στην Ελλάδα, η εταιρική μάρκα συχνά εκλαμβάνεται ως η απόδοση της  οπτικής ταυτότητας ενός brand και όχι ως μια αντανάκλαση του DNA της επιχείρησης και της εταιρικής της κουλτούρας..

Για τη  διαμόρφωση ενός ελκυστικού employer brand, το marketing και το HR πρέπει να αναλαμβάνουν μια σειρά από πρωτοβουλίες, από τις οποίες διακρίνονται δυο. Η μία είναι η συνεχής προσπάθεια ανάδειξης της εταιρικής κουλτούρας, η οποία διαμορφώνει σε μεγάλο βαθμό την ταυτότητά της κάθε επιχείρησης  και η  υιοθέτηση ενεργειών που έχουν σαβ στόχο την ικανοποίηση των εργαζομένων της.

 Αν το πρώτο καθορίζει το γενικότερο πλαίσιο αναφορικά με τη φήμη μιας εταιρείας, το δεύτερο αυξάνει την παραγωγικότητα και μετατρέπει τους εργαζόμενούς της σε αυθόρμητους promoters του εργασιακού περιβάλλοντος που η συγκεκριμένη εταιρεία έχει κατορθώσει να δημιουργήσει.

Η διαμόρφωση ενός ελκυστικού “Employer of Choice” brand προϋποθέτει τη δημιουργία μιας θετικής εμπειρίας για τον εργαζόμενο, σε κάθε στάδιο του «κύκλου ζωής» του μέσα στον οργανισμό. Όπως αναφέρεται σε πρόσφατη έρευνα  της KPMG «η διαμόρφωση μιας εμπειρίας εργαζομένου που θα διαφοροποιεί τον εργοδότη από τον ανταγωνισμό είναι ζωτικής σημασίας για τη διακράτηση ταλέντου στην ψηφιακή εποχή»

Πρόσφατες έρευνες καταδεικνύουν τη συσχέτιση ανάμεσα στην εμπειρία πελάτη και την εμπειρία εργαζόμενου και τη δυνατότητα των εταιριών να χρησιμοποιήσουν καλές πρακτικές customer experience (CX) στο πεδίο της εμπειρίας εργαζομένου (Employee Experience-EX).

Από την πλευρά του CX Management, οι εταιρίες εξασφαλίζουν τη μέγιστη θετική εμπειρία πελάτη όταν. Η «υπόσχεση» που δίνει το brand είναι ξεκάθαρη, σαφής και εμφανής σε κάθε διάδραση του πελάτη και αυτή η «υπόσχεση» αποτελεί κοινό στόχο όλων των ανθρώπων της εταιρίας.

Ο οργανισμός «βλέπει» και αντιμετωπίζει τη σχέση με τον πελάτη σαν ένα σύνολο από «μικρά ταξίδια» επαφής με το brand και όπου τα επιμέρους τμήματα του οργανισμού συνεργάζονται για να εκπληρώσουν το σκοπό του κάθε «ταξιδιού» συνολικά, χωρίς να πέφτουν στην παγίδα της «σκέψης μέσα σε στεγανά».

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρία φροντίζει να αναπτύσσει συστηματικά δεξιότητες, μεθοδολογίες και εργαλεία όπως είναι το design thinking, advanced analytics, digital interactive platforms για το σχεδιασμό και τη συνεχή βελτιστοποίηση της εμπειρίας πελάτη.

Διαβάστε Περισσότερα